Skeelers of skates? Actief met de hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:24

Heb jarenlang geskate, op skates dus. ;)

Vind het belangrijk om bij stoplichten wendbaar te zijn en makkelijk te kunnen stoppen of een draai te maken. Skeelers gaan sneller, maar is toch lastiger wenden in het verkeer.

Ik maakte tochten tussen 20 en 30 km per keer, en met een vriendin aantal tochten van 50 km. Wel regelmatig de wieltjes verplaatsen, zodat ze niet aan 1 kant slijten. Heb mijn skates in een sportzaak gekocht trouwens.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:31

Ik zie dat Van Lingen hier wordt genoemd, dat is een hele goede zaak! Een ontzettend vriendelijke man met bergen kennis en zeer goed advies. Ik heb mijn skeelers er vorig jaar gehaald en ze zitten perfect, dus dat is zeker een aanrader :)

Wat betreft skeelers, ik zou kijken naar iets met 90 of 100mm wielen, dat is voor afstanden wel het fijnste. Dan 4x90 of 4x100mm wielen (dus 4 wielen per skeeler) en iets met een hoge schoen is erg fijn voor de enkels. Zo lang je niet op een skeelerpiste actief wilt rijden is een hoge schoen prima en het geeft je lekker veel steun om de enkels :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 22:17

Bonnyyyyyy schreef:
Eerlijk gezegt zal ik juist wel beginnen met skeelers van perry oid.
Ik heb dus die 'proffesionele' mvan wielmaat 3x90 mm en 1 x 100 mm maar ik vind het best wel heel anders en heb er echt wel anders op moeten leren skeeleren.
+ hier zit geen rem op.. Wielen zijn duurder,sneller last van regenweg dek of je moet andere willen erbij nemen speciaal voor regen.
Ik zeg als jij recreatief met je hond wil skeeleren is jou optie in de OP gewoon goed te doen

Ik heb je bericht laten bezinken. Ik wil sowieso vrijblijvend bij Perry kijken. Ook omdat de speciaalzaken geen skeelers/skates binnen mijn budget heeft.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 11:58

Geslaagd!! :D 80 mm wieltjes bij de skates en meteen bescherming gehaald. Nu aan de poets in huis en dan hopelijk vanmiddag het eerste testrondje rijden. :)

Ik wil zelf iig eerst stevig op de skates staan voordat puppert mee loopt.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:22

magda_90

Re: Skeelers of skates? Actief met de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 12:25

Bedankt. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 12:41

Afbeelding

<3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 23:17

De beloofde update. Het vlot niet zo als ik had gewild; ik kan niet lekker ontspannen en wat snelheid durven maken. Maar we blijven oefenen op kleinere/mini afstanden. *\o/*
Vanwege het slechte weer en flinke verkoudheid, was vanavond ook pas de 5e keer.

luuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 05:37

Het kan geen kwaad om klein te beginnen, zeker als je lang niet geskate hebt! Het kost flink wat oefening en je zult niet uit het niets soepel skaten, maar je komt er wel! Heb je al met de pup geskate of nog niet?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 06:29

Nog niet, ik wil eerst steviger in mijn schoenen staan aangezien Mo nogal energiek kan zijn.
Hopelijk zit het weerbericht voor vanavond er naast met de regen zodat ik weer op pad kan.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:35

magda_90 schreef:
De beloofde update. Het vlot niet zo als ik had gewild; ik kan niet lekker ontspannen en wat snelheid durven maken. Maar we blijven oefenen op kleinere/mini afstanden. *\o/*
Vanwege het slechte weer en flinke verkoudheid, was vanavond ook pas de 5e keer.

Wat leuk!
Ik heb ook met mijn hond geskate maar nu woon ik in de stad en vind ik het wat spannend. Ik ben wel eens op mijn kont gaan zitten omdat de hond niet meer stopte :') Een elastische riem is trouwens fijn om klappen op te vangen maar niet als je hond achter iets aan wil rennen! Dan kun je een ruk aan die riem geven maar hij voelt nauwelijks wat :')

Ik heb op skates mijn hond stukjes leren trekken! Vond ie geweldig! Moet je wel een gezonde hond en een goed trektuig (xback) hebben.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 17:56

Die elastische riem gaat er inderdaad nog komen en de commando's moeten nog gefinetuned worden. :j
Laten trekken is ook een leuk idee ja!

Ik zie het ook helemaal voor mij hoe je toen op je kont zat. _O-