Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
djinnie schreef:Ik vind "baas van eigen lijf" belangrijker dan spijt. En je bent ook geen 18, je hebt genoeg tijd gehad om daar over na te denken. Dus wat mij betreft belachelijk dat er dan niet aan meegewerkt wordt.
Ik wil ook een sterilisatie. Moet daar ook maar eens werk van maken. Bijna 35 en 2 kinderen zal wel geen probleem opleveren. Bij mijn schoonzus wilde haar man er een knoopje in laten leggen, ze hadden samen 3 kinderen en hij had er ook nog 1 met zijn ex, maar werd nog niet gedaan, omdat de jongste nog geen jaar was. Vanwege eventuele verhoogde kans op wiegendood... de redenen om zoiets te weigeren zijn blijkbaar legio...
Flux schreef:Belachelijk hea. Ik zou ook zeggen; knoopje bij je vriend. Maar dan zit jij nog steeds met de ellende. Tenzij je dat maandelijkse ongemak niet perse erg vind.
Rare wereld.
Majabeestje schreef:Zelfs bij mij wilden ze het niet doen (30 jaar, 2 kinderen en we wisten 100% zeker dat we geen 3e wilden).
Om heel eerlijk te zijn, ik snap wel dat de gynaecologen daar wat moeilijk over doen. Met name bij de vrouw kunnen die eierstokken toch ineens gaan rammelen, ook al kan je je het absoluut niet voorstellen. Dat hoeft niet nu of over een jaar, maar kan ook nog als je 35 bent. Dat gebeurt gewoon best vaak. Ik denk dat gynaecologen dat ook vaker meegemaakt hebben en daarom zo 'streng' zijn.
Maar ik snap je gevoel wel hoor. Ik had toen ook, toen ze mij niet wilden steriliseren zoiets van 'wtf, mag ik zelf even bepalen wat ik wel of niet doe met mijn lijf? Wie ben jij om daar wat van te zeggen?'
Uiteindelijk heeft mijn man zich laten steriliseren. Die mocht wel blijkbaar.
kimberly1995 schreef:djinnie schreef:Ik vind "baas van eigen lijf" belangrijker dan spijt. En je bent ook geen 18, je hebt genoeg tijd gehad om daar over na te denken. Dus wat mij betreft belachelijk dat er dan niet aan meegewerkt wordt.
Ik wil ook een sterilisatie. Moet daar ook maar eens werk van maken. Bijna 35 en 2 kinderen zal wel geen probleem opleveren. Bij mijn schoonzus wilde haar man er een knoopje in laten leggen, ze hadden samen 3 kinderen en hij had er ook nog 1 met zijn ex, maar werd nog niet gedaan, omdat de jongste nog geen jaar was. Vanwege eventuele verhoogde kans op wiegendood... de redenen om zoiets te weigeren zijn blijkbaar legio...
Wat heeft sterilisatie van vader en de kans op wiegendood met elkaar te maken? Ik geloof dat ik die link niet zie..
kimberly1995 schreef:djinnie schreef:Ik vind "baas van eigen lijf" belangrijker dan spijt. En je bent ook geen 18, je hebt genoeg tijd gehad om daar over na te denken. Dus wat mij betreft belachelijk dat er dan niet aan meegewerkt wordt.
Wat heeft sterilisatie van vader en de kans op wiegendood met elkaar te maken? Ik geloof dat ik die link niet zie..
AnnetteFlame schreef:kimberly1995 schreef:
Nee niks, maar als een kind sterft aan wiegendood zijn er veel mensen die dan alsnog een (nieuw/extra) kind willen en dat kan dan niet meer als papa grsteriliseerd is
Faruba schreef:Ik heb me ook al vroeg laten sterilliseren,ik was toen 28 en is al even geleden. Nu was mijn gynocologe een kennis van ons die wist van mij dat ik absoluut geen kinderen wilde en heeft er ook geen probleem van gemaakt om het uit te voeren bij mij. Ik heb er totaal geen last van gehad,ik was snel weer op de been. Zeker tegenwoordig is het een vrij eenvoudige ingreep en je hebt keuze hoe je het wilt laten doen. Voordeel bij mij is ook nog eens,ik ben na de ingreep nooit meer ongesteld geworden.![]()
http://www.anticonceptie-online.nl/ster ... _vrouw.htm