Wat heb ik voor een plekje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:39

Maureen95 schreef:
Banjer schreef:
Ik had ook zo'n plekje en bij mij was het een basaalcelcarcinoom, huidkanker... Operatief verwijderd... Ik zou het zeker aan de HA laten zien, die kan je doorverwijzen naar de dermatoloog.

Je maakt me best wel een beetje aan het schrikken :=
Ik ga gelijk de huisarts bellen!

Om je hopelijk iets gerust te stellen: Ik denk dat de kans dat je een basaalcelcarcinoom hebt gigantisch klein is. Deze vorm van huidkanker komt vooral voor op plekken op het lichaam die jarenlang beschadigd zijn door Uv-straling als gevolg van teveel zon (-nebank). Gezien je leeftijd en de lokalisatie alleen al lijkt me dit zeer onwaarschijnlijk, tenzij deze vorm van huidkanker in je familie voorkomt. Daarnaast is het plekje nauwelijks verheven en zie ik geen ulceratie o.i.d.

Ik hoop dat je huisarts je serieuzer neemt dan de assistente aan de telefoon!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 16:21

Mijn tante heeft huidkanker gehad en mijn vader is overleden aan kanker. Dat was wel een andere vorm. Dus misschien zit het in de familie.

Anoniem

Re: Wat heb ik voor een plekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:31

Des te meer rede om het te laten checken, maar geen rede voor paniek! Als het gewoon een vlak plekje is en geen bult of een andere rare vorm dan kunnen ze het, mocht het nodig zijn, zo weghalen :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:34

Misschien is het wel ringworm?
Ben benieuwd wat het is!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 17:58

Ik dacht inderdaad ook aan ringworm! Maar ik denk niet dat dat het is want er zit niet echt een rode ring omheen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:59

Misschien dat dat nog komt?

Wel goed dat je naar de ha gaat, je kan er voor de zekerheid altijd naar laten kijken! Wel raar dat die assistente raar deed, zelf ben ik ook assistente en ik hoor veel raardere dingen dan dit hoor!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 18:00

je kan ook zeker niet een afspraak bij de dermatoloog krijgen zonder doorverwijsbrief? Heb eigenlijk helemaal geen zin om naar de huisarts te gaan :=

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:02

Nee dat gaat helaas niet en denk ook zeker niet dat ze dat hiervoor doen helaas. Tenzij dat ze echt niet weten wat het is (of basaalcelcarcinoom ofzo is).
Ik moet zeggen dat ik het plekje er niet verontrustend eruit vind zien hoor!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 18:04

Oke gelukkig. Maar als jij assistente bent en je vind het plekje er niet verontrustend uitzien. Zal ik dan nog wel gaan?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:10

Maar ik ben geen dokter he. Kijk ik zie geen patienten met zulke plekjes, maar door dingen die ik geleerd heb en gehoord heb vind ik het er niet verontrustend uitzien.
Je kunt het altijd even laten zien aan de dokter; maar ik denk dat het meevalt, maar dan weet je t zeker. Want als t ringworm blijkt te zijn krijg je volgens mij wel iets mee.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:12

Mijn ha vond het plekje er ook niet verontrustend uitzien... Dus dat zegt jiet altijd wat..
Ik heb gezegd datbik graag naar de dermatoloog wou ermee en hij schreef zonder problemen een doorverwijsbrief :) gelukkig maar :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:15

Banjer schreef:
Mijn ha vond het plekje er ook niet verontrustend uitzien... Dus dat zegt jiet altijd wat..
Ik heb gezegd datbik graag naar de dermatoloog wou ermee en hij schreef zonder problemen een doorverwijsbrief :) gelukkig maar :)

Klopt, dat wil idd ook niet altijd alles zeggen. Een huisarts is geen dermatoloog.
Maar vaak als mensen zich echt ongerust maken en vragen om een verwijsbrief dan krijgen ze die wel.
Maar een bezoek bij de huisarts voordat ze daar willen komen (dermatoloog) moeten ze wel op spreekuur komen, want de dokter moet een verwijsbrief maken en dus weten wat ze erin moeten zetten (wat ze dus zien)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:20

Ziet eruit als schimmel en/of eczeem.
Verder kan het Pitryriasis rosea zijn, duurt 6 tot 14 weken en gaat vanzelf over.
Kan eventueel jeuken en ziet er in het begin eruit als ringworm.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:28

Klopt Ruby... De ha moet het idd eerst zien :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:41

Hier een doktersassistente die bij een dermatoloog werkt (zelfstandig behandelcentrum), en daar heb je inderdaad een verwijsbrief voor nodig, of je moet het zelf willen betalen :D Bij ons komen nogal wat mensen met plekjes langs, en wij moedigen ook elke patiënt aan om alles wat ze niet vertrouwen even na te laten kijken. Het kan er heel onschuldig uitzien maar dat toch niet zijn, of andersom.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 14:29

Hoi!

Even een update.

Ik ben een paar weken geleden toch naar de huisarts geweest. Ze zei dat ik me geen zorgen moest maken en er geen verwijsbrief nodig was. Nu viel mijn vriend het vanmorgen op dat het alleen maar erger is geworden -O-

Ik ga volgende week verhuizen naar Velp en gelijk daar een huisarts opzoeken. Ik vind de huisarts die ik nu heb helemaal niet meer fijn...

Ik maak me echt zorgen om het plekje:

Eerst was het dit.

Afbeelding

En nu is het dit:

Afbeelding

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:31

hmm het is inderdaad wel erger geworden.. hopelijk kan je nieuwe huisarts iets meer voor je betekenen!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 18:20

ja dat hoop ik ook :=

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:36

Maar heeft je huisarts dan niet gezegd wat het wel is of zou kunnen zijn?

Ik ga niet naar huis met "je hoeft je geen zorgen te maken", tenzij hij/zij zegt wat het volgens hem/haar dan wel zou kunnen zijn.
Nu zit je weer in de spanning, terwijl het misschien iets heel onschuldigs is.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:42

Dat is inderdaad wel erger geworden. Ik zou zeker even langs je nieuwe HA gaan, beter een keer teveel dan te weinig.

Succes ermee.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 21:57

Volgende week ga ik gelijk een afspraak maken :)

Ik heb idd niet verder gevraagd omdat ik ook nog voor wat anders bij de huisarts moest zijn. Maar ik vond het al geen fijne huisarts dus ben blij dat ik naar een andere ga :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:20

Als je je zorgen maakt moeten ze je gewoon een verwijzing naar de dermatoloog geven. En een HA moet je je goed bij voelen, anders inderdaad een ander zoeken!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 01:48

Met huisarts assistentes heb ik ook geen goede ervaringen helaas. Belde einde van de dag om 10 voor 5 aangezien ik erg lat had van jeuk en schilfertjes bij mijn oog. Werd ze in eerste instantie boos omdat ik zo laat nog belde en ik anders gelijk langs had moeten komen. Ze wist alleen niet dat ik net van een begrafenis kwam en dus niet de kans had eerder te bellen.
Toen ik de afspraak had bij de huisarts dit wel aangekaart aan haar want was er totaal niet blij mee. Dit werd goed opgepakt en ze zouden het erover gaan hebben.

Sinds dien houd ik er niet meer zo van om te bellen.

In je nieuwe woonplaats gelijk een afspraak maken en ook de foto laten zien van hoe het eerst was en dat het dus erger wordt. En niet eerder weg gaan tot je een antwoord/uitleg/doorverwijzing hebt gekregen.