Bijrijd/verzorgpaard en verzekering?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:09

Brainless schreef:
Bij Univé valt hobbymatig paarden houden, onder huisdieren.
En daardoor ben je verzekerd als er wat door je paard gebeurd.
Ben zelf bij Univé en heb dit vorig jaar nog nagevraagd.

Klopt :j ik zit ook bij hen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:28

Voor alle bijrijders: vraag na bij een bijrijdpaard of de eigenaar voorzien is van een avp-verzekering. Neem er zelf ook een.

Voor alle eigenaren: regel een avp-verzekering die ook de risicoaansprakelijkheid van je paard dekt. Zorg ervoor dat je bijrijder er ook een heeft voor in het geval dat ze bijvoorbeeld een kras op je zadel maakt oid.

Dan is er niets aan de hand. Een eigenaar van een paard die aangeeft dat schade op eigen risico is vind ik oerdom. A) zo werkt het toch niet en B) daar heb je juist een verzekering voor.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:34

Ik heb wel eens een paard gereden welke verzekerd was door de eigenaar, zij heeft toen via die verzekering haar bijrijder meeverzekerd..
Toen ik eraf viel en zware pijnstillers kreeg kon ik die verhalen op de paardenverzekering als bijrijder.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:56

Nadiine__x schreef:
Ik heb wel eens een paard gereden welke verzekerd was door de eigenaar, zij heeft toen via die verzekering haar bijrijder meeverzekerd..
Toen ik eraf viel en zware pijnstillers kreeg kon ik die verhalen op de paardenverzekering als bijrijder.

Die de paardenverzekeraar vervolgens doodleuk bij jouw ziektekostenverzekeraar terug heeft gehaald....

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:22

ikke schreef:
Nadiine__x schreef:

Die de paardenverzekeraar vervolgens doodleuk bij jouw ziektekostenverzekeraar terug heeft gehaald....

Oh dat heb ik nooit nagekeken, zou best kunnen..
Is alweer 2 jaar geleden ook