Wie heeft de gouden tip? Uitslag op handen, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:19

Chasey mochten ze het bij de apotheek niet hebben dan ff naar Carel Lurvink op de Marssteden mocht je daar kunnen komen.
Dat is een bedrijf in schoonmaakartikelen maar ook veiligheidsartikelen waaronder zeer veel verschillende soorten handschoenen.

Hebben een showroom en je kan er als particulier ook terecht.
http://www.carellurvink.nl/webshop/p/85 ... ekt-katoen

Hoop voor je dat de apotheek wat heeft natuurlijk, scheelt weer verder zoeken en dan ben je het snelst geholpen.

Shirley

Re: Wie heeft de gouden tip? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:23

Meid!
Als het nu, ondanks de zalf toch erger wordt, gewoon even bellen en die doorverwijzing eisen ~~}>

Zou je voor je kinderen ook doen, dus waarom niet voor jezelf :(:)

miccamaaike

Re: Wie heeft de gouden tip? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:28

Ik zou geloof ik ook wel echt een doorverwijzing willen... t is wel erg extreem!

Ik heb voor huishoudelijke dingen huishoudhandschoenen zonder latex, gewoon bij de appie vandaan. Die wil je niet aan voor 'gewoon' maar als er schoongemaakt moet worden is het wel handig. Scheelt mij een hoop irritatie!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 18:04

MarliesV schreef:
Chasey mochten ze het bij de apotheek niet hebben dan ff naar Carel Lurvink op de Marssteden mocht je daar kunnen komen.
Dat is een bedrijf in schoonmaakartikelen maar ook veiligheidsartikelen waaronder zeer veel verschillende soorten handschoenen.

Hebben een showroom en je kan er als particulier ook terecht.
http://www.carellurvink.nl/webshop/p/85 ... ekt-katoen

Hoop voor je dat de apotheek wat heeft natuurlijk, scheelt weer verder zoeken en dan ben je het snelst geholpen.

Ja daar kan ik lopend naar toe! Ik woon hemels breed denk ik 100 meter van het bedrijf hihi. Woon net in het buiten gebied tegen Marssteden aan! Fiets/rij er langs als ik David naar school breng, dus weet gelijk over welk bedrijf je het hebt!

Ik ga morgen de huisarts opnieuw bellen. Ik heb intussen in ieder geval katoenen handschoenen. En das al een stuk aangenamer met zalf.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:10

Wow dit is wel heel erg heftig zeg! Ziet er erg pijnlijk uit..
Zou zeker even een verwijzing naar een dermatoloog vragen, zeker als het niet verbeterd met de zalf!

BigOne

Re: Wie heeft de gouden tip? Uitslag op handen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:01

Het is net of je allergisch bent voor de huisstofmijt, die kan ook dit soort klachten en astmatische klachten geven.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:02

Haha, dat is wel heel toevallig!

Hopelijk kan een dermatoloog je verder helpen en krijg je een verwijzing.
Heb zelf eczeem en heb wel voldoende aan de zalf van de huisarts maar goed, dan is het maar een dag zo vurig als bij jou. Het is alleen al pijnlijk om naar te kijken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:04

Het ziet er in ieder geval gruwelijk pijnlijk uit! :(:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 20:09

Ik ben inderdaad ook allergisch voor huisstofmijt.

En het is ook erg pijnlijk, alsof er kokend water overheen is gegaan. Ik zei al tegen Daan, het voelt alsof ik 2e graad brandwonden heb.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:13

Ow wat ziet dat er pijnlijk uit!! Ik zou ook zeker nog eens naar de huisarts gaan. Dit is idd geen doen met een het huishouden. (Vind het zelfs al een vies idee met brood eten := )

Veel succes en beterschap :(:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 20:32

Ja ik wil steeds handen wassen, maar ik betrap mij er nu dan ook op hoevaak ik eigenlijk mijn handen was... na elke handeling eigenlijk, dus mijn huid heeft ook helemaal geen tijd om zich te herstellen. :O

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:18

Nee snap ik. Zeep is best agressief, dood ook de goede cellen. Maar hoe eet jij nu je boterham dan? Met bestek? Dat lijkt mij niet lekker, maar met zalf aan je brood is helemaal vies haha :r ik hoop dat je wat kan vinden voor je handen! :(:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 08:32

Haha net op het moment dat ik jou bericht lees, zit ik mijn boterham te eten. Met de vingers :P Zo ff kind naar school brengen en dan kan ik weer zalven, want voor die tijd is gewoon erg lastig.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:47

Ik heb het ook regelmatig en heb ook jou zalf gehad. De crème is fijner, trekt makkelijker in.
Pas er wel mee op als ik hoor dat je luiers moet verwisselen. Ik had bij de apotheek dunne witte katoenen handschoenen gehaald. Ik gebruikte de zalf voor de nachten en de crème voor overdag.
Pas goed op met de kou.
Als je niet weet waar het van gekomen is zou ik vragen of je naar een dermatoloog mag gaan.

Vaak zijn het hormoonzalven die je krijgt en mag je inderdaad niet te lang gebruiken.
Heel veel succes.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:39

Helaas gedijt de huisstofmijt in de winter heel goed, mensen ventileren te weinig en zorgen dat het lekker warm is. Ik vermoed dat het toch hierdoor kan komen, kun je geen antihistamine injectie krijgen van je huisarts??

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 12:45

Ons nieuwe huis is oud en koud en heel tochtig. Ijs zit aan de binnenkant van de ramen.
Hiervoor hadden we een nieuwbouwhuis. Dat was altijd warm en ramen 3 laags. Ik heb het nog nooit zo erg gehad als nu.
Ik heb doordat we hier pas wonen wel ontzettend veel schoonmaak middel gebruikt.
Ikzelf denk dat het daar mee te maken kan hebben.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:53

Dunne katoenen handschoentjes en daarover nitril handschoenen bij natte en vieze klusjes.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:59

Ik zweer bij dit spul!
Afbeelding

Er bestaat bij mij twijfel of het extreem schraal is of ACA (Lyme),maar dat spul helpt echt super goed.
Laatst bijgewerkt door melody7 op 19-01-16 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:01

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:07

jorika1986 schreef:
Handen goed in creme zetten en dan deze http://touchntuff.com/materials/nitrile erover.
Zijn nog geen milimeter dik maar oer en oer sterk.
Bevatten geen latex!

Kan je trouwens ook bij de 'buren' kopen :P

Maar ik zou alleen bij natte klusjes voor een paar nitrile handschoenen gaan of iets anders wat afsluit.
Verder zou ik het bij katoen houden om je huid toch enige kans van ademen te geven.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 13:12

MarliesV schreef:
jorika1986 schreef:
Handen goed in creme zetten en dan deze http://touchntuff.com/materials/nitrile erover.
Zijn nog geen milimeter dik maar oer en oer sterk.
Bevatten geen latex!

Kan je trouwens ook bij de 'buren' kopen :P

:= Handig zulke buren :D

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:21

Lijkt me een allergische reactie op iets.
Daar zou je eerder anti histamine voor moeten krijgen van de HA.
Heb je toev. peniciline gehad recent?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:21

Chasey schreef:
Haha net op het moment dat ik jou bericht lees, zit ik mijn boterham te eten. Met de vingers :P Zo ff kind naar school brengen en dan kan ik weer zalven, want voor die tijd is gewoon erg lastig.

Kapperseczeem? Zou ook nog kunnen :)

cyrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:26

Glyca van Swaab gebruik ik ook als ik last krijg. Wel de originele met glycerine en kamfer
melody7 schreef:
Ik zweer bij dit spul!
[ Afbeelding ]

Er bestaat bij mij twijfel of het extreem schraal is of ACA (Lyme),maar dat spul helpt echt super goed.

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:28

Wat ziet dat er pijnlijk uit TS!
Wel erg vervelend dat jouw huissarts jou kennelijk niet serieus neemt, anders had hij je allang doorgestuurd. Lijkt me toch aangezien je het vaker hebt gehad, dat er in het ziekenhuis even gekeken moet worden naar de allergie?

Hebben ze al een keer bloed geprikt bij je? Misschien dat ze iets in het bloed kunnen zien.
En ik zou je zeker aanraden om je te laten onderzoeken door een andere huisarts als deze alleen maar zalfjes blijft geven. Vind dat echt brandjes blussen, maar de echte oorzaak word niet achterhaald.

Zo had ik een helicobacter die niet weg wou, kon niks meer binnen houden maar ook niets meer eten. Was een hoopje ellende maar ook mijn huisarts wou niets doen. Totdat ik vertelde dat ik overstapte maar toen was het voor mij al te laat. Naar en andere huisarts gegaan en daar gelijk antibiotica gekregen.

Ik wens je wel veel sterkte met je hand!