Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tcm62 schreef:Het testen van je bloed is eigen risico van je ziektekosten verzekering, dus HA zal je dat niet zo maar weigeren, vraag ook je schildklier te testen
Djeradalover schreef:Magnesiumtekort herken ik de symptomen ook heel erg van, kan je dit ook laten testen dmv bloedonderzoek?
Djeradalover schreef:Fijn, ga ik vragen aan mn huisarts dat met het volgende bloedonderzoek ook mee te nemen!
Wb het op schildklier laten testen, volgens mij staat een vertraagde of snel werkende schildklier los van vitamine D te kort.
Mijn schildklier werkt prima maar zonder de divisun heb ik wel een vitamine D te kort en met divisun blijft mn waarde hangen op 70. Hebben meer mensen daar last van dat de waarde niet verder omhoog gaat op een gegeven moment? Voelt mijn lichaam zich goed ofso bij deze waarden?
magicmist schreef:ik heb veel tekorten. dit door veel darmproblemen en een gbp,
nu op moment een vit d tekort en een behoorlijk vit b tekort.
ik sta onder behandeling van een mdl arts, de vorige artsen vonden mijn tekorten niet zo'n ramp.
internist en gbp arts.
hoop nu alles op peil te krijgen en weer gezond te gaan worden!!
Quir schreef:[MWS] B12 Tekort Deel ll
Misschien dat je hier wat mee kan. Ik heb b12 tekort, omdat ik t niet opneem. Dus pillen helpen dan ook niet, zet nu elke week een injectie met b12 en voel me daar veel beter door!
Crypto schreef:magicmist schreef:ik heb veel tekorten. dit door veel darmproblemen en een gbp,
nu op moment een vit d tekort en een behoorlijk vit b tekort.
ik sta onder behandeling van een mdl arts, de vorige artsen vonden mijn tekorten niet zo'n ramp.
internist en gbp arts.
hoop nu alles op peil te krijgen en weer gezond te gaan worden!!
mdl arts ? maag darm lever arts?
vit D tekort kan btw wel echt veel schade geven hoor
Elisa2 schreef:Ik heb door hier mee te lezen ook mijn B12 en D3 en laten opmeten in het bloed..kwam uit..D3= 73, en B12= 395
Na wat googelen lijkt me dat de D3 dan wat aan de lage kant zit? is het zinvol om daar een supplement voor te gaan gebruiken?
Joy_Mennings schreef:Elisa2 schreef:Ik heb door hier mee te lezen ook mijn B12 en D3 en laten opmeten in het bloed..kwam uit..D3= 73, en B12= 395
Na wat googelen lijkt me dat de D3 dan wat aan de lage kant zit? is het zinvol om daar een supplement voor te gaan gebruiken?
Die waarde vind ik niet echt heel laag hoor. Volgensmij was het tussen de 50-100 goed. Optimumwaarde tussen de 80-100. En het is nu winter dus dan is de waarde al lager dan in de zomer.
Elisa2 schreef:Klopt, maar ik neem al extra vitamine D en heb fibromyalgie..dus ik ga het toch eens opschroeven om te kijken of dat verschil maakt aangezien mijn klachten in de winter veel erger zijn dan in de zomer.