Nachtelijk zweten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:38

Chasey schreef:
Iris82 schreef:
Probeer jezelf eens aan te wennen om met een voet buiten de dekens te slapen. Is serieus onderzoek naar gedaan. :)

En ik maar denken dat die vent van mij niet spoort om met 1 been uit bed te slapen. :')

Hahah, het is jammer dat ik het zo niet 123 terug kan vinden. Dan had je kunnen zien dat hij juist supergezond bezig is. Het stond helemaal onderbouwd met de warmteafgifte van je voet en hoe dat zich verhield in je lichaam.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:40

Ik ga dit topic even volgen. Mijn vriend heeft ook last van nacht zweten. Ik vermoed zelf dat het komt omdat hij eigenlijk altijd last van stress heeft en vaak nog te wakker is als hij in bed stapt. We kunnen er alleen nog niet echt achter komen wanneer het nou precies is, het is niet dat het met een bepaalde regelmaat voorkomt.

De tip van Bigone ga ik meteen gebruiken zodra het weer gebeurt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:47

bigone schreef:
Drink je s'avonds ook koffie?? Sport je op die bewuste avonden? Drink je een drankje op die avonden?? Misschien een optie om even een aantekening te maken wat je doet/eet/drinkt op de dagen wanneer je die zweetaanvallen hebt.

Dit zou ik inderdaad ook eens gaan noteren als ik jou was. Dus of het afhangt van jouw activiteiten op de avond ervoor of niet.
En is er misschien suikerziekte in de familie, dat zou het ook nog wel eens kunnen verklaren. Of dons is gewoon veel te warm voor je, het is geen allergische (over)reactie op het dons? Ik heb astma en zou niet onder dons kunnen slapen zonder heel benauwd te worden bijvoorbeeld.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:29

Heb ik ook last van gehad.. Tot ik mijn dieet radicaal gewijzigd heb.. Weinig koolhydraten en geen suikers meer.. Af en toe smokkel ik wel eens en word ik weer van en met een lekke huid wakker..

TinGu

Re: Nachtelijk zweten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:36

Ik volg ook, dit is zo herkenbaar! Bij mij vaak na een uurtje slapen drijfnat wakker, en waarom? Ook lang niet elke nacht, dus het is echt een raadsel. Zal dan denk ik niet dekbed(overtrek) of kleding zijn, want dan zou ik het altijd moeten hebben.
Dat van die aantekeningen maken vind ik een goede, ben benieuwd of ik er zo achter kan komen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:43

Ik heb dit ook 's nachts en overdag, door mijn ziekte.

Inderdaad voeten buitenboord als het erg is, en ik heb altijd 2 of 3 losse dekens over elkaar zodat ik er weg kan doen bij zo'n aanval. En je armen boven het dekbed wil ook wel eens helpen.
Verder kan ik er eigenlijk niet veel meer van maken dan dat het klote is, maar ik ben er langzaam aan toch steeds meer gewend aan geraakt en wordt er nu niet meer wakker van.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:46

Ik heb het de laatste tijd ook. Dan heb ik het koud als ik ga slapen maar word ik ZEIKnat, zweet tussen mn ti*ten en alles nat wakker. Ik voel mezelf totaal niet ziek ofzo. En een andere dag heb ik het weer koud....zo maf...

Ik ben wel intenstief begonnen met sporten en 23 kilo afgevallen maar dit is iets van de laatste weken...verder is er niet zoveel anders.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:50

Ik lees donzen dekbed! En zodra ik onder een donzen dekbed ga liggen heb ik het. Verder nooit, maar in een hotel met donzen dekbedden is het bingo! Kijk een wat er gebeurd als je dat dekbed vervangt door een synthetisch dekbed?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:56

Normaal zou je juist zeggen dat je het van synthetisch krijgt dat ademt niet.... Ik heb echt dons maar daar lig ik al 20 jaar onder....haha.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:01

Ik ben zo ontzettend allergisch voor dons....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:03

Ja maar de gemiddelde nederlander niet ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:14

Ik zou voor een wollen dekbed gaan. :j

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:14

Heb je een goed ademend matras en dekbed? En is je overtrek van katoen of synthetisch materiaal? Daarbij, draag geen pyjama of een katoenen. En wat hier al eerder is gezegd, geen koffie/thee/frisdrank waar veel suiker, zout of caffeïne in zit maar water of thee (rooibos of kruiden) zonder suiker. Het kan ook aan de rust in je hoofd liggen. Beste kijk je een uur voordat je naar bed gaat niet meer op een scherm (telefoon, laptop, tv) maar lees je een boek (weer goed te combineren met die kop thee). Als je last blijft hebben zou ik even naar de huisarts gaan het kan ook met hormonale schommelingen te maken hebben bijvoorbeeld.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:50

Chasey schreef:
Iris82 schreef:
Probeer jezelf eens aan te wennen om met een voet buiten de dekens te slapen. Is serieus onderzoek naar gedaan. :)

En ik maar denken dat die vent van mij niet spoort om met 1 been uit bed te slapen. :')

Dat meen je?? Als ik hetwarm heb dan gooi ik mijn beide voeten onder de dekens vandaan, helpt me meestal goed.

Ik had alleen nietgedacht dat daar onderzoek naar gedaan was XD ik had gedacht dat ik niet spoor!

Ik zweet de laatste tijd ook meer, en normaal zweet ik nooit.. Dit is begonnen toen ik weiniger ging werken, ik ben dan niet meer moe omdat ik langer kan slapen.. En ik wordt dan veel drukker in mijn slaap!

Ik hoop binnenkort dat ik meer werk heb dan heb ik het ook minder warm in de nacht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:53

Als het koud is buiten hebben veel mensen ook nog wel de neiging om heel diep onder de dekens te kruipen, ben je daarnaast heel erg moe zodat je snel inslaapt dan kun je inderdaad een uur later nat wakker worden omdat je te diep sliep om de dekens wat terug te slaan.

Sleeper

Slapen met een raam open kan ook helpen tegen nachtelijk zweten. Als ik badend in het zweet wakker word is 9 van de 10 x het raam op 'mysterieuze wijze' dicht gedaan.

Chasey

Het ziet er altijd zo maf uit :')

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:57

ik ben er achter dat het bij mijn vriend erger is als hij pittig eet :)*

Ook als hij sport en\of koffie en alcohol drinkt maar dat was al voorbij gekomen zag ik.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:08

Chasey schreef:

En ik ben dan met beide voeten uit bed en mijn armen ook, kan je wel voorstellen hoe dat uitziet XD ik zie dan uit als een ster.... (zo ongeveer ziet het er uit)

Raam heb ik overdag open, in de nacht dicht. Als het koud is kruipik nog meer onder de deken, dan kan ik het ook overdreven warm krijgen in de nacht.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:11

Arashah schreef:
Chasey schreef:

En ik ben dan met beide voeten uit bed en mijn armen ook, kan je wel voorstellen hoe dat uitziet XD ik zie dan uit als een ster.... (zo ongeveer ziet het er uit)
.

Afbeelding

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:12

Wat vervelend voor je, mijn moeder heeft dit ook maar die zit in de overgang en dat lijkt me bij jou niet echt het geval als je hier alleen maar s'nachts last van hebt.
ik zou ook naar de huisarts gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:14

In de bijsluiter van melatonine staat dat overmatig zweten snachts een mogenlijke bijwerking is.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:15

ik lig altijd met 1 arm boven me denken en 1 eronder. in de zomer steken mijn voeten ook altijd ergens uit en hoe warm het ook is, ik moet wel altijd iets van een deken over me heen hebben en iets van kleren aan hebben anders kan ik echt niet slapen :+
dacht altijd dat het iets raars van mezelf was maar blijkbaar hebben meerdere mensen hier las van :o

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:16

Ik heb echt nooit wat buitenboord hangen. Je weet nooit wie er ineens je voet of arm pakt :o

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:18

uote="Chasey"]
Arashah schreef:
Chasey schreef:

.

Afbeelding[/quote]

Dankje, je hebt een lach op mijn gezicht getoverd! xD haha!