Argai schreef:Ik vind het persoonlijk niet kunnen om te eisen dat je vriend stopt met roken. Je wist dat hij rookte toen je hem ontmoette.
Hij moet uit zichzelf stoppen, niet voor jou. Andere gaat het toch niet werken.
Steun je hem wel in het proces? En wilt hij wil echt stoppen? Er zijn meerdere oplossingen dan alleen kauwgom. Je hebt bijvoorbeeld bepaalde pilletjes die goed moeten helpen. Daarvoor moet je wel naar de huisarts gaan. Maar dan krijg je wel goede begeleiding.
Ja ik wist het inderdaad maarja ik heb er toen in de verliefdheid een beetje doorheen gekeken.. ook zei hij dat hij er toch wel mee ging stoppen..
Ik probeer hem ermee te steunen door het af te lijden als hij er zin in heeft, meegegaan de kauwgom halen en hem zo min mogelijk in situaties te brengen waarbij hij zin heeft om te roken. Alleen weet ik niet zo goed hoe ik hem nogmeer moet helpen. Ook zie ik hem zeker niet elke dag dus moet hij het toch echt zelf kunnen..
Ik zal het er eens over hebben om naar de huisarts te gaan (samen) voor die pilletjes en goede begeleiding. Eens zien of hij daarvoor open staat.