Geen blaasontsteking waar komt het dan vandaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:25

Als ik jouw klachten zo hoor. Denk ik meteen aan een nierbekkenontsteking! Ik heb niet iedereen hun verhaal gelezen, maar ben je daar al op onderzocht? Ik heb een poosje geleden ook nierbekkenontsteking gehad en mijn eerste ab kuur werkte toendertijd ook niet (dit was toen een ab kuur voor blaasontsteking).

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:25

Fenneeee schreef:
Ze dacht zelf eerder aan galstenen dan aan nierstenen. Ja dat doe ik zeker, heb het op dit mega warm. Zodra ik koorts krijg moet ik naar de hap

Ik zou echt je huisarts erop aandringen om naar de SEH te mogen. Dan kunnen ze meteen allerlei dingen uitsluiten waaronder bloedonderzoek, echo etc.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:26

Klinkt ook wel als ureter stenen

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 14:31

Kaatje64 schreef:
Fenneeee schreef:
Ze dacht zelf eerder aan galstenen dan aan nierstenen. Ja dat doe ik zeker, heb het op dit mega warm. Zodra ik koorts krijg moet ik naar de hap

Ik zou echt je huisarts erop aandringen om naar de SEH te mogen. Dan kunnen ze meteen allerlei dingen uitsluiten waaronder bloedonderzoek, echo etc.

Hier heb ik op dat moment wel Aangedacht want nu moet ik weer wachten op de uitslag en dat duurt ook weer een paar dagen. Ga het wel zien mocht ik me morgen zo beroerd voelen ga ik als nog naar de hap. Want op dit moment ben ik ook mega moe

Lindaonline

Re: Geen blaasontsteking waar komt het dan vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:36

Bij nierbekkenontsteking kan het ineens heel vervelend worden. Je merkt het verschil wel met een blaasontsteking. Bij een nierbekkenontsteking kan o.a. je temperatuur heel snel wisselen. Binnen no time ging ik van 38.5 naar 41.5 en terug. Mocht je dit hebben, ga dan naar het ziekenhuis. Ze geven dan ab via infuus en dat gaat stukken sneller.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:42

Als de pijn niet meer te harden is, ga dan aub terug naar de dokter, ook al is het in het weekend..!!
Heb zelf vroeger ook verschrikkelijke steken gehad rechts onderin, en ben met grote spoed door gestuurd naar het ziekenhuis.
Diezelfde middag nog werd ik geopereerd omdat mijn blinde darm zodanig ontstoken was dat hij op springen stond.
Als dat was gebeurd, had het zomaar anders kunnen aflopen..

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 14:53

Dinsdag bellen voor de uitslag

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 20:26

Mijn ouders en ik denken dat het eerder nierstenen zullen zijn dan galstenen. Ik voel me op dit moment echt een hoopje prut. Heb nog geen koorts maar wel even goed in de gaten houden. Heb net diclofinac ingenomen op de hoop dat ik vanacht dan door kan slapen !

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:02

bah wat rot zeg.. Ik had begrepen dat je eerst alleen nachts last had maar je hebt het dus overdag ook.

Sterkte! Hopelijk helpen de pijnstillers

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:38

Galstenen en nierstenen zijn goed op te sporen middels een echo. Ik heb zelf galstenen gehad, man oh man wat een pijn!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:43

Nierstenen zien ze ook in de urine. Dan zou TS bovendien vanzelf ook wel dingen gaan eisen ipv het zich nog af te vragen of dat redelijk is. Als ik een niersteen heb kan "is dit redelijk" me aan m'n derriere oxideren.. := Van die pijn word je vanzelf mondig.
Diclofenac helpt normaal wel tegen de pijn maar werkt pas na een uur. :) Tenzij je het in een spuit krijgt (in de spier) maar dan noemt het anders geloof ik.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 14:08

Ik heb net gebeld voor de uitslag,
Er was 1 stofje in mijn lever waarden die iets verhoogd was, dit was niet heel erg extreem. Ik moet straks het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor een echo. Deze huisarts was erg verbaast dat er vrijdag niet over een echo gesproken was.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:32

Fenneeee schreef:
Ik heb net gebeld voor de uitslag,
Er was 1 stofje in mijn lever waarden die iets verhoogd was, dit was niet heel erg extreem. Ik moet straks het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor een echo. Deze huisarts was erg verbaast dat er vrijdag niet over een echo gesproken was.

Daar waren wij ook al een beetje verbaasd over...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:37

TS ik heb vorige week een soortgelijk topic geopend. Ook erg pijn. Vierde keer testen bleek ik ineens wel een blaasontsteking te hebben. Nu heb ik antibiotica gehad en woensdag ga ik weer terug, omdat de huisarts ook vermoedt dat er meer is. Mijn urine heeft ze wel op kweek laten zetten trouwens, dus dat hoor ik ook woensdag.
Sterkte :(:).

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 14:41

Heb woensdag ochtend de echo ! Dus maar even afwachten. Heb het net wel met de huisarts erover gehad of het inderdaad geen blaasontsteking kon zijn. Daar ging ze niet vanuit omdat de buikpijn nu meer naar boven is gegaan en het net onder mijn ribben zit nu. Woensdag maar even de echo afwachten.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:46

Jeetje wat heftig. Ik heb nu ook de tweede blaasontsteking binnen 1,5 week met enorm veel pijn en ook helemaal ziek er van.. Deze keer lijkt het nog wel erger te zijn dan de vorige. Ook veel bloed, leek net wel cola...

Succes bij de echo, ik hoop dat er meer uit komt.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:04

Heel veel succes en sterkte morgen. Hopelijk is het niet iets ernstigs.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 13:02

Echo is gemaakt, heb vrijdag de uitslag via de huisarts. Dus maar even afwachten.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 14:16

Er is niks uit de echo gekomen en alles was gewoon goed. Moet nu de klachten even aankijken en mocht er nou iets veranderen moet ik terug.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:13

Er kan een goede verklaring zijn voor jouw klachten: "overbelast segment".

Segment: bij alle gewervelde dieren, inclusief de mens geldt, dat je romp (eigenlijk ook je ledematen) - met name het zenuwstel - opgebouwd is vanuit de wervels.
Het bovenste stukje hals/ nek is het segment van de eerste halswervel, etc.

En een overbelast segment in je lage onderrug kan voelen als een blaasontsteking.

Volgende vraag : hoe je onderrug/onderbuik te ontlasten....?
Heb je zelf ideeën waar het van weg kan komen? Heb je je een tijdje geleden vertild, kou gevat op je spieren, heb je pijn gehad aan je heupen, van paard gevallen, een nieuwe fiets gekocht en gedacht ''ik wen wel aan dat gekke zadel"", etc etc. etc.
Als je geen idee hebt, kun je een consult bij een osteopaath regelen: die kent dit soort segmentale belasting en kan gericht zoeken.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:28

Welke leverwaarden waren verhoogd? Je kan hier zeker wel last van hebben, maar je slikt ook pijnstillers dus daar kunnen je leverwaarden ook raar van gaan doen. Als je al verhoogde leverwaarden had voordat je begon met het gebruiken van de pijnstillers zou ik oppassen hiermee. Dan kunnen de pijnstillers juist je klachten verergeren.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:35

Slik je met enig toeval ook de pil? Is het tijdens je menstruatie erger met die steken in je zij?

Heb toen ik 16 was een tijdje dezelfde klachten gehad, pijn was niet te doen. Kwam ook in aanvallen. Toen ik het op een avond uitgilde van de pijn heeft mijn moeder SEH gebeld en ik kon direct komen. Pijnstilling gekregen, want 'ze konden niks vinden' en na een week elke avond op de SEH te hebben gezeten waren zowel mijn moeder als de artsen het zat, ik moest onder het mes. Volgende ochtend een kijkoperatie gehad en de diagnose was uiteindelijk endometriose. Konden ze, op enkele cystes na op de eierstokken, ook niet zien op de echo. Ontstekingswaarden weet ik zo niet meer.