Op dieet met alleen beschuit en thee of water drinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 19:48

ponyparadijs schreef:
Valentijn5 schreef:
Omdat ik bij een maag darm leverarts loop en ik krijg daar onderzoeken. En ik moest afvallen omdat ik te zwaar ben nog steeds eigenlijk maar pas weer in een aantal kleren. En ik slik ook olanzapine wat maakt dat ik aankom.

Maar wil je zeggen dat de arts je dit heeft geadviseerd?

Hij heeft het me niet geadviseerd maar ik krijg overal last van met eten. En dit is het enige wat werkt. Volkorenbeschuit met pindakaas en water en thee drinken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:48

Ga vooral zo door dan ben je straks geen arts meer nodig!!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:49

Zeker als je bij een MDL arts loopt lijkt het me niet gezond om dit dieet te volgen. Ik sta ook onder controle van een MDL arts, hij zou mij zeker te weten nooit zo'n dieet aanraden.

friendly

Wauw, als je zware gezondheidsklachten wil zou ik hier vooral mee blijven doorgaan.. :roll: Top hoor +:)+ Je had beter advies kunnen inwinnen bij een diëtist. Die had dan kunnen meedenken naar een normaal dieet dat wel werkt. Hiermee maak je je eigenlijk lichaam compleet kapot. En dan een topic openen wie nog meer niet eet.... Want dat is het. Echt onbegrijpelijk. :?

callum

Kijk alsjeblieft eens naar juvo ik ben een darmklant en kan periodes echt niet eten maar dit gaat dan wel. En is gezonder dan wat je nu dpet

maj0

Re: Op dieet met alleen beschuit en thee of water drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:50

En maak aub een afspraak bij een diëtiste

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:50

Dit dieet gaat helemaal nergens over en het helpt niet om duurzaam af te vallen.
Je lichaam gaat in de overlevingsmodus en elke calorie die je tot je neemt zal direct opgeslagen worden omdat je zelf kunstmatig zorgt voor een schaarste aan voeding.

Het aanpassen van de levensstijl is volgens mij de enige manier om duurzaam gewicht te verliezen. Zo ben ik mijn 30 kilo in 2 jaar tijd afgevallen, en zo blijf ik nu al 1,5 jaar keurig op gewicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:51

ponyparadijs schreef:
_Dominique schreef:
Met 2L water per dag, 3 maaltijden en geen zoetigheden tussendoor kom je ook al een heel end lijkt me.. Plus zoals ik al eerder aangaf: beweging!!

Beter is 6 maaltijden en sporten niet alleen maar beweging

Ik bedoelde ook sporten met beweging. :)

Ik ontbijt, lunch en diner. Tussen ontbijt en lunch neem ik een of twee stuks fruit en tussen lunch en diner varieer ik (fruit of een cracker oid).

Nessa

[Sarcasme] weet je wat beter werkt. 1 appel per dag en water. Krijg je ook nog wat vitamines binnen [/sarcasme]

Zoek aub hulp van een diëtist.
Je verknald je lichaam op deze manier.

Wietsje92

Als je bepaalde voedingsmiddelen niet kan verdragen, zorg er dan voor dat je bij een diëtist komt, dan kunnen jullie samen kijken naar wat werkt en verantwoord is.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:52

Wie heeft jou dit dieet of eigenlijk uithongeren aangeraden?

Denk even na en gebruik je verstand want dit is echt belachelijk.

Anoniem

Nessa schreef:
[Sarcasme] weet je wat beter werkt. 1 appel per dag en water. Krijg je ook nog wat vitamines binnen [/sarcasme]

Zoek aub hulp van een diëtist.
Je verknald je lichaam op deze manier.

An apple a day, keeps the doctor away right? :)) :')

eclair98

Oke en nu? Waarom open je dit topic? Om te lezen wat je al weet? Dat wat je doet slecht is?

NatasjavE

Spreek ook met de arts waarvan je olanzepine van krijgt voorgeschreven.
Er zijn alternatieven voor dat middel die misschien ook wel voor jou geschikt zijn.

Olanzepine is inderdaad berucht vanwege de gewichtstoename.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:53

_Dominique schreef:
Ik ontbijt, lunch en diner. Tussen ontbijt en lunch neem ik een of twee stuks fruit en tussen lunch en diner varieer ik (fruit of een cracker oid).

Dan heb je al 5 eet momenten
Doe je goed toch
Je kan beter meerdere keren kleine beetjes eten dan 3x groot

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 19:53

Maar wil je zeggen dat de arts je dit heeft geadviseerd?[/quote]
Hij heeft het me niet geadviseerd maar ik krijg overal last van met eten. En dit is het enige wat werkt. Volkorenbeschuit met pindakaas en water en thee drinken.[/quote]
Ik heb het hem zelf verteld dat ik dit eet en hij ging er niet tegen in. En om een diëtiste heb ik ook meermaals gevraagd maar heb er nog geen een tot nu toe.

Nessa

Re: Op dieet met alleen beschuit en thee of water drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:53

Dat geloof ik niet.
Is dit een topic met vraag naar aandacht ofzo?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:54

Ik zou daar toch echt op zijn minst een pond sperciebonen of andere groente(s) en een ei (of 2) aan toevoegen ivm vezels vitamines, eiwitten, etc. + vol gevoel. Maar dit is niet iets wat je langer zou moeten doen dan 1-2 balansdagen wegens teveel snoepen de dagen ervoor.

Het is nogal eenzijdig en je komt van alles tekort.
Basis hier is 2-3 stuks fruit, 400-500gr. groente, wat nootjes/ei/kaas/vlees, water of thee en dat aanvullen met brood, etc. Als ik kilotje kwijt moet is chocola/lekkers laten staan en uurtje/dag flink doorwandelen voor een kleine week genoeg. Al die diëten en lightproducten werken niet, je zal je voedingspatroon en je hoeveelheid beweging moeten aanpassen. Wat je nu doet is altijd slechts tijdelijk werkzaam en daardoor erg ongezond (waar je vaak juist weer van aankomt).

Tivoli

Krijg een beetje een pro-ana gevoel... :=

Je bent jezelf alleen maar te dom af nu.
Met dit crashdieet val je misschien makkelijk 15 kilo af (om over het vitamine tekort maar niet te spreken)
Maar zodra je je eerste fatsoenlijke eten weer binnen krijgt denkt je lichaam: eindelijk wat ik nodig heb! Opslaan die handel,voordat ik weer uitgehongerd wordt. Resultaat: 20 kilo erbij.

So. Goodluck I guess.
En kijk asjeblieft uit voor de (jonge) bokkers die je nu misschien triggert om hetzelfde kunstje uit te gaan halen

Anoniem

ponyparadijs schreef:
_Dominique schreef:

Dan heb je al 5 eet momenten
Doe je goed toch
Je kan beter meerdere keren kleine beetjes eten dan 3x groot

Dat is zeker waar, daar heb je een punt! :j

maj0

Je kunt zelf een afspraak maken bij een diëtiste en anders via de huisarts

Hilary

Als je bij allerlei voeding klachten krijgt, kun je beter gaan uitzoeken door welke voeding dat dan komt. Dan kun je gericht dingen weglaten of juist wel eten.
Je kunt allergietesten laten doen, maar ook (onder begeleiding van een arts of diëtiste) het FODMAP dieet proberen.

Ayasha
Blogger

Valentijn5 schreef:
Hij heeft het me niet geadviseerd maar ik krijg overal last van met eten. En dit is het enige wat werkt. Volkorenbeschuit met pindakaas en water en thee drinken.

Waarom loop je bij die arts?
Bepaalde aandoeningen kunnen inderdaad zorgen dat je veel voeding niet verdraagt maar enkel water drinken en beschuit gaan eten is écht geen goed plan. Als je water verdraagt dan vast ook wel boullion soepje, appelmoes, dat soort dingen. En van daaruit kan je voorzichtig verder kijken wat je nog meer kan hebben.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 19:55

Ik ga morgen weer met de ha bellen en zeggen dat het zo niet kan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:55

Mijn bek valt echt open van verbazing.
Je eet iedere dag beschuit en pindakaas? En je denkt hier serieus slim mee te doen?

Met een dietist kan je zelf een afspraak maken TS, gewoon bellen morgen en een afspraak plannen. Zo moeilijk is dat niet.