Hoe komt t dat er nog steeds geen echt medicijn is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:02

Ze zijn er wel medicijnen voor kanker. Maar deze werken vaak maar op een soort of op een beperkt aantal. Helaas zijn er zoveel soorten kanker die totaal niet op elkaar lijken waardoor 1 medicijn gewoon niet genoeg is.

FelineNanet schreef:
Beetje hetzelfde verhaal als met AIDS...

Er is geen één vorm van kanker, dus moet er voor iedere vorm een kankermedicijn worden uitgevonden en helaas is kanker een 'slimme' ziekte, net als dat AIDS een 'slim' virus is. Bovendien is het bij veel mensen nog steeds symptoombestrijding: bijvoorbeeld borstkanker door longkanker, maar dat de borstkanker als eerste wordt gevonden en bestreden. Kortom zo lastig te bestrijden.

En om het verhaaltje met AIDS nog even compleet te maken: AIDS verandert de manteleiwitten van zichzelf, waardoor het telkens een anders virus lijkt vanaf de buitenkant, maar de binnenkant nog
steeds dezelfde ziekte is.

Ze zijn als ik het me goed herinner al heel ver met een medicijn voor aids. (als ik het goed heb maakt dit medicijn gebruik van het feit dat ons immumsysteem zo goed reageerd op het hapten konijnenrodebloedcellen.)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:02

Sizzle schreef:
Kanker is in de meeste (niet alle) gevallen nog altijd een ouderdomsziekte (ja in de natuur ben je nutteloos vanaf 50 jaar). Je lichaam gaat gewoon fouten maken. Kanker is daar 1 van.

Juist. Ik weet ook niet of we het allemaal wel moeten willen. Op een gegeven moment is de levensduur van je lichaam gewoon op, alles gaan steeds slechter functioneren en dat kunnen we allemaal wel oplappen, maar ik denk niet dat we daar uiteindelijk beter van worden. Misschien doen we er beter aan om de dood niet als grote vijand te zien, maar als iets wat bij het leven hoort.

8nnemiek

Re: Hoe komt t dat er nog steeds geen echt medicijn is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:09

Er zijn hele bevolkingsstammen die oud worden zonder kanker/diabetes/hart- en vaatproblemen, dus ik denk niet dat het zo zeer een ouderdomsziekte is, maar ook voor een deel aan je leefwijze ligt. Je voeding, beweging, woonplek/schone lucht/straling, stress.. allerlei zaken die het risico op kanker waarschijnlijk verhogen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:13

Leefwijze maar vooral genetische aanleg.

Als jij bij de 50% hoort die aflatoxines omzet in een kankerverwekkende stof en je bent zo dom om regelmatig zwarte (schimmel) walnoten (uit eigen tuin) te eten dan kun je de klok erop gelijk zetten dat je leverkanker krijgt.

Er zijn ook bevolkingsgroepen die kanker krijgen van het virus dat bij ons ziekte van pfeiffer veroorzaakt. Pure genetische variatie.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:31

Tjsa als iedereen alleen maar blijft kijken naar de farmaceutische industrie dan zijn de kansen op genezing klein. Chemokuur werkt in veel gevallen ook niet eens. (mee gemaakt bij mijn tante, artsen hebben toen schoorvoetend toe gegeven dat de kans dat het dat het goed doet minimaal is, het doet meer slecht)

Er zijn wel degelijk erg goede ervaringen met cannabisolie en andere planten en zelfs vruchten en zaden die aantoonbaar kanker verspreiding tegen gaan en zelf verminderen tot helemaal genezen. Zonder vervelende bijwerkingen als in chemo en bestraling en weet ik hoeveel pillen.

http://www.hetgrotereplaatje.nl/cancer.html
https://www.youtube.com/watch?v=MnFsyep ... e=youtu.be

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:42

Mijn oma heeft 2x een verschillende kanker gehad en is 2x regulier genezen.
Een tante heeft kanker gehad en is regulier genezen.
Een oom heeft kanker gehad, had vrij redelijke kansen, maar geloofde niet in regulier dus ging met alternatieve dingen in zee en was binnen een jaar dood.

Sarcoiden bij paarden is ook een vorm van kanker. Het beste werkt de knottenbelt methode en dat is chemo.

Maar er zijn ook gewoon veel varianten waar nog te weinig kennis over is. Dan schieten ze dus met een raket op een mug in de hoop het te raken.
Dat is helaas gewoon zo.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:03

Nu ik er over nadenk ken ik eigenlijk heel veel mensen die kanker gehad hebben waarvan de meeste nog leven.

Een klant van mij is genezen van darmkanker.
De moeder van een kollega is genezen van borstkanker.
Het kind van een collega is genezen van leukemie.
Een oud klasgenoot is als kind genezen van botkanker.
Een oud schoolgenoot is genezen van lympfeklier kanker.
Een zus van een vriendin heeft een hersentumor die van gevaarlijk naar controlleerbaar gegaan is.
En mijn moeder heeft ook meerdere kennissen die ooit kanker gehad hebben.

Uiteraard ken ik mensen die eraan overleden zijn.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 00:05

Ik ken eigenlijk heel wat borstkanker overlevende.En 1 botkanker overlevende.
Godzijdank ga je niet aan alle kankers zo maar dood.

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:20

Het grote probleem bij kanker is dat het een ziekte is die uit lichaamseigen cellen bestaat.
Er bestaan veel moleculen die in vitro de kankercellen kapot maken, helaas maken de meeste hiervan de andere lichaamscellen, en dus de patiënt, mee kapot. Er wordt dus eindeloos gezocht naar stoffen die wél het onderscheid tussen de goede cellen en de kankercellen kunnen maken. Dit is ontzettend moeilijk, is voor elke kankersoort anders, bij elke patiënt anders, en verandert ook nog eens tijdens de behandeling van eenzelfde patiënt. Kankercellen evolueren en kunnen eerst gevoelig zijn voor een medicijn en enkele weken later al niet meer.

Er is al erg veel gebeurd in het onderzoek naar kanker, maar er is ook nog een lange weg te gaan...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:27

Hier tot nu toe juist heel veel goede verhalen/ervaringen gehoord over cannabis olie. Het internet staat vol met ervaringen en ook het "recept" is te vinden en dus ook goedkoop. Mijn man is overtuigd

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:37

Cannabis olie kun je bij de apotheek op recept als pijnstiller krijgen.
Ik zie ook niet waarom het ineens alle vormen van kanker zou genezen.
Als je goed leest staat er ook enkel dat het goed werkt op je immuunsysteem en daardoor kán helpen.

Een kennis van ons beweerd overigens bij hoog en laag dat hij genezen is omdat hij Lourdes water gedronken heeft.
(Hij was ondertussen ook onder normale behandeling).

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:42

Hier in NZ een moeder wiens zoon opgegeven was door de artsen, hij lag al in coma door epilepsie aanvallen vanwege de tumor en ze kregen hem niet meer wakker. Toen is ze met het risico om opgepakt te worden cannabis olie gaan geven en hij werd weer wakker. De artsen staan voor een raadsel want de tumor was ook geslonken. Vergelijken met "heilig" water lijkt me dan ook niet helemaal terecht. Daarbij wordt je van cannabis olie niet high

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:43

Iphi schreef:
Het grote probleem bij kanker is dat het een ziekte is die uit lichaamseigen cellen bestaat.
Er bestaan veel moleculen die in vitro de kankercellen kapot maken, helaas maken de meeste hiervan de andere lichaamscellen, en dus de patiënt, mee kapot. Er wordt dus eindeloos gezocht naar stoffen die wél het onderscheid tussen de goede cellen en de kankercellen kunnen maken. Dit is ontzettend moeilijk, is voor elke kankersoort anders, bij elke patiënt anders, en verandert ook nog eens tijdens de behandeling van eenzelfde patiënt. Kankercellen evolueren en kunnen eerst gevoelig zijn voor een medicijn en enkele weken later al niet meer.

Er is al erg veel gebeurd in het onderzoek naar kanker, maar er is ook nog een lange weg te gaan...

Ik wilde een reactie gaan typen maar dit verwoordt precies wat ik wilde zeggen. Het punt is dat vaak een medicijn wel goed werkt, maar niet alle kankercellen kan doden zonder dat het te veel goede cellen doodt. Zo blijven er wat kankercellen over die vervolgens resistent kunnen raken voor die medicijnen.

Het vinden van een medicijn dat wel tegen kanker werkt en niet tegen goede cellen is gewoon ontzettend moeilijk, en dan heb je ook nog het probleem dat iedere kanker en elk persoon anders is en er dus eigenlijk niet één medicijn mogelijk is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:47

Bij muizen is al bewezen dat een bepaalde vorm van kanker terug kan worden gedraaid door ze op een bepaald plantaardig dieet te zetten (geen idee welk dieet trouwens, volgens mij een plantaardig eiwit), en dat het weer net zo snel terug kwam zodra ze weer dierlijk eiwit kregen. Ik vind het erg jammer dat de subsidie voor die onderzoeken halverwege is stopgezet, want ze waren duidelijk iets op het spoor.
Ik geloof dan ook zeker dat er ook bij mensen vormen van kanker kunnen worden stopgezet of zelfs genezen door bepaalde voeding.
Maar nogmaals vind ik het veel belangrijker om het te voorkomen dan te genezen. Al vraag ik me af of dat zin heeft, als je ziet hoe veel mensen er nog roken terwijl ze de gevaren kennen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:00

Kanker is een zeer gecompliceerde ziekte. Ik heb pas 2 blokken van mijn studie gehad en al tig manieren zijn er tussen neus en lippen door voorbij gekomen waar het mis kan gaan met als gevolg kanker.

Behalve dat het een enorm complexe ziekte is, is het ook een ziekte editie vaak pas laat ontdekt wordt.

Maar de afgelopen jaren zijn er al zoveel progressie gemaakt in behandeling, dat moet je echt niet weg denken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:08

Mars schreef:
... tegen kanker?

Een vraag die mij behoorlijk bezig houdt de laatste tijd. Nu met het overlijden van David Bowie en Alan Rickman denk ik hier wederom over na. De meest bizarre dingen worden uitgevonden, we printen kunstorganen, klonen dieren, zetten mensen op de maan... Ik hoorde dat tegenwoordig zelfs getest kan worden vóór de zwangerschap hoe groot de kans is dat een evt kindje een erfelijke afwijking zou hebben bij een specifiek ouderpaar.

Hoe komt het dan toch dat er nog geen definitief antwoord is op deze rotziekte? Is het echt zo goed als onmogelijk om het geheel te genezen? Of zit er daadwerkelijk iets in de complot theorieën rondom de farmaceutische industrie?

Ik ben erg benieuwd hoe bokkers hier tegenover staan.

De traditionele Chinese geneeskunde stelt, "dat kanker geen ziekte is, maar een toestand".
Feit is, ook in de westerse geneeskunde erkend: we maken allemaal, elke dag mutaties, foute cellen, etc.
Idealiter worden die acuut opgeruimd, of anders na een klein poosje opgeruimd - maar als je immuunsysteem dit niet voor elkaar kan krijgen, dan gaan er dingen mis.

En waar de farmacie mee bezig is, dat is vooral geld verdienen.
Wat mij betreft wordt het gew compleet anders opgezet: men krijgt geld (jawel) om uitvindingen te doen - en dingen als patent worden afgeschaft. Ga maar uitvinden, en meldt de vindingen. (Hier zijn een aantal blauwdrukken voor ontwikkeld.)

Feit is ook, dat er veelbelovende ontwikkelingen zijn, zoals "maak gebruik van de eigenschappen van een tumor".
Bijvoorbeeld: er is een therapie beschreven die neerkwam op: 12 uur vasten, dan een grote slok zeewier nemen (planten die onder dikke lagen water door zonlicht kunnen innemen). Na een half uur zitten al die zeewieren in de tumor, dan krijg je een soort zonnebad met UVlicht. Wat dus door de zeewier en dus tumor wordt opgenomen - maar als het sterk genoeg is, zit er zoveel UVlicht in die tumorcel, dat die sterft. De meeste gezonde cellen hebben nauwelijks zeewier aan boord en dan is het gewoon een zonnebad.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:45

Er zijn 1000den middeltjes die tegen kanker zouden werken.
Maar nergens vind je cijfers. Enkel succesverhalen.

Er zijn ook mensen die spontaan genezen, een redelijk percentage zelfs.
Dan heeft het lichaam het probleem gevonden en opgelost. Alles wat je kunt doen om dat proces te ondersteunen is goed, maar doorgaans niet voldoende.

Als je een hormonale kanker hebt of een translocatie dan kun je gezond eten tot je een ons weegt, maar dan zul je toch echt met zwaardere middelen moeten komen zoals borst amputatie of beenmerg transplantatie. In zulke gevallen is er gewoon een onherstelbare fout in het lichaam.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:15

beatje schreef:
Zeeuwsemeid schreef:
Dit is wat ik vermoed, waarom genezen als je meer verdiend met het aanrommelen?
Overigens vind ik dat niet kunnen, ik heb liever een middel dat je helpt om van kanker te genezen. Rot ziekte.

Dit zijn gewoon dingen die absoluut niet waar zijn,er zijn gewoon medicatie's die wel helpen en niet helpen,kanker is een verzamelnaam van verkeerde celdelingen maar de cel van baarmoederkanker heeft niet de zelfde oorsprong als die van borst of longkanker.
Dokters doen echt hun best wel,en idd probeert de grote farmeceutische industrie er aan te verdienen,dat is jammer ,maar mensen zo maar dood laten gaan die ze kunnen helpen ,zo slecht zijn ze nog niet.

Hoezo weet jij zeker dat het niet waar is?
Het zijn niet de wetenschappers die het geld hebben voor onderzoek. Het zijn bedrijven die niet dezelfde doelstelling hebben. Een bedrijf moet geld verdienen....
Onderzoek kost heel veel geld en de bedrijven kunnen indien nodig aan de touwtjes trekken om dat onderzoek te beinvloeden.
Trek een krant open en dan zakt je broek af over hoe slecht mensen zijn (voooral als het om geld en macht gaat) ....

Maar idd. Totaal verschillende ziektes met dezelfde (achter) naam.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:17

Hoe weet jij zo zeker dat dat wel de waarheid is? Tuurlijk het bedrijfsleven heeft grote invloed. Maar ze hebben ook concurrentie op elkaar.. als je concurrent wel iets beters vind dan heb je al helemaal geen inkomsten.

Ze kunnen niet onderzoeken beïnvloeden als in de resultaten ervan. Das gewoon verboden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:27

Citaat:
Het zijn niet de wetenschappers die het geld hebben voor onderzoek. Het zijn bedrijven die niet dezelfde doelstelling hebben. Een bedrijf moet geld verdienen....
Onderzoek kost heel veel geld en de bedrijven kunnen indien nodig aan de touwtjes trekken om dat onderzoek te beinvloeden.

Maar idd. Totaal verschillende ziektes met dezelfde (achter) naam.

Idd - er is ondanks vele jaren onderzoek weinig progressie omdat het niet gaat over progressie.
Laat ons zeggen twintig farmaceutische bedrijven doen compleet los van elkaar onderzoek - geen serieuze wetenschapper haalt dat in zijn hoofd. Okee, op. 1 dingetje probeer je de eerste te zijn, daarna deel je je informatie - en je collega's houden je scherp. Dat werkt, maar de medische wetenschap als in vrij onderzoek naar de ziekte kanker, krijgt nauwelijks geld.

Een vriendin werkt op een academisch ziekenhuis, daar hebben ze nu op de research afdeling bepaald, dat er alleen patenten door het ziekenhuis aan bedrijven worden gegeven (!)
(...jawel: zij krijgt een rijkssalaris, doet stukjes onderzoek, en het wordt verkocht....)
als er in het contract staat, dat het middel ook daadwerkelijk wordt gebruikt.

Lees: de afdeling baalde er van, dat het te vaak gebeurde, dat bedrijf X het patent kocht - en op de plank liet liggen.
(Zodat hun eigen huismerk meer winst maakte oid.)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:36

Sizzle schreef:
Als je een hormonale kanker hebt of een translocatie dan kun je gezond eten tot je een ons weegt, maar dan zul je toch echt met zwaardere middelen moeten komen zoals borst amputatie of beenmerg transplantatie. In zulke gevallen is er gewoon een onherstelbare fout in het lichaam.

_/-\o_
Ik ben dus een persoon die hormonaal en op 2 plekken erfelijk belast is met kanker.
De ene erfelijke is een vrij bekende: BRCA (1 dacht ik en de borstkanker die ik had is hormoongevoelig).
De andere is een relatief onbekende maar veel gevaarlijkere: Li-Fraumeni Syndroom, oftewel een mutatie op het p53-gen welke ervoor zorgt dat de natuurlijke afweer tegen kankercellen laag tot afwezig is waardoor heel veel mensen met deze mutatie op zeer jonge leeftijd al kanker krijgen en daarna een kans hebben van minimaal 80% om weer kanker te krijgen en hoe vaker ze kanker krijgen hoe hoger de kans op weer kanker en dat is dan niet meteen een uitzaaiing maar vaak een nieuwe vorm van kanker.
Dan kun je gezond eten en 'gevaarlijke' dingen vermijden tot je een ons weegt, voorkomen doet het niet, het stelt hooguit een beetje uit als je mazzel hebt.
Helaas dominant erfelijk dus je hebt 50% kans dat je kinderen het ook krijgen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:40

Sizzle hier een lijstje waar cannabisolie goed bij werkt:
Het word al duizenden jaren als meervoudige medicijn gebruikt.

Cannabis olie. .. helpt bij...

Kanker.
Epilepsie.
PTSS.
Diabetes.
Ziekte van crohn.
Jicht.
Pijn verlichting
Glaucoom.
Opium verslaving.
Alcohol verslaving.
Slapeloosheid.
Psoriases.
Gordelroos.
Anorexia.
Astma.
Fibromyalgie.
Reumatische artritis.
Migraine.
Dravet syndroom (epilepsie)
Multiple sclerose.
Overgangsklachten.
Hepatitis (leverontsteking)
Hypercholesterolemie (stoornis vetstofwisseling)
Diabetes
Neoplasma (de vorming van gezwellen en tumoren)
Immuundeficiëntie
Leukopenie (een tekort aan witte bloedlichaampjes)
Aderverkalking
Aambeien
Chronische vermoeidheid
Slapeloosheid
Duizeligheid veroorzaakt door neurasthenie ('zenuwzwakte')
Hypertensie (hoge bloeddruk)
COPD

Is dus niet alleen voor pijnbestrijding!!

Hier een onderzoekstuk uit amerika over cannabis als medicijn.

http://www.cancer.gov/about-cancer/trea ... nabis-pdq/

8nnemiek er zijn zelfs al films geweest waarin mensen uitbehandeld hun leefstijl aangepast hebben en zo weer gezond geworden zijn. Dus ja, voeding doet heel veel. Maar daar verdient de farmaceutische industrie niks mee en word zo'n onderzoek niet meer betaald. Stel je voor dat mensen er achter komen dat ze zich zelf met voedingstoffen beter kunnen maken, dat kan niet :n

Maar het is natuurlijk heel makkelijk om je hoofd in het zand te steken en maar afwachten wat de reguliere genees"wijs"heren doen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:44

Weet je wat er allemaal kan gebeuren met medicinale cannabis...
:')

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:48

Tja, ik geloof niet dat deze "heren" :D cannabis OLIE gebruikt hebben, maar de rookwaar variant. Daar word je haiiiiii van :):)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:52

Mijn tante had kanker en mocht een nieuw medicijn uitproberen, wat nog niet op de markt was. Een doosje van deze pillen kostte echt miljoenen, omdat het nog niet erkend was of zoiets. En waarschijnlijk gaan ze de nieuwe medicijnen pas erkennen als ze genoeg verdiend hebben aan de medicijnen die nu in de omloop zijn.