Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:51

Resistance schreef:
MairiMacBran schreef:
Wat voor vervelende gevolgen kan vaccineren dan hebben?

Een heleboel gevolgen die zijn verzonnen door "kritische inenters", en ik heb ooit iets gehoord dat de kans op het ontwikkelen van autisme 0,1% hoger wordt ofzo. Maar of dat waar is, en als het dat al is: liever autisme of een dodelijke ziekte? :+

Oh, dat weet ik allemaal wel, ik ken dat type. Maar ik vraag me af welke vervelende gevolgen HannahFrouk bedoelt.
Overigens is het klinkklare onzin dat je autisme kunt ontwikkelen door vaccinatie. Autisme is een aangeboren ontwikkelingsstoornis met een erfelijke component.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:54

Ik moet zeggen dat ik je post niet echt vriendelijk en zelfs ongenuanceerd vind. Mensen die hun kinderen niet vaccineren hebben daar vaak goed over nagedacht en hebben daar een reden voor. Niemand laat zijn kind bewust " de pijp uitgaan" zoals jij dat schrijft . En waarom vind je dat mensen die niet vaccineren zweverig zijn. Ze zijn dat juist niet omdat ze heel goed weten waarom ze het niet willen. Ikzelf heb mijn zoon de volledige enting laten ondergaan ondanks het feit dat ik het vanuit mijn geloof het niet zou moeten doen.
Mijn dochter heb ik bewust de laatste bmr niet laten doen omdat ik niet meer overtuigd ben van de goede bedoelingen van de pharmaceutische industrie. Ik heb toch genoeg verhalen gelezen van negatieve effecten van de stoffen in de entstoffen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:57

paleoceen schreef:
Ik moet zeggen dat ik je post niet echt vriendelijk en zelfs ongenuanceerd vind. Mensen die hun kinderen niet vaccineren hebben daar vaak goed over nagedacht en hebben daar een reden voor. Niemand laat zijn kind bewust " de pijp uitgaan" zoals jij dat schrijft . En waarom vind je dat mensen die niet vaccineren zweverig zijn. Ze zijn dat juist niet omdat ze heel goed weten waarom ze het niet willen. Ikzelf heb mijn zoon de volledige enting laten ondergaan ondanks het feit dat ik het vanuit mijn geloof het niet zou moeten doen.
Mijn dochter heb ik bewust de laatste bmr niet laten doen omdat ik niet meer overtuigd ben van de goede bedoelingen van de pharmaceutische industrie. Ik heb toch genoeg verhalen gelezen van negatieve effecten van de stoffen in de entstoffen.

Dat is het juist, er is een baby dood doordat een andere ouder zijn/haar kind niet heeft ingeënt. Dus het gaat niet over "zijn" kind, maar over een " ander" kind dat het slachtoffer is geworden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:58

Niet enten kan omdat de meerderheid wel ent. De niet enters zouden die ook niet enten als polio kinkhoest en difterie nog steeds veel voorkomen?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:58

Citaat:
Resistance schreef:
Een heleboel gevolgen die zijn verzonnen door "kritische inenters", en ik heb ooit iets gehoord dat de kans op het ontwikkelen van autisme 0,1% hoger wordt ofzo. Maar of dat waar is, en als het dat al is: liever autisme of een dodelijke ziekte? :+

Ik snap niet hoe men erbij komt dat een kind van vaccinaties autisme kan krijgen. :+ Hoe komen ze aan die informatie?

Autisme valt vaak voor het eerst op op ongeveer de zelfde leeftijd als de eerste vaccinaties...
Alleen er is geen direct verband tussen autisme en vaccinaties.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:59

Citaat:
Overigens is het klinkklare onzin dat je autisme kunt ontwikkelen door vaccinatie. Autisme is een aangeboren ontwikkelingsstoornis met een erfelijke component.

Nou.... De wetenschap weet nog zoveel niet, dus omdat bepaalde onderzoekers geen bewijs kunnen vinden, wil het nog niet zeggen dat ze gelijk hebben.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:59

Minke_ schreef:
Resistance schreef:

Ik snap niet hoe men erbij komt dat een kind van vaccinaties autisme kan krijgen. :+ Hoe komen ze aan die informatie?

Er is ooit n wetenschapper geweest die dit beweerde. Pas jaren later heeft hij toegegeven dit uit z'n duim gezogen te hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:01

paleoceen schreef:

Mijn post is ongenuanceerd omdat ik het zéér kwalijk (wat nog zacht uitgedrukt is) vind dat andere kinderen (mogelijk) de dupe worden van andere kinderen die niet gevaccineerd zijn. Excuses zoals geloof of "feitjes" die door kritische inenters zijn bedacht, vind ik minder dan geldig. Als iemand zijn kind om die redenen niet laat vaccineren en daarmee anderen in gevaar brengt, verdient diegene mijn respect niet. Zo ook niet in mijn posts over het onderwerp.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:01

Vjestagirl schreef:
Er is ooit n wetenschapper geweest die dit beweerde. Pas jaren later heeft hij toegegeven dit uit z'n duim gezogen te hebben

Dat ging toch om autisme zelf of adhd?
Iig niet met vaccinaties.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:03

Brainless schreef:
Vjestagirl schreef:

Dat ging toch om autisme zelf of adhd?
Iig niet met vaccinaties.

Dat ging om autisme wat veroorzaakt zou worden door vaccinaties.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:03

Ik vind mensen die denken dat vaccineren autisme veroorzaakt, of door vaccineren "gestoord" raken en "ontstoord" moeten worden door een alternatieve arts, of het bewezen wetenschappelijke onjuiste gebazel van de kritische prikkers rucksichlos geloven wel degelijk vallen onder zweverig.
Iemand die zegt verhalen te hebben gelezen over de negatieve effecten van de stoffen in de entstoffen vind ik ook niet bijzonder geloofwaardig. Het aloude verhaal over bijvoorbeeld kwik in entstoffen is al jaren geleden wetenschappelijk ontkracht.
Ik geloof niet in complotten van de overheid of complotten van de farmaceutische industrie, noch geloof ik hysterische niet-wetenschappelijk onderbouwde verhalen op anti-vaccinatiesites. Ze zijn stuk voor stuk wetenschappelijk te weerleggen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:05

Daarnaast even over de mazelen:
Kinderen krijgen standaard 2 entingen (BMR), na die 2 entingen is 99% tegen mazelen beschermd.
1% ontwikkeld geen antistoffen ertegen en zijn dus net zo bevattelijk voor de ziekte als voor de entingen.
Bron RIVM

Dus het is niet zo dat alleen niet ingeënte kinderen de mazelen kunnen krijgen en verspreiden.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:05

smurfje schreef:
Ik vind inenten wel een keuze moet blijven van de ouders. Echter zou ik wel de keuze willen hebben om mijn kinderen wel of niet bij kinderen in de klas zou willen die niet zijn ingeënt.

Dan heb je het hele principe van vaccineren niet begrepen. Als jouw kinderen volledig gevaccineerd zijn dan lopen ze bijna geen risico want hun immuunsysteem zal met evt. besmetting de ziekte gelijk onschadelijk maken.
Alleen de kinderen die niet gevaccineerd zijn lopen een groter risico. Dat hangt af van hoe actief hun immuunsysteem is. Niet alle niet gevaccineerde kinderen krijgen kinderziektes, het risico is alleen veel groter.

bigone schreef:
Zonder inentingen werden we nu nog steeds geplaagd door de pokken, oftewel zwarte pest en zeer veel andere dodelijke ziektes. Alhoewel, met de huidige bevolkingsdichtheid niet zo verkeerd.
Ik vind het prima wanneer mensen om wat voor overtuiging dan ook zichzelf niet enten maar ik vind het nogal wat om over leven of dood van andermans en je eigen kind te beslissen.

Het is maar de vraag of alles te danken is aan vaccinatie. Sommige ziektes zeker; polio, pokken, de BMR zeker wel, maar vlak ook goede voeding, betere hygiëne, schoon drinkwater, betere huisvesting en gezondheidszorg niet uit. In ontwikkelingslanden overleven veel meer kinderen zodra genoemde levensomstandigheden verbeteren. En samen met vaccinatie loopt dan de overlevingskans snel op.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:07

sneeuwpop schreef:
Citaat:

Nou.... De wetenschap weet nog zoveel niet, dus omdat bepaalde onderzoekers geen bewijs kunnen vinden, wil het nog niet zeggen dat ze gelijk hebben.

En wat bedoel je daarmee?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:07

En de slaapziekte dan, die werd veroorzaakt door de enting tegen de Mexicaanse griep.
Er kon helaas niet meer ontkent worden door de hoeveelheid slachtoffers, maar datis zeker wel geprobeerd hoor.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:08

Als ik nu bv een paracetamol inneem en ik krijg daarna kanker bv, kan ik ook gaan beweren dat dat door dat pilletje komt. Je zoekt een schuldige, dat het gewoon een toeval kan zijn, daar wordt niet aan gedacht.

Zelfde met autisme dat zogezegd door vaccinatie komt.

In België is de poliovaccinatie verplicht, en als het van mij zou afhangen, zouden er nog andere verplicht ook worden.
En strenge straffen voor diegene die dit niet laten doen.

Brainless

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:13

Ik merkte wel met mijn zoon (is autistisch), dat hij heel heftig reageerde op de enting.
Doordat hij toch een lichamelijke tik kreeg (hij werd echt heel ziek), keerde hij nog meer in zichzelf.
Daardoor wilde hij helemaal niet meer eten/drinken en lag alleen maar voor zich uit te staren.

Hem hebben we de latere entingen in gedeeltes laten geven door de HA (dus niet in 1 cocktail), en dat werkte voor hem veel beter.

Dus ik kan mij indenken dat mensen die (nog) niet weten dat hun kind autisme heeft, dit pas duidelijk wordt na bv een koortsaanval (en deze krijgen vaak voor het eerst na een enting).

dromertje2

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:23

Ja, dat kan natuurlijk, maar dan komt de autisme niet door de vaccinatie.
Dat je de vaccinatie niet geeft volgens het standaardprotocol is niet erg, zolang ze ze allemaal hebben gehad.

Mijn zoontje had na zijn eerste enting ook hele hoge koorts, dat wist ik dat dat kon gebeuren. Perdolan gegeven, zodat de koorts ging zakken en in t oog gehouden.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:24

Vreselijk voor de ouders om hun kindje te verliezen. Maar om daarom inenten te verplichten... Ik ken een gezin die eind vorig jaar hun 6 weken oude kindje is verloren vlak na de eerste inenting. Volgens de behandelende arts was de vaccinatie zeer waarschijnlijk de oorzaak, maar dat werd ontkend door de RIVM.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat die ouders een volgend kind niet meer willen inenten. Vind ook dat het vrije keuze moet zijn.
Ben het wel eens dat een crèche de keuze moet hebben om alleen gevaccineerde kinderen aan te nemen of daar juist geen punt van te maken, zodat ouders de keuze hebben hun kind daar naar toe te brengen waar ze zich prettig bij voelen.
Voor scholen vind ik dat niet omdat de kinderen waarvan de ouders dat willen dan al gevaccineerd zijn. Ze zijn dan beschermd tegen de ziektes, toch?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:27

chanel1985 schreef:
paleoceen schreef:

Dat is het juist, er is een baby dood doordat een andere ouder zijn/haar kind niet heeft ingeënt. Dus het gaat niet over "zijn" kind, maar over een " ander" kind dat het slachtoffer is geworden.

Juist, en als het jouw kind overkomt dan piep je wel anders. Maar zolang het jou niet is overkomen dan is het van blablabla makkelijk praten.

En een paar mensen verpesten het weer, want bepaalde ziekten waren bijna helemaal uitgeroeid, komen weer terug............fantastisch hoor.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:31

chanel1985 schreef:
Als ik nu bv een paracetamol inneem en ik krijg daarna kanker bv, kan ik ook gaan beweren dat dat door dat pilletje komt. Je zoekt een schuldige, dat het gewoon een toeval kan zijn, daar wordt niet aan gedacht.

In België is de poliovaccinatie verplicht, en als het van mij zou afhangen, zouden er nog andere verplicht ook worden.

Poe, wat een uitspraak. Gelukkig leven we, en de zuiderburen ook, niet in een dictatuur.
Sinds 1998 is Europa officieel poliovrij verklaard. Waarom zou je dan nog vaccineren?
Hier wordt ook niet tegen bijvoorbeeld gele koorts gevaccineerd omdat dat hier niet voorkomt.

Vaccinatie heeft heel veel goeds gebracht, maar helemaal onschuldig is het niet... Als je nu ziet waartegen heel jonge baby's vanaf 1,5 maanden jong al gevaccineerd worden, dan schrik ik wel...
6 weken, 3 maanden, 4 maanden, 11 maanden DKTP, Hib en HepB en met 14 maanden de eerste BMR...griezelig hoor.

Citaat:
Difterie
Difterie kwam voor het laatst in de hongerwinter van 1944/45 in Nederland voor. Difterie ontstaat alleen bij slechte hygiëne en armzalige leef- en voedingsomstandigheden, zoals in een oorlog.
Een pasgeborene is tot de leeftijd van 6 maanden beschermd door transplacentaire overdracht van antistoffen en in geringe mate door secretoir IgA in moedermelk

. Aldus het RIVM
Waarom dan vaccineren voordat een kindje 6 maanden is?

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:37

Wat denk je bijvoorbeeld van migranten die uit landen komen waar niet of nauwelijks wordt gevaccineerd en waar dergelijke ziektes nog gemeengoed zijn?
Laatst bijgewerkt door MairiMacBran op 21-01-16 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:37

k vraag me vooral af hoe mensen die nu zo "bewust" kiezen om niet te enten, dit zouden doen wanneer anderen ook niet enten. Want dan wordt het risico dat je kind wat krijgt wel heel groot. De huidige niet-enters liften gewoon mee op anderen. Als de anderen ook niet zouden enten, zouden er op een gegeven moment weer onwijs veel kinderen sterven. Ben benieuwd hoe de niet-enters er dan nog over denken.
Vind het eigenlijk ook best hypocriet. Anderen de risico's laten lopen maar hen wel in gevaar brengen door zelf niet te enten, maar ik durf te wedden dat, wanneer iedereen stopt met enten en de hel losbreekt, ze toch misschien wel een enting willen.
Wil hiermee niemand kwetsen ofzo maar zo denk ik er wel over

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:38

Wij kregen vroeger een prik tegen rode hond geloof ik.
Maar tegenwoordig krijgen ze zelfs tegen waterpokken. Dat vind ik onzinnig.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:42

Floortz schreef:
chanel1985 schreef:

Poe, wat een uitspraak. Gelukkig leven we, en de zuiderburen ook, niet in een dictatuur.
Sinds 1998 is Europa officieel poliovrij verklaard. Waarom zou je dan nog vaccineren?
Hier wordt ook niet tegen bijvoorbeeld gele koorts gevaccineerd omdat dat hier niet voorkomt.

Vaccinatie heeft heel veel goeds gebracht, maar helemaal onschuldig is het niet... Als je nu ziet waartegen heel jonge baby's vanaf 1,5 maanden jong al gevaccineerd worden, dan schrik ik wel...
6 weken, 3 maanden, 4 maanden, 11 maanden DKTP, Hib en HepB en met 14 maanden de eerste BMR...griezelig hoor.

Citaat:
Difterie
Difterie kwam voor het laatst in de hongerwinter van 1944/45 in Nederland voor. Difterie ontstaat alleen bij slechte hygiëne en armzalige leef- en voedingsomstandigheden, zoals in een oorlog.
Een pasgeborene is tot de leeftijd van 6 maanden beschermd door transplacentaire overdracht van antistoffen en in geringe mate door secretoir IgA in moedermelk

. Aldus het RIVM
Waarom dan vaccineren voordat een kindje 6 maanden is?

polio is in belgië verplicht, doe je dit niet, ben je strafbaar. Dit is de wet, wil je dit niet, dan moet je maar ergens anders gaan wonen.