Snurken, nog meer lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:23

LZP -> MWS

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 11:00

id_keers schreef:
Ik zit hier nog even achter de pc voordat ik naar werk ga,maar het geluid wat uit de slaapkamer komt is afschuwelijk!

Het ergste is dat je gauw geïrriteerd bent vanwege slaap gebrek en van het liefdesleven ook weinig meer terecht komt.

Klopt helemaal, daarom hebben wij er ook voor gekozen dan maar naar het ziekenhuis te gaan.

Ik heb ook wel gekeken naar van die klemmetjes enzo, maar dat werkt dus wel?
Wou niks kopen, zonde van het geld als je steeds iets hebt dat niet werkt

KarmaChansy

Re: Snurken, nog meer lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:28

hier wel iig, waar ik de foto van liet zien :j hij ademt nog wel zwaar maar het is geen kettingzaag meer :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:32

Klemmetjes doen hier niets.....
Van die pleisters voor op de neus ook niet....

Zijn het traject met het slaapinstituut ingegaan. (zou sneller gaan als in het ziekenhuis, maar dat valt wel mee :+ )
Blijkt dat m'n vriend slaapapneu heeft. Heeft nu een masker gekregen (neus/mond) en hij snurkt niet meer!!!!! Voor mij een hélé opluchting, maar hij moet nog wel heeeeeel hard wennen om met dat ding op te slapen...... Beetje straaljagerpiloot idee :')

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:33

mijn ouders, en ik ook zelf snurken heel erg.
als ik weekend weg ben met vriendinnen liggen hun altijd de hele nacht wakker en slapen slecht. voel me dan altijd heel schuldig want ik slaap meestal erg snel en erg diep.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 15:41

Ik kan me inderdaad ook goed voorstellen dat het voor iemand die zelf snurkt ook vervelend is.
Twilight, word je er zelf ook wakker van zeg maar? Schijnt dat een boel mensen dat ook (onbewust) hebben.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:43

nee, word alleen wakker als ik mezelf onder kwijl :') en als vriendin me in me rug trapt omdat k blijkbaar echt vervelend ben dan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:48

ik kan zelf ook snurken, vaak doordat mijn neus de neiging heeft dicht te gaan zitten. Met neusspray zo verholpen :)
Mijn man daarentegen, pfff. Die kan er in periodes wat van, wil ook niks van neusspray gebruiken ofzo. Uiteindelijk heeft hij zijn hoofdeinde wat omhoog gezet en dat helpt vaak weg. Alleen op zijn rug snurkt hij, dus dan ga ik even luidruchtig naar het toilet en als ik dan terugkruip draait hij op zijn zij. En op die manier is het redelijk te doen.
Mijn moeder is er ook voor naar het ziekenhuis gegaan, zij heeft uiteindelijk een operatie en een snurkbeugel gehad en daarmee kan mijn vader weer slapen :')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:51

Ik heb ook jarenlang met oordoppen geslapen. Trouwens, dan kan ik echt deze aanraden, veeeeel fijner én effectiever dan andere soorten: http://www.bol.com/nl/p/ohropax-classic ... 0005249147

Maar: ik heb ze al een tijd niet meer nodig. Vriend heeft via ziekenhuis een snurkbeugel gekregen, zo eentje: Afbeelding En die werkt als een trein! Heeeel af en toe heb ik nog last van 'm, maar da's maar zelden.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:11

Klinkt goed die oordoppen! Ik heb nu gewoon van die grotere die me vriend bij zijn werk weg haalt. En dan doe ik altijd het oordopje in mijn linker oor en lig op mijn rechter oor

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:16

Tennisbal in een zakje dat je op zijn rug bevestigd aan pyama of t shirt. Én een elastische band die je om het hoofd en kin kunt doen zodat zijn mond dicht blijft. Ik zie de logeerkamer ook vaker dan me lief is, helaas. Geen glaasje wijn of iets anders alcoholisch nuttigen want dan word het nog erger.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:37

Ik heb ook een snurker ja.. Maar als ik echt goed moe ben slaap ik overal doorheen (zo lag ik ook lekker te slapen toen ze beneden met wilde machines de keuken aan het afbreken waren). Ik irriteer me er soms wezenloos aan, maar ik heb hem ook wel eens uit bed getrapt in een droom over mijn wilde haflinger ~~}>
Gelukkig ben ik ook nog maar 15 en hij 17, dus slapen we niet elke nacht bij elkaar :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:40

Dan ben je wel een vaste slaper eline! Soms wou ik nog wel eens dat wij ook nog niet samen woonden haha dan kon ik tenminste elke nacht heerlijk slapen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:41

Mijn vriend snurkt ook heel erg. Echt HEEL erg. Hij slaapt niet altijd hier, want hij woont in Noorwegen. Ik heb op maat gemaakt oordoppen. Als hij gewoon snurkt dan gaat dat goed, maar als ie echt heel erg snurkt dan helpt niks en ga ik in de logeerkamer liggen. Ik heb er wel eens een decibelmeter naast gehouden. Hij komt boven de 70 db uit. _O-
Hij snurkt in alle posities, dus op zijn zij rollen helpt niet.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:44

Gelukkig wel ja!
Maar wat lijkt het mij vervelend als het zo erg is dat je de hele nacht wakker ligt.. Sterkte voor de dames :*

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:51

Mijn vriend snurkt, maar daarnaast stopt hij ook regelmatig met ademhalen!

In het begin schrok ik iedere keer wakker. Nu word ik alleen wakker als hij echt heel lang niet ademhaalt.
Dan blijft zijn adem een soort in aijn keel hangen en maakt hij een piepend geluid.
Al sik hem dan aantik, ademt hij weer door.
Maar het is wel heel vervelend!

Zeker als hij wat gedronken heeft wordt ik minstens 4 x per nacht wakker.

Hij is er mee naar een huisarts geweest en die heft hem en formulier gegeven om in te vullen.
laks as hij is, ligt dat formulier nog steeds ergens te verstoffen en komen we dus ook nergens zo.

Gelukkig is het voor mij niet verschrikkelijk storend, maar hij is wel vaak moe.
En dat komt natuurlijk doordat hij niet goed ademt.

Als het erger gaat worden, dan ga ik er wel meer op aandringen dat hij er wat aan laat doen.

Cookies! Wow!! Das echt serieus snurken!!

Kentaro, maakt dat ding zelf ook niet veel geluid?
Daar zit toch een soort pomp aan die druk blijft geven?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:53

Ik ben eind vorig jaar naar Tokyo geweest en lag op een kamer met 5 andere studiegenoten. Gezien ik enorm licht slaap meteen gevraagd wie er snurkt zodat die aan de andere kant konden gaan liggen. Nee niemand snurkt hoor. Eerste en beste minuut dat degene die naast mij slaapt in slaap valt werd er toch een bos omgezaagd ... Heb de hele nacht wakker gelegen. Wat een drama. :')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:55

Raja schreef:

In het begin schrok ik iedere keer wakker. Nu word ik alleen wakker als hij echt heel lang niet ademhaalt.
Dan blijft zijn adem een soort in aijn keel hangen en maakt hij een piepend geluid.

Gelukkig is het voor mij niet verschrikkelijk storend, maar hij is wel vaak moe.

Als het erger gaat worden, dan ga ik er wel meer op aandringen dat hij er wat aan laat doen.

Dat heeft mijn man dus precies hetzelfde. Die is heel snel naar de huisarts gegaan toen hij 's ochtends achter het stuur in slaap dreigde te vallen en af en toe de vangrail van té dichtbij zag... Kan dus aardig wat gevolgen hebben. Je lichaam heeft die ononderbroken slaap nodig, en er kunnen nare dingen gebeuren als je die kwalitatieve slaap niet krijgt. Dus als ik jou was zou ik toch nog maar even aandringen inderdaad :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:03

Mijn ex was ook zo'n drama. Hij ontkende ook dat hij snurkte, dus hij was er niet eens aanspreekbaar op. Ik sliep meestal in een andere kamer, maar zelfs in een andere kamer, met oordopjes in en 2 deuren verderop lag ik er nog wakker van.
Nou heb ik om andere redenen de relatie verbroken, maar ik weet niet of ik zoiets mijn hele leven vol zou kunnen houden. Het is desastreus voor niet alleen je eigen nachtrust en humeur maar ook voor de intimiteit en relatie.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:04

Rije schreef:
Raja schreef:

Dat heeft mijn man dus precies hetzelfde. Die is heel snel naar de huisarts gegaan toen hij 's ochtends achter het stuur in slaap dreigde te vallen en af en toe de vangrail van té dichtbij zag... Kan dus aardig wat gevolgen hebben. Je lichaam heeft die ononderbroken slaap nodig, en er kunnen nare dingen gebeuren als je die kwalitatieve slaap niet krijgt. Dus als ik jou was zou ik toch nog maar even aandringen inderdaad :)

Ik zal proberen hem nog eens naar de huisarts te sturen. (eigenwijze man hè, die mankeert natuurlijk niks :') )

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:10

Mijn vriendin snurkt ook wel eens, maar niet super hard en ook niet heel vaak gelukkig :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:11

Goof schreef:
Het is desastreus voor niet alleen je eigen nachtrust en humeur maar ook voor de intimiteit en relatie.

Klopt helemaal. En daarom moet je er ook wat aan doen (de snurker). Als ik het zo lees nemen veel mensen er maar genoegen mee, maar dat hoeft dus helemaal niet. Er zijn best oplossingen voor :j

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:18

Ik heb ook een snurker maakt niet uit hoe hij ligt.
Toen ik zwanger was sliep ik me oordoppen en dan kon ik nog enigszins slapen maar hem bijna naar t ziekenhuis moeten schoppen.toen mn uk geboren was konden mn oordoppen niet meer.
Bleek flinke apneu te hebben met ruim 15 stops per nacht!nu 2 jaar later en veel onderzoeken en beugel verder heeft hij een zuurstofapparaat en ik weet precies wanneer hij hem niet heeft!

Mn oudste zoon nu 4 jaar kan er ook wat van,hopen dat na t verwijderen van zn neus en keel amandelen t bij hem over is.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:22

Ik denk dat mijn vriend heel erg bang is om aan zo'n apparaat te moeten en daarom niet naar de arts gaat...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:26

Ik denk dat ik mn vriend toch maar weer eens voorzichtig ga vragen of hij niet weer naar het ziekenhuis kan gaan voor onderzoeken.
Hij heeft slaapapneu, dat is al bekend, maar het was toen niet erg genoeg voor zo'n kapje zoals eerder hier vernoemd.
Hij is ook vaak moe, maar neemt er genoegen mee.
Maar ik lig heel vaak wakker van hem, en hij voelt zich daar zo schuldig over..

Maar zo'n kap werkt dus echt??
Lijkt me erg vervelend slapen persoonlijk..