Mexicaanse griep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

akishino

Re: Mexicaanse griep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:14

Mijn dochtertje een week lang doodziek geweest van de griep, mijn man ook. Zoon en ik alleen verkouden. Ik moet zeggen dat het een hardnekkige griep was, ik heb ze beide nog nooit zo ziek gezien van de griep.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:50

Er zijn 2 varianten. De turbopoepgriep waar je 1 of hoogstens 2 vast zit op t toilet en de echte griep met koorts en verkoudheid. De 2e heb ik gehad... De eerste hebben anderen om mij heen gehad en ik ontspring nog steeds de dans

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:59

eenitraM schreef:
Er zijn 2 varianten. De turbopoepgriep waar je 1 of hoogstens 2 vast zit op t toilet en de echte griep met koorts en verkoudheid. De 2e heb ik gehad... De eerste hebben anderen om mij heen gehad en ik ontspring nog steeds de dans

Die eerste he,heb je dan ook koorts enzo erbij? dus ook echt ziek? of alleen maar constant op de w.c. zitten?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:08

gohya schreef:
eenitraM schreef:

Die eerste he,heb je dan ook koorts enzo erbij? dus ook echt ziek? of alleen maar constant op de w.c. zitten?

Kan beide, is maar net hoe je lijf er op reageert. Hier voor kerst een of ander buikgriep virus in huis gehad. Zoontje met koorts, dochter zonder.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:09

Hier behoorlijke griepgolf, ik hoor echt iedereen erover en zelfs veel afspraken die worden afgezegd.

Godzijdank ben ik immuun ofzo, heb nog nooit griep gehad en wordt ook nooit aangestoken door mijn vriend die minimaal 2x pj flinke griep heeft en paar dagen in bed ligt met zware koorts etc.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:26

gohya schreef:
eenitraM schreef:
Er zijn 2 varianten. De turbopoepgriep waar je 1 of hoogstens 2 vast zit op t toilet en de echte griep met koorts en verkoudheid. De 2e heb i MPk gehad... De eerste hebben anderen om mij heen gehad en ik ontspring nog steeds de dans

Nee alleen rommel in de pens wat ik zo heb gehoord van collega's, vriendinnen en zelfs vreemden

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:31

Ik heb dus vaak het gevoel dat dit grotendeels placebo effect is. Dat een heel deel van de mensen hoort dat er een griepepidemie is en vervolgens ook ziek worden, alleen maar omdat ze denken dat ze ziek zijn.

Natuurlijk is er ook een groot aantal mensen die wel echt ziek is, maar hoe meer je je er druk over maakt, hoe meer last je er van hebt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:33

Oooh een maand ziek zijn fake je even, zolang was ik namelijk uit de running door de Mexicaanse griep. En ts je overleefd het wel hoor

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:34

Griep is met koorts anders is het een verkoudheid. Griep kan je niet faken toch :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:35

Oke thnx,voor de antwoorden.Dan weet ik nu dat het bij me vriend buikgriep is.
Hij heeft het wel al een week of 4,weet niet of dat kan bij buikgriep? hij is ook wat snotterig erbij.
Je hoeft hier verder toch niks aan te doen? ja wel veel drinken geloof ik,zodat je niet uitdroogt.
Hij heeft de griepprik wel gehad,miss. dat hij nu de mildere vorm heeft daardoor.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:56

MarlindeRooz schreef:
Oooh een maand ziek zijn fake je even, zolang was ik namelijk uit de running door de Mexicaanse griep. En ts je overleefd het wel hoor

Ik zei niet dat iedereen doet alsof, maar een lichaam kan doen alsof je zwanger bent, met misselijkheid en al. Dus je lichaam kan vast ook doen alsof je ziek bent. Dat je je dus wel echt slecht voelt, maar dat het dus eigenlijk tussen de oren zit.
Dus hoe meer je je er over opwindt dat er een griepepidemie is, hoe meer je lichaam je je voor de gek kan houden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:40

ierusju schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik zei niet dat iedereen doet alsof, maar een lichaam kan doen alsof je zwanger bent, met misselijkheid en al. Dus je lichaam kan vast ook doen alsof je ziek bent. Dat je je dus wel echt slecht voelt, maar dat het dus eigenlijk tussen de oren zit.
Dus hoe meer je je er over opwindt dat er een griepepidemie is, hoe meer je lichaam je je voor de gek kan houden.

Klopt ierusju,dat kan zeker wel,idd. het Placebo effect.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:04

Buikgriep heeft niks met griep te maken :n
Griep wordt veroorzaakt door het griepvirus, te weten influenza.

Buikgriep wordt niet veroorzaakt door influenza maar door andere virussen. Veel voorkomende is rotavirus, een heel heftige en zeer besmettelijke is norovirus en er zijn er nog wel meer (astrovirus/adenovirus).

Deze virussen geven een ontsteking van het maagdarmslijmvlies.

Influenza richt zich vnl op de luchtwegen.

Niet met elkaar te vergelijken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:23

Oke duidelijk.
Maar de buikgriep heerst nu ook?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:18

gohya schreef:
Oke duidelijk.
Maar de buikgriep heerst nu ook?

Buikgriep heerst altijd wel.
En nu ook idd.

Maar als je vriend er al zo lang last van heeft is een bezoekje aan de huisarts niet zo gek hoor;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:21

Idd. ik vind 8 weken ook wel erg lang.Morgen toch maar even de H.A. bellen voor advies.
Thnx.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:35

het heerst inderdaad lekker, op school bij ons zie je het ook al, overal gesnotter en gekuch. Ik ben altijd bang aangestoken te worden, want waar het bij de een bij gesnotter blijft, ben ik 2 weken dood ziek :')
geloof ook best dat het tussen je oren kan zitten voor een deel, heb nu al een paar dagen dat ik bang ben ziek te worden en me daardoor juist sneller ga inbeelden dat ik keelpijn krijg bijvoorbeeld (het begint bij mij altijd met keelpijn)
Het probleem voor vele is denk ik dat het normale leven gewoon door gaat, ik moet bijvoorbeeld naar school anders mis ik lesstof, erger nog volgendeweek moet ik weer op bivak en dat is altijd heel zwaar, als je daar ziek bent dan word je dus gewoon met een onvoldoende naar huis gestuurd en heb ik ook gelijk weer een achterstand.
Dit maakt dat ik bang ben om ziek te worden, die angst kan me behoorlijk in de weg zitten en juist maken dat je sneller weer ziek word, aardig domino effect zo dus