Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Ik vrees dat je vriend zelf een beetje bang is voor je stiefvader maar alsnog vind ik hem een knakworst als hij je laat slaan.![]()
Ik zou proberen zo snel mogelijk uit huis te gaan idd.
MarjanB schreef:Ik zou het huis uit gaan. Ik ben op mn 18e ook gedwongen het huis uit gegaan en dit is een paar jaar nog moeilijk geweest. Maar nadat ik met mezelf ben bezig geweest heb ik wel meer begrip gekregen voor sommige dingen. Ook heb ik daardoor goed kunnen praten met mn ouders en zijn de verhoudingen enorm verbeterd. Ik denk dat je moet kijken waar het mis gaat, vaak is het actie reactie en zijn het vooral de oude koeien die het verpesten. En dat je stiefvader zich zo gedraagt is echt niet normaal en hij hoort zijn frustratie niet op jou te uiten.
Ragdollcat schreef:Meid je bent 24 jaar, wordt eens wat volwassener.
Ik dacht eerst een verhaal te lezen van iemand van zo rond de 15 jaar en zwaar in de puberteit.
Volwassenen zo bij mekaar kan flink gaan botsen...........zeker als je niet veel meehelpt in de huishouding en niet een beetje meebetaalt voor de kosten en inwoning (je werkt toch 2 a 3 dagen in de week)
Het ligt deels ook aan jou denk ik, er zijn 2 kanten van het verhaal.
Jouw moeder en vriend die er niets van zeggen en het niet voor jou opnemen en dat jouw zus wel normaal behandeld wordt........zegt toch wel iets.
Geef jezelf een schop onder je kont en ga meer rondkijken voor een baan en zo snel mogelijk uit huis en lekker op jezelf gaan wonen.