Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kesha1 schreef:Ja ik heb al een kat,ik heb er geen problemen mee als er iets in huis stuk is. Dat gebeurt nou eenmaal met dieren. En mijn ouders weten dat ik een psych heb alleen niet waarvoor. Een herder lijkt me ook super!
En mijn ouders kunnen me niet begeleiden want die zijn sinds 2008 gescheiden en ik heb door hun juist ook veel spanning
kesha1 schreef:Ik heb ook paniekaanvallen. Ik durf het mijn ouders niet te vertellen omdat me vader altijd als er wat is zegt "gewoon op school concentreren" en mijn moeder vertelt alles door en kruipt in slachtoffer rol.(waar ik zelf een pest hekel aan heb en probeer zo min mogelijk te doen)
bigone schreef:Vraag je psychiater om met je beide ouders te praten. Openheid doet meer dan een hond om het huis uit te vluchten. Je kunt ook zelf beginnen met hardlopen, dan komen er ook positieve hormonen vrij in je lichaam. Je zit in een hele vervelende situatie en je ouders moeten absoluut weten wat er speelt. Vind het ook heel vreemd dat ouders van een 15 jarige suïcidale puber niet op de hoogte gebracht worden.
Janneke2 schreef:kesha1 schreef:Ja ik heb al een kat,ik heb er geen problemen mee als er iets in huis stuk is. Dat gebeurt nou eenmaal met dieren. En mijn ouders weten dat ik een psych heb alleen niet waarvoor. Een herder lijkt me ook super!
En mijn ouders kunnen me niet begeleiden want die zijn sinds 2008 gescheiden en ik heb door hun juist ook veel spanning
Ja, helaas, dat soort ouders bestaat: zij maken er een puinhoop van en jij zit met de gebakken peren.
En trek je maar niet te veel aan van opmerkingen als 'dat je het niet alleen zou kunnen' - binnenshuis doet jij dat waarschijnlijk al jaren.
kesha1 schreef:Ik heb ook paniekaanvallen. Ik durf het mijn ouders niet te vertellen omdat me vader altijd als er wat is zegt "gewoon op school concentreren" en mijn moeder vertelt alles door en kruipt in slachtoffer rol.(waar ik zelf een pest hekel aan heb en probeer zo min mogelijk te doen)
ThirzaXinge schreef:Als jullie dan toch een hond krijgen, kijk dan eens naar een aussie, veel haar maar heerlijke honden! Binnen rustig en slapen naar wel altijd in voor een goede wandeling,spelen, en trainen.
noox schreef:Heb je om je ouders heen een psycholoog geregeld? Brengt dat niet veel stress met zich mee, dat verbergen?
Geen kritiek hoor, maar vraag het mij af.
Verder, is een herder niets voor jullie? Leergierig maar ook rustig in huis. (okee, alle puppys zijn druk)
Dat is in ieder geval de ervaring bij mij met herders![]()
Een herplaatser kan ook, dan kun je op karakter uitzoeken. Dat je ouders het niet helemaal snappen is lastig, kun je niet zeggen dat je een drukke hond je alleen maar opgefokt of gestresst maakt oid?
Iemand die ik ken heeft een hond aangeschaft nadat zijn depressie echt ver gevorderd was, om het zo te zeggen, en hij heeft er wel baat bij. Hij komt inderdaad zijn bed uit, buiten, wandelt, beweegt etc. Ik ben van mening dat dat zeker helpt!
Overigens heb ik het gevoel dat bij opname je je juist verder van je familie enzo verwijdert voelt.
kesha1 schreef:Ik vind dieren gewoon heel leuk en dan als misschien pluspunt dat ik een maatje heb een soortvan uitlaadklep. Maar dan moet ik nog een ras vinden? Want me vader wil alleen zon russian sherperd geval ietz of husky