bedoelde met die opmerking. Maar als jij denk het beter te weten dan meditatie-goeroe's dan zou ik zeggen: Doe je best.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Silvia schreef:@janneke2: Jammer dat je niet eerst het filmpje hebt bekeken, dan had je begrepen wat ik
bedoelde met die opmerking. Maar als jij denk het beter te weten dan meditatie-goeroe's dan zou ik zeggen: Doe je best.
Babeth schreef:Een algemeen misverstand van mediteren is dat je nergens aan moet denken. Dit is niet waar.
Het doel van meditatie is orde en rust krijgen in je hoofd, bewust zijn van je omgeving en gedachten. Ook lezen is mediteren, wandelen is mediteren, sporten is mediteren. Bewust zijn van je lichaam, gedachten en omgeving, zodat je in het nu leeft. Zodat je zorgen voor de toekomst, of angsten van het verleden je denkbeeld niet overheersen.
Zelf mediteer ik erg veel en dat doe ik op verschillende manieren, dus niet alleen stilzitten.
Lukasje schreef:TS hoe begin je aan zoiets? Op jezelf of volg je een boek, beluister je een CD .. ?
Bizzybijtje schreef:IkIk hecht er veel waarde aan, mediteren hoeft voor mij overigens niet per se in yogahouding zitten en ogen dicht te zijn
Maar kan op vele manieren.