Welk orgaan zit hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:35

Van diclofenac zonder maagbeschermers kun je echt flinke maagpijn krijgen. Zou even met de HA overleggen of je maagbeschermer kunt krijgen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:43

agee schreef:
Van diclofenac zonder maagbeschermers kun je echt flinke maagpijn krijgen. Zou even met de HA overleggen of je maagbeschermer kunt krijgen.

Precies dit inderdaad, ik had ook last van de diclofenac.
Moest ook maagbeschermers, gewoon even dokter opbellen dus. Dat regelen ze binnen no-time.

Sannens

Re: Welk orgaan zit hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:53

Bij stenen heb je eigenlijk altijd koliekpijnen. Aangezien ik vanuit de beschrijving dat niet opmaak, verwacht ik dat niet. Mogelijk ook de maag dan, maar de Huisarts weet het het beste. Hij kan aan je reactie zien of het pijn doet of niet en hoeveel het met je doet. :)

Sterkte in ieder geval!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 03:44

Kuggur schreef:
Protip, luister niet naar maffe bokt "diagnoses" (er komt me een onwaarschijnlijke onzin voorbij hierboven).
Ga naar je huisarts als je je zorgen maakt.
En de locatie van de pijn zeker als het gaat om oorzaken dieper in je lichaam is nogal verwarrend, je pijn komt niet per definitie uit het orgaan dat het dichtst bij de pijnlocatie ligt.

je hebt zeker n punt maar snap best dat ze t vraagr :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 04:35

Het ging me er vooral om dat ik niet wist waar ik precies pijn had.

Heb een slaappil en diclofenac ingenomen en ben een half uurtje in slaap gevallen. 00 50 werd ik weer wakker met hevige pijn. Erger dan ervoor. Toch maar even gebeld voor overleg en wilden me toch even zien. Darmen ontzettend onrustig. (Wel gewoon normale stoelgang gehad)
Ze denkt in eerste instantie een maagvirus en dat de diclofenac het vele malen erger heeft gemaakt door de maag zuren ofzo geloof ik.
Urine was goed, was een ding verhoogd maar weet niet meer wat en daar ging ze verder niet op in dus neem aan dat dat niet erg is.
Toen ik op de behandeltafel moest liggen schoot ik weer overeind door pijn rechts onder bij lies.
Ik reageerde daar ook heftig bij voelen. Als dat morgen nog is moet ik sochtends naar eigen HA.
Voor nu maagbeschermer gekregen en codeine.
Helaas helpt het nog niet nu na meer dan een uur en lijken de pijn aanvallen te verergeren. Pfff weet niet goed wat ik moet doen want ligt letterlijk kermend vd pijn in bed bij die aanvallend zo raar Dat het verergert.. Heb ik weer pff

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:41

Nou bah zeg, hoe is het nu dan?
Heb je verder nog wel geslapen :(:)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 10:54

Pijn werd na ziekenhuisbezoek steeds erger.. om 4 uur was het niet te houden het leek net of ik weeën had ofzo. Minuut geen pijn, 2 minuten aanval en kermend vd pijn.. weer minuut geen pijn, weer pijnaanval etc. Was echt niet meer te houden en mijn man heeft gebeld, met de vraag voor sterkere pijnstillers.
Hij heeft een drankje (poedertje) voor de maag en morfine zetpillen kunnen ophalen. Heb uiteindelijk wel 2.5 uur geslapen daarna maar ben nog erg ziek.miin buik klinkt nog steeds als een housedisco , en flink pijn in maag en nog steeds steken in de zij/rug. Vanochtend weer dat drankje op maar had het nog niet op of ik redde het niet tot de wc.. Kan helemaal niets binnen houden :(

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 10:56

Pijn werd na ziekenhuisbezoek steeds erger.. om 4 uur was het niet te houden het leek net of ik weeën had ofzo. Minuut geen pijn, 2 minuten aanval en kermend vd pijn.. weer minuut geen pijn, weer pijnaanval etc. Was echt niet meer te houden en mijn man heeft gebeld, met de vraag voor sterkere pijnstillers.
Hij heeft een drankje (poedertje) voor de maag en morfine zetpillen kunnen ophalen. Heb uiteindelijk wel 2.5 uur geslapen daarna maar ben nog erg ziek.miin buik klinkt nog steeds als een housedisco , en flink pijn in maag en nog steeds steken in de zij/rug. Vanochtend weer dat drankje op maar had het nog niet op of ik redde het niet tot de wc.. Kan helemaal niets binnen houden :(

Sinds 3 uur vannacht is mijn zoontje van bijna 3 ook aan het spugen en kan niets binnenhouden. Echter heeft hij geen buikpijn etc.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:24

Mijn vriend had een paar weken iets soortgelijks. Ook naar huis gestuurd met 'maagklachten'.
Meerdere malen. Ook bij de spoedeisende hulp.
Pas bij de derde keer op de spoedeisende hulp gingen ze goed verder kijken en vonden ze galstenen met een echo.

Laat dus vooral goed verder kijken, ze sturen je graag naar huis. Al hun tijd kost geld....
Ik zeg niet dat je galstenen hebt,maar wel dat het jou lichaam is en dat jij zelf wel voelt of je tevreden bent met je diagnose.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:38

Ja precies... alleen jij voelt de pijn, dus laat je niet zomaar weg sturen als het ondraaglijk wordt.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:19

Ik had exact hetzelfde, bleek bij mij een ontsteking in mijn maagwand te zijn. Ik slikte al een tijd veel ibuprofen voor rugklachten en dat had het nog eens verergerd. Uiteindelijk is het bij mij overgegaan door over te stappen op diclofenac zetpillen en een goede maagbeschermer, hoop dat dat voor jou ook werkt :(:)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 15:47

Balen Emma. Hoe komen ze erachter dat het een ontsteking van de maagwand is?

Diclofenac zetpillen heb ik ook in huis, dat heb ik oorspronkelijk voor erge migraine aanvallen icm valium maar ik krijg ontzettend buikpijn van de zetpillen dat ik sinds vrijdag de gewone tabletten heb. De zetpillen gebruik ik als ik misselijk ben bij de migraine.
Opzich gaat het nu net de pijnstilling wel ok. Wel erg beroerd nog maar die hevige weeën wat ik omschreef niet. Nu onrustige ej pijnlijke maag. Eigenlijk meer zoal gisterenavond laat. Helaas wel ontzettend hoofdpijn erbij gekregen dit is echt niets voor mij zo de hele dag op bed. Hopelijk snel over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:51

KletsKoekje schreef:
Balen [naam]. Hoe komen ze erachter dat het een ontsteking van de maagwand is?

Diclofenac zetpillen heb ik ook in huis, dat heb ik oorspronkelijk voor erge migraine aanvallen icm valium maar ik krijg ontzettend buikpijn van de zetpillen dat ik sinds vrijdag de gewone tabletten heb. De zetpillen gebruik ik als ik misselijk ben bij de migraine.
Opzich gaat het nu net de pijnstilling wel ok. Wel erg beroerd nog maar die hevige weeën wat ik omschreef niet. Nu onrustige ej pijnlijke maag. Eigenlijk meer zoal gisterenavond laat. Helaas wel ontzettend hoofdpijn erbij gekregen dit is echt niets voor mij zo de hele dag op bed. Hopelijk snel over.

Bij mij waren m'n ontstekingswaarden verhoogd, dus diclofenac gekregen. Dat werkt als ontstekingsremmer dus was voldoende, en een maagbeschermer om de boel weer wat rustiger te krijgen! Als het een ontsteking is dan zal dat met de diclofenac en de maagbeschermer meestal wel weer oplossen, mijn HA zei in ieder geval dat bijna niemand hier echt antibiotica voor krijgt omdat dat weer heftig op de maag werkt.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:55

Ga terug naar de dienst spoed! Het kan toch niet zijn dat de pijn blijft duren! Eis hulp!!! Komaan meid!

Hopelijk vinden ze de oorzaak! Veel beterschap!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:58

Als je zoontje ook aan het spugen is lijkt het me 'gewoon' een buikgriep/virus. Lijkt me iets te toevallig 2 zieken in 1 huis. Al die bangmakerij op bokt meteen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:01

Als het iets met je galblaas is/was,zou je dat terug kunnen zien in je ontlasting. Als die gelig of zelfs wittig van kleur is. Google maar eens op kleuren ontlasting :D
Van pijn kan je trouwens ook behoorlijk gaan overgeven,en voeding is niet alleen van invloed op je maag natuurlijk. Er zijn veel meer organen die je helpen bij het verteren en verwerken van voedingsstoffen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:03

Sleeper schreef:
Als je zoontje ook aan het spugen is lijkt het me 'gewoon' een buikgriep/virus. Lijkt me iets te toevallig 2 zieken in 1 huis. Al die bangmakerij op bokt meteen.

Zou kunnen. Maar het kunnen ook twee losse dingen zijn...
Beter het zekere voor het onzekere dan 'had ik maar'.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 22:22

Ik ben uiteindelijk vrijdag om 16 uur uit bed gekomen richting de bank. Heb die dag 2 beschuitjes, een banaan en savonds kippensoep kunnen eten. Sinds zaterdag eet ik weer normaal.
Slik nog steeds diclofenac en maagbeschermers. En paracetamol.
Zaterdag veel pijn in zij/rug en werd in de loop van de dag erger. Was echt even bang dat ik savonds weer op de HAP zou belanden...
Gelukkig was het te doen.
Vandaag weer veel last van mijn maag, soms pijnlijke steken en zeurende pijn. Ook nog zo wat last van rug/zij.
Soms is het ook sinds een paar dagen alsof het is toen ik zwanger was en de baby bewoog in de buik. En dat gevoel dan onder mijn rechterborst, een beetje naast het maagkuiltje, onder de ribben ofzo. Moeilijk uit te leggen. Heel bizar gevoel was net echt! En dat meerdere keren.
Al met al dus nog niet te best maar zie er ook weinig heil in om naar de HA te gaan hiervoor.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:00

KletsKoekje schreef:
Ik ben uiteindelijk vrijdag om 16 uur uit bed gekomen richting de bank. Heb die dag 2 beschuitjes, een banaan en savonds kippensoep kunnen eten. Sinds zaterdag eet ik weer normaal.
Zaterdag veel pijn in zij/rug en werd in de loop van de dag erger. Was echt even bang dat ik savonds weer op de HAP zou belanden...
Vandaag weer veel last van mijn maag, soms pijnlijke steken en zeurende pijn. Ook nog zo wat last van rug/zij.
Soms is het ook sinds een paar dagen alsof het is toen ik zwanger was en de baby bewoog in de buik. En dat gevoel dan onder mijn rechterborst, een beetje naast het maagkuiltje, onder de ribben ofzo. Moeilijk uit te leggen. Heel bizar gevoel was net echt! En dat meerdere keren.
Al met al dus nog niet te best maar zie er ook weinig heil in om naar de HA te gaan hiervoor.

uhmz niet naar HA? zou maar WEL gaan :) en als je niet gaat dan niet mokken;)

bedoel ik niet rot maar nu blijf je klachten houden maar wil niet naar arts terwijl alleen die je kan helpen

beterschap

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:56

KletsKoekje schreef:

Dat gevoel wat je omschrijft herken ik. Ook je andere klachten. Ik bleek na onderzoeken een maagvliesontsteking te hebben, oorzaak was een bacterie.
Wellicht bij jou gewoon een virus maar als je klachten blijven zou ik toch verder onderzoek vragen. Sterkte!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 05:33

Majabeestje schreef:
Dat gevoel wat je omschrijft herken ik. Ook je andere klachten. Ik bleek na onderzoeken een maagvliesontsteking te hebben, oorzaak was een bacterie.
Wellicht bij jou gewoon een virus maar als je klachten blijven zou ik toch verder onderzoek vragen. Sterkte!

dat bedoel ik :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 08:20

Tivoli schreef:
Als het iets met je galblaas is/was,zou je dat terug kunnen zien in je ontlasting. Als die gelig of zelfs wittig van kleur is. Google maar eens op kleuren ontlasting :D
Van pijn kan je trouwens ook behoorlijk gaan overgeven,en voeding is niet alleen van invloed op je maag natuurlijk. Er zijn veel meer organen die je helpen bij het verteren en verwerken van voedingsstoffen.

Dat heb ik ook gehad gelige kleur ontlasting. Heb ook op de spoedeisende hulp gezeten en mij werd ook verteld dat het mijn galblaas was maar ben nog steeds niet geopereerd of wat dan ook. Mijn urine zag er gewoon goed uit en had geen cola kleur. Dat zou het vaak wel moeten zijn bij galstenen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 08:58

Bij mijn weten hoef je ook lang niet altijd geopereerd te worden bij galstenen,valentijn5.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:07

De arts had dat tegen mij gezegd.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 09:12

Ik zeg ook niet dat ik niet naar HA ga, ik wil liever niet naar de HA.
Zie er weinig heil in omdat ik me vaak niet serieus genomen voel daar.
Dat ik weer het gevoel heb dat ik niets ga. Dat vind ik zo vervelend.
Ga half 9 gelijk bellen want ben het aardig zat. Werd half 4 weer wakker met veel pijn. Heb weer de sterkereedicatie genomen van de 2e x HAP woensdagnacht en toen ging het wel weer redelijk. Maar het blijkt toch dat steeds als de medicatie uitwerkt de pijn weer zo hevig word. Ben benieuwd of ik serieus genomen word straks.