Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cissy schreef:Ik had vooral last van een normale muis. Dan moet je je pols iets draaien naar binnen om je muis vast te kunnen houden. Ook was de muis te klein voor mijn hand (of gewoon grote handen haha!).
Oplossing dus trackball muis waardoor ik de draai niet meer hoefde te maken en met duim kon muizen. Ik heb er twee, 1 voor werk en 1 voor thuis en ik sleep ze ook overal mee naartoe.
Collega's die dan even wat willen laten zien op mijn werkplek kunnen dan niet met mijn muis overweg en dat geeft nog wel eens grapppige taferelen
Silvia schreef:Zorg er ook voor dat je ellebogen goed ondersteund worden door de armleuningen. Die moeten als het ware op gelijke hoogte als het werkblad zitten.
Een goede arbeidsdeskundige / adviseur van werkplekken kan je het een en ander vertellen. En vergeet niet de werkplek thuis aan te pakken.
Zelf had ik geen RSI (heet tegenwoordigCKANS) maar een Frozen shoulder. Hoort eigenlijk ook in die categorie thuis. Een goede fysio waar ik ook kon zwemmen/oefenen in water van 33gr heeft me een heel eind op weg geholpen.