Baarmoederhalskanker prik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:57

Ik heb hem gehad toen ik +- 14 was en heb er ontzettend veel spijt van.... Het is niet zo dat ik echt geloof dat het problemen geeft, maar een beetje bang ben ik er wel voor. Zeker omdat ik wss al niet/verminderd vruchtbaar ben..

Jorex

Re: Baarmoederhalskanker prik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:01

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:02

Ze kunnen momenteel nog niet weten of het gevolgen in de toekomst kan hebben. Bovendien heeft alles bijwerkingen. Een ct scan zal ik om de bijwerkingen niet laten, maar een vaccinatie tegen een vorm van kanker die zich zeer traag ontwikkelt wel.

Ik heb met meerdere artsen gesproken en allemaal raden ze dit vaccin af. Of omdat wij de proefkonijnen zijn of omdat ze denken dat het een soort ' winterbanden effect' zal hebben.

Er zullen heel veel vrouwen straks zijn met het idee dat ze, omdat ze het vaccin hebben gehad, niet meer voor een onderzoek naar bmhk hoeven.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:07

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:08

StonedRomy schreef:
Ze kunnen momenteel nog niet weten of het gevolgen in de toekomst kan hebben. Bovendien heeft alles bijwerkingen. Een ct scan zal ik om de bijwerkingen niet laten, maar een vaccinatie tegen een vorm van kanker die zich zeer traag ontwikkelt wel.

Ik heb met meerdere artsen gesproken en allemaal raden ze dit vaccin af. Of omdat wij de proefkonijnen zijn of omdat ze denken dat het een soort ' winterbanden effect' zal hebben.

Er zullen heel veel vrouwen straks zijn met het idee dat ze, omdat ze het vaccin hebben gehad, niet meer voor een onderzoek naar bmhk hoeven.

Met dat laatste ben ik het absoluut eens, er zijn ook andere manieren om baarmoederhals kanker te krijgen dan alleen via HPV. Laat je testen als je wordt opgeroepen, deze zijn er niet voor niks :j

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:09

En dat zou ook al voorkomen kunnen worden als er goede voorlichting zou zijn als de prik niemen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:10

chanel1985 schreef:
En dat zou ook al voorkomen kunnen worden als er goede voorlichting zou zijn als de prik niemen.

In Australie was toendertijd behoorlijk goede voorlichting. Netjes uitgelegd hoe en wat.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 17:19

Bedankt voor alle reacties! Ik vroeg hier niet om het onvruchtbaar worden maar meer in het algemeen (voor de TEMmers XD)
Vooral de linkjes zijn handig Aight!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:24

Er zijn nog andere topic's over juist hetzelfde onderwerp. Niet enkel die over onvruchtbaarheid.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:31

Interessant dit!
Hebben jullie wel eens op de site van het Rijksvaccinatieprogramma gekeken? Daar staat in een tabel hoe lang de verschillende vaccins werken. Voor de BPV staat er: >5 jaar, waarschijnlijk langer. Stel nou dat het dus bij de eerste groep alweer is uitgewerkt?

(had graag willen quoten, maar dat krijg ik op mijn telefoon niet zo snel voor elkaar.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:33

Ik heb hem gehad, op aanraden van mij ouders. Mijn ouders zijn beiden arts (klinkt leuker dan het is :')) en raden hem allebei aan.

In tegenstelling tot wat waar velen zich bang over maken: het vaccin maakt niet onvruchtbaar en je gaat er ook niet dood aan, omdat er geen stoffen inzitten die de voortplantingsorganen beïnvloeden. Ja, het vaccin heeft bijwerkingen, maar dat heeft bijna elk vaccin en dat is heel afhankelijk van hoe je lichaam erop reageert. Bijwerkingen kunnen bijvoorbeeld moeheid, hoofdpijn of jeuk op de plek van de prik zijn, maar na twee weken leef je echt nog. Voordat een medicijn/vaccin op de markt gebracht wordt, moet deze volgens internationale eisen getest zijn op veiligheid. Het is dus echt onzin dat wij proefkonijntjes zijn. De proefkonijnen hebben zich 10 jaar geleden aangemeld bij het lab om zich te laten vaccineren.

Het enige nadeel is dat het vaccin maar een bepaald type bmh-kanker kán tegenhouden. Je hebt meerdere types.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:36

Butterfly schreef:
Interessant dit!
Hebben jullie wel eens op de site van het Rijksvaccinatieprogramma gekeken? Daar staat in een tabel hoe lang de verschillende vaccins werken. Voor de BPV staat er: >5 jaar, waarschijnlijk langer. Stel nou dat het dus bij de eerste groep alweer is uitgewerkt?

(had graag willen quoten, maar dat krijg ik op mijn telefoon niet zo snel voor elkaar.

Ja dat is idd een hele interessante discussie. Want stel dat je hem op je 14e krijgt, dan zou hij al ''uitgewerkt'' kunnen zijn voordat je seksueel actief wordt (stel op je 19e). Volgens de huidigste onderzoeken was de ''bescherming'' 9 jaar dacht ik, maar dat zou ik echt even moeten opzoeken.

Erg interessant in ieder geval :)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:36

ik heb de prik wel genomen...niet echt een redenen , leek me verstandig....mijn moeder zei ook van dat ik het wel moest doen

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:38

Afbeelding

Screenshot lukte wel :)
Ik vind dat erg kort, als ik eerlijk ben.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:41

Azmay schreef:
Ik denk dat het een enorm opgeblazen verhaal is, ze zouden echt niet blijven enten als het zo'n verschrikkelijk vaccin was.

Ben je bekend met DES? Moeders die medicijnen kregen om de kans op een miskraam te verkleinen, zou allemaal goed moeten zijn, maar veel dochters zitten nu met de bijwerkingen.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:43

Dat ze hier aangeven dat hij langer dan 5 jaar werkt, waarschijnlijk langer dan zal de claim dat hij daadwerkelijk langer werkt nog niet bewezen zijn.
Wat dan weer samen zal hangen met het feit dat het vaccin nog niet zo lang gegeven wordt.

Hier nog een onderzoek naar de werkzaamheid:
reductie in HPV naar aanleiding van vaccin
Laatst bijgewerkt door NiNa_14 op 20-01-16 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:48

Dat kan, maar hoe groot is de kans dat hij over pakweg 35 jaar nog werkt? Dan zal de kans op baarmoederhalskanker een stuk groter zijn dan bij een willekeurige 20-jarige.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:50

zonnebloem18 schreef:
Azmay schreef:
Ik denk dat het een enorm opgeblazen verhaal is, ze zouden echt niet blijven enten als het zo'n verschrikkelijk vaccin was.

Ben je bekend met DES? Moeders die medicijnen kregen om de kans op een miskraam te verkleinen, zou allemaal goed moeten zijn, maar veel dochters zitten nu met de bijwerkingen.

En hoeveel jaar geleden was dat? Denk dat de medische know how nu al wel verbeterd is tegenover toen, werd gegeven tussen 1946 en einde 1970.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:52

chanel1985 schreef:
zonnebloem18 schreef:

En hoeveel jaar geleden was dat? Denk dat de medische know how nu al wel verbeterd is tegenover toen, werd gegeven tussen 1946 en einde 1970.

Zoiezo is na het hele thalidomide schandaal(1961) de wet en regelgeving zo enorm aangescherpt om zulke situaties te voorkomen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:53

Deze ziekte is een soa. Het klinkt waarschijnlijk ouderwets maar als men nu allemaal alleen sex heeft met zijn\haar [huwelijks]partner dan kunnen deze akelige ziektes zich bijna niet meer verspreiden.Dus als je echt van plan bent op dat gebied ingetogen te leven, dan hoef je het risico van de vaccinatie misschien niet te nemen. Maar dan ook wel kritisch met de partnerkeuze: mannen krijgen het nl. ook en die worden niet ingeent! :(

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:54

Dat maakt niet uit, ze waren er toen ook van overtuigd dat het geen kwaad kon. Of de verf die jarenlang in het leger gebruikt is die een giftige stof bevat waar ze na vele jaren ineens mee komen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:55

Ja, omdat ze 65 jaar geleden nog niet de medische kennis hadden die ze nu wel hebben. Je gaat toch niet ontkennen dat de medische kennis verbeterd is tegenover 65 jaar geleden?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:57

zonnebloem18 schreef:
Dat maakt niet uit, ze waren er toen ook van overtuigd dat het geen kwaad kon. Of de verf die jarenlang in het leger gebruikt is die een giftige stof bevat waar ze na vele jaren ineens mee komen.

tegenwoordig moeten geneesmiddelen wel zo enorm uitvoerig getest worden voordat ze ook daadwerkelijk gebruikt mogen worden. dat is niet meer te vergelijken met hoe dit er toen aan toe ging.
Dus om dit te vergelijken met het DES vaccin is naar mijn mening een loze vergelijking

Tytonidae

Nvm, is het niet waard. :')
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 20-01-16 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Verbeterd is de medische kennis wel, maar fouten kunnen gewoon gemaakt worden. Feit blijft dat dit vaccin bijwerkingen zal hebben, men weet alleen niet welke dat zijn. Ze kunnen ook overerven.