Auw auw auw verstandskiezen breken door en hoe...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:11

Hey een lotgenoot! Vorige week ging ik ook door de grond van de pijn, bleef maar ibuprofen vreten. Nu gelukkig een stuk minder last maar kan vrijdag pas bij de tandarts terecht. Wil dan meteen een doorverwijzing naar de kaakchirurg want t gaat er niet anders uit als alle 4 onder volledige narcose.

Succes!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:32

SuperAssie schreef:
Hey een lotgenoot! Vorige week ging ik ook door de grond van de pijn, bleef maar ibuprofen vreten. Nu gelukkig een stuk minder last maar kan vrijdag pas bij de tandarts terecht. Wil dan meteen een doorverwijzing naar de kaakchirurg want t gaat er niet anders uit als alle 4 onder volledige narcose.

Succes!

Waarom volledige narcose dan?

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:34

Desiree schreef:
Hoezo `te lang gewacht` Mandy?
Ik ben 45 en ik heb de mijne allevier nog. Ik heb nog altijd de stille hoop dat ze rustig blijven zitten waar ze zitten. Want als ze dat niet doen, dan wordt het slagerswerk bij mij. Trekken gaat niet, het wordt snijden.

omdat een verstandskies tegen de wortel van de kies ervoor aanduwt en deze kies helemaal van zijn plek af wordt geduwd. Nu voelt mijn hele kaak beurs en ze moeten nog getrokken worden.

KarmaChansy

Re: Auw auw auw verstandskiezen breken door en hoe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:38

ohh ik heb dat ook gehad mandy, bij mij hebben ze de kies eruitgesneden en de verstandskies zit er nog horizontaal in! Ze durfen hem er niet uit te halen omdat dan al mijn tanden scheef gaan groeien aldus de KC is het een 'steunpilaar'. Bij was de wortel van de kies vernield dus dat was een makkelijke keuze.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:16

Pff kirri klinkt ook gek. Maar als het zo blijft prima natuurlijk.

Hier ook een lotgenoot. Ik heb 12 febr de afspraak staan om tegelijk de rechter boven en onderkant te laten trekken bij de kaakchirurg. De linker bovenkant is al getrokken en dat ging zonder pijn. Dus ik hoop deze ook, daar hou ik me maar aan vast!

Succes iig!

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 20:20

Zo wat een lotgenoten !
Kunnen wel een meeting houden haha,

Iedereen die ook een date heeft succes en sterkte !

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 16:22

Nou lievr mensen er zijn 3 uitgehaald ze lagen heel diep en heel raar 1 moest in 4 stukjes worden geboord zodat de andere eruit kon. De verdoving is uitgewerkt maar o mijn god die napijn !! Heeft iemand daar tips voor ? En het bloed nog na is dat heel erg ?en ik heb een antibiotica kuur mee omdat het zo diep is en de wond is heel groot

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:25

Paracetamol, ibuprofen of diclofenac.
Niet tegelijkertijd natuurlijk ;)
Heb je geen recept voor pijnstillers meegekregen?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:26

Mandy_B schreef:
SuperAssie schreef:

Succes!

Waarom volledige narcose dan?

Zodat ik er helemaal niks van mee krijg. :)
Bij ons in de familie is er nogal een "kwaal" die er voor zorgt dat plaatselijke verdovingen niet helemaal werken, waardoor je of gewoon alles voelt of halverwege alles is uitgewerkt. En daar zit ik niet op te wachten :)

Heb inmiddels een doorverwijzing voor de kaakchirurg, moet tot eind februari wachten op een gesprek. :(

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:27

Ik had rond kerst hetzelfde probleem!

Ik ben toen naar de tandchirurg gegaan, die raadde toen ook zuurstof water aan om te spoelen, eventueel met wat mondspoelmiddel erbij.
2 weken geleden heb ik ze er laten uithalen, alle 4 ineens onder volledige narcose. Iets wat blijkbaar in NL niet word gedaan.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 16:31

fleurtjeuh schreef:
Paracetamol, ibuprofen of diclofenac.
Niet tegelijkertijd natuurlijk ;)
Heb je geen recept voor pijnstillers meegekregen?

Ik heb antibiotica meegekregen voor een week en inderdaad paracetamols innemen heb nu een koude lap op mijn wang ijscompres ligt in de vriezer te vriezen

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:37

Het is heel belangrijk om 10 minuten op 10 minuten af te koelen.
Verder is het raadzaam om een spiegel in je bloed op te bouwen qua pijnstilling als je veel napijn hebt, dit kun je combineren door middel van paracetamol en ibuprofen, onthoud dat de eerste 3 dagen de zwelling mag toenemen en daarna langzaam kan gaan afnemen, ook de eerste 24 uur niet spoelen. Beterschap en sterkte!

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:38

Wat ik deed toen het na bloedde was ijswater drinken, of water uit de koelkast.
Dat hielp erg goed :)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:41

Ijswater inderdaad, en constant coldpacks tegen je kaken aanleggen. Ook zorgen dat je slaapt met je hoofd rechtop, kan helpen om je hoofd te leggen tussen 2 kussens.
Ik kreeg trouwens Ibuprofen voorgeschreven, aan antibiotica had ik geen nood. :j

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:00

Oh god wat een drama. Eind september begon mijn verstandskies te ontsteken. Die moest eruit, begin oktober is dat gebeurt. 3 weken met een ontsteking gelopen omdat ze me geen antibiotica wilde geven. Begin november bij de fysio geweest om mijn kaakspieren weer goed te krijgen, toen kon ik eindelijk de binnenkant van mijn tanden poetsen, en weer goed eten. Eind november wederom ontstoken, toen wel antibiotica gehad, met een paar dagen was het over. Vandaag wederom gestart met antibiotica omdat het wéér ontstoken is.
Hoop dat bij jullie alles soepeler verloopt! ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:06

Ik heb m'n twee bovenste in november laten trekken.. of december nadat ik m'n wang helemaal had opengekauwd en daardoor een dikke ontsteking had gecreeerd.. die moest eerst weg met antibiotica en toen heb ik gekozen om beide de laten trekken.
Gelukkig waren ze recht naar onder gegroeid dus da's mooi.

M'n tandarts was super snel. Ik heb een hekel aan de tandarts en spuiten nog meer dus ik zat met tranen in de stoel en de assistente heb ik de hand denk ik kapot geknepen maar m'n kiezen waren er letterlijk uit in minder dan 15 minuten incl verdovingen zetten en wachten.
Ze zei zelfs dat ze dacht dat dit een record tijd was.

Dus.. houd moed. Het kan ontzettend meevallen.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:45

Ik kreeg vrijdag dikke dikke helse pijn (van donderdag op vrijdagnacht) vrijdagavond naar de spoed tandarts gegaan in het OLVG. Boosdoener verstandskiezen links. Tramadol van de aardige tandarts meegekregen en hem flink gespaced op die medicijnen. Nu doe ik het na zaterdag al zonder tramadol. Goed mijn tanden gepoetst (niet prettig) en gespoeld en toen voelde ik de pijn wegvloeien. Ik denk zomaar eens zenuw dood. Dat je zo'n pijn kan hebben van een gaatje. Poeh!

Vandaag gebelt want ze moesten eruit en godzijdank kan ik morgen terecht al. Dus morgen gaan ze eruit. Linkerkant. Ik kijk er gewoon naar uit. Ik kan me niet voorstellen dat er een pijn is op deze wereld die erger is als die kiespijn van afgelopen weekend. En heb al twee keer nierstenen gehad en dat was ook niet leuk...

Stomme verstandskiezen waar is het goed voor he?

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:26

Voor iedereen die nog moet en wat steun kan gebruiken. Ik ging om 13:23 naar binnen, ik kreeg om 13:24 verdovingen en om 13:33 stapte ik in de auto met twee verstandskiezen minder. Ze waren er met 3 minuten allebei uit :D Was volgen de kaakchirurge de makkelijkste patiënt van de dag!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:53

Ik moest een hele dag blijven in het dagziekenhuis, maar ik had ze ook alle 4 ineens onder volledige narcose :j

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 13:53

Zo ik ben er weer bijna bovenop.

Maandag zijn er 3 verstandskiezen uitgehaald, ze zaten aardig achterin en best nog wel diep en heel raar 2 zaten horizontaal en 1 drukte bijna in mijn kaakzenuw (?), aan het begin praatje gemaakt met die chirurg van wat hij ging doen en hoe en wat. Verdoving erin geknald en daar gingen we. omdat ze zo diep lagen moest hij eerst een stukje tandvlees wegdrukken/snijden. Goed kies nummer 1 zag het levens licht, die er eerst uit dat ging niet zonder slag of stoot want van deze is de bovenkant eraf geboord/gezaagd, net als van een andere deze ligt trouwens in 4 stukjes. 1tje is er heel uitgekomen en lijkt wel een vampiertandje. Het enigste wat ik voelde was de gigantische druk die er steeds op gezet werd om ze eruit te halen, maar verder heb ik er niet veel van vernomen het boren trilde wat. En 15 min later werd het allemaal weer dicht geborduurd.

Wel heb ik er 3 dagen goed last van gehad, de napijn natuurlijk toen de verdoving was uitgewerkt, die is nu weg, alleen mijn kaak is alleen bont en blauw en nog een klein beetje dik.

Al met al weer een ervaring erbij !

O en voor de liefhebber ik heb een foto van de boosdoeners