Afspraak huisarts moeilijk te maken..... Voel me een nummer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:15

Het verschilt ook echt van praktijk tot praktijk. Mijn oude huisartsen kon en kan je nog steeds gelijk dezelfde dag terecht. Huisarts daarna in een grote praktijk was er maar 3 dagen per week, dus daar wilden ze je ook gerust een dag of 4 doorschuiven.
Huisarts die ik nu heb kan ik altijd s ochtends binnenlopen voor inloopspreekuur en als ik denk dat ik meer nodig heb dan 5 a 10 minuten van zijn tijd maak ik een afspraak voor dezelfde dag. Die zitten dan wel met zijn tweeen, heb je voorkeur voor een dan kan het wel soms voorkomen dat je pas de volgende dag terecht kan.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:22

Ik kan bijna altijd dezelfde dag nog terecht, maar wij hebben dan ook meer dan genoeg huisartsen in het dorp.

Daarnaast vind ik dat je best wat geduld mag hebben. Je hebt al een tijd last en een duidelijk advies gekregen. Dan kun jij je examen wel willen doen, maar dat is simpelweg te veel, te snel.

Van het ziekenhuis vind ik het inderdaad niet netjes.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 11:26

Of ik een kneuzing heb of niet en hoe lang dat moet duren herstel etc is niet hoofdpunt van mijn bericht.

Heb vaker wat gekneusd en goed ook.... Dag4/5 laat van daarna zo goed als over dat een kneuzing 6/8 weken nodig heeft is echt niet aan de orde en heb daar ook nog nooit van gehoord...
Heb advies van de huisarts gewoon opgevolgd zoals ik eerder schreef....

Zoals ik eerder ook al aangaf heb ik doof gevoel......'rare gevoel van het telefoonbotje' fysio heeft ook al gekeken en vertrouwde het ook niet......

Hoofdpunt van mijn bericht is je betaald je scheel aan zorg maar bent meer nummer als echt patiënt........weinig tijd etc.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:29

sandorra schreef:
Of ik een kneuzing heb of niet en hoe lang dat moet duren herstel etc is niet hoofdpunt van mijn bericht.

Heb vaker wat gekneusd en goed ook.... Dag4/5 laat van daarna zo goed als over dat een kneuzing 6/8 weken nodig heeft is echt niet aan de orde en heb daar ook nog nooit van gehoord...

Zoals ik eerder ook al aangaf heb ik doof gevoel......'rare gevoel van het telefoonbotje' fysio heeft ook al gekeken en vertrouwde het ook niet......

Hoofdpunt van mijn bericht is je betaald je scheel aan zorg maar bent meer nummer als echt patiënt........weinig tijd etc.....

Daarvoor moet je gaan klagen bij je zorgverzekeraar. Artsen doen wat ze kunnen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:39

sandorra schreef:

Allereerst: dat jij nog nooit gehoord hebt van een kneuzing die 6 tot 8 acht weken nodig heeft, wil natuurlijk niet zeggen dat dat dan per definitie niet zo is.

En bovendien is het dus lang niet overal zo geregeld. Waarom zoek je geen andere huisarts als je niet tevreden bent? Je mag zelf kiezen naar welke huisarts je gaat. Ik ben gewisseld toen mijn oude huisarts de spreekuurtijden aanpaste en dat voor mij niet handig was. Bij mijn huisarts ben ik echt patiënt, ze hebben (en nemen) de tijd voor je. Ook in het ziekenhuis heb ik dat zo ervaren. Voldoende persoonlijke aandacht, artsen die tijd voor me hebben, meteen de MRI en CT in toen dat nodig bleek te zijn. Ik herken jouw ervaring dus helemaal niet.
Laatst bijgewerkt door Tink89 op 21-01-16 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:40

sandorra schreef:

Als jij 3 à 4 meter van een trap bent gevallen (dat is vanaf de 2e verdieping naar de begane grond ongeveer), dan vind ik het niet raar dat je kneuzing langer aanhoudt dan 4/5 dagen. Een dof gevoel kan ook opspelen, denk aan bloeduitstorting die ervoor zorgt dat de zenuwen minder goed signalen doorgeven oid.

Daarnaast als je je nu al ''scheel'' betaald aan de zorg, laat staan dat ze een x vermenigvuldiging aan artsen moeten aannemen om jou de ''tijd'' te geven die je volgens jou verdient. Artsen doen wat ze kunnen, ze moeten zich houden aan richtlijnen voor de tijd die ze per patiënt hebben, en als ze dat niet halen kunnen er minder mensen op een dag geholpen worden en worden de wachttijden nog langer.

Tevens, niet helemaal netjes van het ziekenhuis om je te laten komen als (een deel van de) uitslagen nog niet bekend zijn, maar je hebt daar wel iemand gezien die je je bloeduitslagen hebt gegeven. Dat geldt nogsteeds als afspraak.

Verder sterkte, zo'n val is niet niks :(

Mars

Re: Afspraak huisarts moeilijk te maken..... Voel me een nummer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:43

Scheel betalen aan zorg doen we allemaal, ik denk dat we blij mogen zijn met de zorg die we hier kunnen krijgen. Verder vervelend voor jou dat je tot maandag moet wachten maar aangezien het geen spoed is en de verdere plekken vol zijn is daar weinig aan te doen.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 11:47

mystery1980 schreef:
Vind de service en kwaliteit van de zorg ook niet in verhouding staan tot wat je betaald, snap je frustratie dus ook goed. bij mijn huisarts al niet anders, ga er al vanuit dat als ik deze week bel ik op zijn vroegst volgende week terecht kan tenzij ik half dood ga.

Dit bedoel ik dus......zijn jullie het wel eens dan met de hoeveelheid die je moet betalen ten opzichte van de zorg en hoe er met je wordt omgegaan.......

Klachen bij de zorgverzekering gaat het niet om gaat om prijs kwaliteit verhouding en alle andere dingen er zijn zoveel regels etc opgesteld dat je meer nummer als patiënt bent......

denk dat de zorgverzekering juist de prijs wel naar beneden wil doen maar niet kan.....ivm dure rekeningen van medicijnen ziekenhuizen etc......

Verder ben ik over mijn huisarts prima tevreden woon in dorp 5 km verderop maar wil juist niet veranderen van huisarts.......

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:50

Daar ben ik het ook mee eens hoor, maar niet door zo'n verhaal.

Ik ben regulier uitbehandeld terwijl ik steeds zieker word als ze niks doen en mijn zorgverzekering weigert andere behandelingen te vergoeden. Daarom vind ik ze stom, zacht uitgedrukt.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 11:53

Het verhaal is bijzaak was zeer gefrustreerd en boos vanmorgen.....
Staat er ook onder.....

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:56

Mensen worden boos als ze maar afspraak van 10 minuten krijgen en mensen worden boos als ze even voor afspraak moet wachten.. Moeten huisartsen dan extreem lange dagen gaan draaien om iedereen gelijk te zien? Terwijl het geen spoed is..

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:01

Hou op, schei toch uit.
Ik kan alleen bellen voor een afspraak tussen 09.00 en 10.00. Voor andere dingen is de assistente van 08.00 tot 11.00 bereikbaar, maar dan kan je dus geen afspraak maken. Dat wordt verteld ook.
Verder kan je een afspraak maken van 14.00 tot 16.00. Daarnaast hang je minimaal 10 minuten in de wacht want er is maar 1 iemand aanwezig die de telefoon aanneemt (de assistente die dus ook nog ander werk te doen heeft) En meneer heeft de halve stad in zijn klantenbestand, dus je belt met 30 man tegelijkertijd..

En dan is mevrouw boos dat ik langskom om een afspraak te maken.... Tja, telefonisch ben je niet te bereiken dus dan maar zo. Ja, maar dat is niet de bedoeling! Jammer dan.

Verder loopt het ook altijd zwaar uit. Had laatst om half 10 een afspraak. Om 10 uur had ik de huisarts nog niet gezien. Vervolgens komt er een meisje en die bleek haar afspraak om 9 uur te hebben gemist en die kon nu wel even. Toen toch even boos geworden en gezegd dat ik om half 11 echt weg moest wezen en dat het kind maar even kon wachten. Had ze maar op tijd moeten wezen. -:(-
Wordt ik aangekeken of ik gek ben en willen ze mij eigen afschudden... Tja, toen liep ik gewoon het hok van de huisarts in. Ik eerst. Heb *@#&^&## een ochtend vrij genomen en ben niet van plan te laat te komen wegens U.

Kijk, hij neemt de tijd voor je, prima maar nergens plannen ze een vrij uurtje in zodat ze weer kunnen inlopen. Zelfs als je om half 2 een afspraak hebt (eerste na de lunch) dan loopt het alsnog uit....

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:02

Er zijn toch foto's van die elleboog gemaakt? Waarom dan niet aannemen dat er onderhuids nu hoogstwaarschijnlijk een zwelling zit waardoor dat dove gevoel aanhoudt? En fijn voor jou dat bij jou kneuzingen doorgaans niet lang duren, maar bij de gemiddelde mens echt wel. Ook raar dat je fysio je daar niet op wijst.
Overigens, als mijn fysio het niet vertrouwde en vond dat er snel een arts naar me moest kijken, dan belde hij mijn huisarts en kon ik altijd snel terecht, dus als het echt zorgelijk is volgens je fysio kan hij/zij zelf ook nog wat voor je proberen te doen ipv je alleen op te naaien.

En wat betreft je scheel betalen aan zorg. Tsja, als je naast je eigen risico (dat al op is in februari) ook nog te maken hebt met wettelijk verplichte eigen bijdragen aan medische kosten die je hebt omdat je chronisch ziek bent, word je soms ook wel cynisch. Maar toch woon ik wat zorg betreft echt liever hier dan bijvoorbeeld in de USA. Ik denk dat ik daar al dakloos was geweest vanwege mijn eigen zorgkosten..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:02

@chamion: Dan ga je toch naar andere huisartsen praktijk?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 12:02

Gianti schreef:
Mensen worden boos als ze maar afspraak van 10 minuten krijgen en mensen worden boos als ze even voor afspraak moet wachten.. Moeten huisartsen dan extreem lange dagen gaan draaien om iedereen gelijk te zien? Terwijl het geen spoed is..

Wachten is geen probleem.....echter wanneer ik opbel voor een afspraak verwacht ik meestal wel dat ik dezelfde dag nog terecht kan......eerder was dit geen probleem....nu ineens wel......Waar geef ik aan dat ik met spoed gezien wil worden?

Als je huisdier wat heeft bel je maak je een afspraak vaak dezelfde of volgende dag ligt aan de ernst maar hoef je toch ook geen 4 dagen te wachten?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:04

chamion schreef:
Hou op, schei toch uit.
Ik kan alleen bellen voor een afspraak tussen 09.00 en 10.00. Voor andere dingen is de assistente van 08.00 tot 11.00 bereikbaar, maar dan kan je dus geen afspraak maken. Dat wordt verteld ook.
Verder kan je een afspraak maken van 14.00 tot 16.00. Daarnaast hang je minimaal 10 minuten in de wacht want er is maar 1 iemand aanwezig die de telefoon aanneemt (de assistente die dus ook nog ander werk te doen heeft) En meneer heeft de halve stad in zijn klantenbestand, dus je belt met 30 man tegelijkertijd..

En dan is mevrouw boos dat ik langskom om een afspraak te maken.... Tja, telefonisch ben je niet te bereiken dus dan maar zo. Ja, maar dat is niet de bedoeling! Jammer dan.

Verder loopt het ook altijd zwaar uit. Had laatst om half 10 een afspraak. Om 10 uur had ik de huisarts nog niet gezien. Vervolgens komt er een meisje en die bleek haar afspraak om 9 uur te hebben gemist en die kon nu wel even. Toen toch even boos geworden en gezegd dat ik om half 11 echt weg moest wezen en dat het kind maar even kon wachten. Had ze maar op tijd moeten wezen. -:(-
Wordt ik aangekeken of ik gek ben en willen ze mij eigen afschudden... Tja, toen liep ik gewoon het hok van de huisarts in. Ik eerst. Heb *@#&^&## een ochtend vrij genomen en ben niet van plan te laat te komen wegens U.

Kijk, hij neemt de tijd voor je, prima maar nergens plannen ze een vrij uurtje in zodat ze weer kunnen inlopen. Zelfs als je om half 2 een afspraak hebt (eerste na de lunch) dan loopt het alsnog uit....

Ook hier: ga dan naar een ander als het zo slecht geregeld is. Ik plan mijn afspraken zelf online in en krijg de uitslagen ook online met een persoonlijk berichtje van de huisarts. Ik hoef zelden te wachten (en dan nooit meer dan een paar minuten) en kan meestal dezelfde dag nog terecht. Niemand verplicht je toch om daar te blijven?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:05

sandorra schreef:
mystery1980 schreef:
Vind de service en kwaliteit van de zorg ook niet in verhouding staan tot wat je betaald, snap je frustratie dus ook goed. bij mijn huisarts al niet anders, ga er al vanuit dat als ik deze week bel ik op zijn vroegst volgende week terecht kan tenzij ik half dood ga.

Dit bedoel ik dus......zijn jullie het wel eens dan met de hoeveelheid die je moet betalen ten opzichte van de zorg en hoe er met je wordt omgegaan.......

Klachen bij de zorgverzekering gaat het niet om gaat om prijs kwaliteit verhouding en alle andere dingen er zijn zoveel regels etc opgesteld dat je meer nummer als patiënt bent......

denk dat de zorgverzekering juist de prijs wel naar beneden wil doen maar niet kan.....ivm dure rekeningen van medicijnen ziekenhuizen etc......

Verder ben ik over mijn huisarts prima tevreden woon in dorp 5 km verderop maar wil juist niet veranderen van huisarts.......

Zorgverzekeraars willen verdienen. De overheid bepaald wat er vergoed wordt in het basispakket en wat de hoogte van het eigen risico is, de rest is aan de zorgverzekeraar, net als de prijskaart die ze eraan hangen.

Dat jij je een nummertje voelt is niet per definitie de schuld van de artsen, daar zit een hele hoop bureaucratie achter.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:07

Met spoed gezien willen worden is verwachten dat je op dezelfde dag terecht kan. Mijn huisarts werkt officieel niet op vrijdagmiddag, dus als ik vandaag bel, verwacht ik een afspraak op maandag, tenzij het ernstig is.
Ik woon tegenover de praktijk en op vrijdag zie ik haar regelmatig pas rond half 5 vertrekken. Tot zover haar 'vrije middag'.

En als je nou echt een huisdierenpraktijk met een huisarts gaat vergelijken...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:08

Ja het zijn 4 dagen maar het weekend zit er tussen. Maakt het langer maar daar kan huisarts ook niets aan doen.

De assistenten/huisarts bepaald of het spoed is. Zij vinden het geen spoed. Vergeet niet dat vrijdag altijd wel wat voller is omdat mensen toch nog even snel voor het weekend langs willen.

Ik heb ook bij verschrikkelijke praktijk gezeten. Die hele grove fouten heeft gemaakt. Zowel kwa afspraken als dat mijn dossier naar verkeerd nummer was gefaxt etc. Ja er zijn rotte appels maar lang niet alle praktijken zijn zo. En als het altijd snel geholpen bent, kan het toch gewoon zijn dat ze echt vol zitten?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:19

sandorra schreef:
Gianti schreef:

Wachten is geen probleem.....echter wanneer ik opbel voor een afspraak verwacht ik meestal wel dat ik dezelfde dag nog terecht kan......eerder was dit geen probleem....nu ineens wel......Waar geef ik aan dat ik met spoed gezien wil worden?

Als je huisdier wat heeft bel je maak je een afspraak vaak dezelfde of volgende dag ligt aan de ernst maar hoef je toch ook geen 4 dagen te wachten?

Dan zal het nu wel drukker zijn. Er heerst griep en het is glad, dus er zullen wel meer mensen een afspraak willen nu.
En je verwacht een afspraak op dezelfde dag, dat vind ik spoed.

Dit valt natuurlijk niet met een dierenarts te vergelijken. Maar ja ook daar moet je vaak wachten, die hebben namelijk vaak operaties als ze geen spreekuur hebben en dan krijg je dus echt geen voorrang tenzij ze bijna dood gaan.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:21

Paar jaar geleden heb ik 3 trappen gehad van een pony tegen mijn scheenbeen. Ben niet iemand die voor niks naar de huisarts gaat dus toen ik na een week nog niet normaal kon lopen toch de huisarts opgebeld met het verhaal. Die wilden me ook dagen later pas inplannen, toen heb ik gezegd dan ga ik zelf naar het ziekenhuis om een foto te laten maken :Y) toen hadden ze dezelfde dag nog plaats. Ben uiteindelijk niet doorgestuurd voor een foto, denk dat de huisarts niet door had hoe erg het was (ik overdrijf niet zo snel) maar heb nu nog een blijvende deuk/blauwe plek in mijn scheenbeen.
Als je iets wil bij de huisarts moet je echt aandringen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:23

Tsja als je al even er mee rond loopt dan zou ik het ook niet als spoed interpreteren :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:25

Het is niet voor niets altijd mega druk op de HAP.. Omdat veel huisartsen zo'n lange wachttijd hebben dat er veel mensen naar de HAP gaan.

TS, wat denk je dat je huisarts in deze voor je kan betekenen? Volgens mij moet je namelijk gewoon terug naar het ziekenhuis (gezien je fysio ook aangeeft geen vertrouwen te hebben). Misschien kun je wel even tussen geschoven worden voor een belafspraak voor de verwijzing?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:35

Tink89 schreef:
chamion schreef:
Hou op, schei toch uit.

Ook hier: ga dan naar een ander als het zo slecht geregeld is. Ik plan mijn afspraken zelf online in en krijg de uitslagen ook online met een persoonlijk berichtje van de huisarts. Ik hoef zelden te wachten (en dan nooit meer dan een paar minuten) en kan meestal dezelfde dag nog terecht. Niemand verplicht je toch om daar te blijven?

Was dat maar zo simpel. Overstappen zou moeten kunnen, maar in de praktijk zit iedereen vol.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:35

sandorra schreef:
Gianti schreef:

Dan hebben ze het nu misschien wel druk met mensen die wat ergs hebben in vergelijking met jou, omdat jij gewoon rust moet houden.
Misschien hebben anders weer langer moeten wachten omdat jij de vorige keer direct terecht kon.
Moeten die artsen dan maar geen pauzes meer nemen? continu met iedereen bezig zijn en vooral blijkbaar jou snel helpen..
:n