EJuniorJoost schreef:Erg lastig.. En de symptomen zijn ontzettend vervelend! Uit ervaring weet ik hoe het is om moe te zijn, maar dan ook echt ontzettend moe. Daarnaast ook veel maag en darm klachten en hoofdpijn. En nooit echt de oorzaak gevonden.. Niemand die je serieus neemt want het is meestal niet aan je te zien. Je bent dus niet de enige.
Wel heb ik een bloedonderzoek afgedwongen bij mijn huisarts. Daaruit kwam dat ik een zwaar te kort had aan ijzer, vitamine D (hoort 80 te zijn en ik had 37) en waarschijnlijk heb ik ook B12 tekort meestal heb je meerdere tekorten bij een gebrek aan vitamines. Jammer genoeg nemen ze het niet vaak serieus en is het niet echt erkend.. Wel zou ik het laten testen als ik jou was eventueel mag je mij het resultaat sturen via een PB omdat de doktoren er heel erg gemakkelijk mee zijn. Als je een tekort hebt en de huisarts neemt je niet serieus wil ik je wel helpen met wat je kan slikken. Ik slik nu D3 (je hebt verschillende dosissen ik heb 3000) en B12 en merk langzaam aan een beetje dat het helpt. Verder goed je rust pakken, maar ook gewoon veel buiten zijn. Probeer dit zo goed mogelijk te verdelen. Misschien een avond studie? of een thuis studie?
Ik heb ook jaren lang met klachten gelopen... waar niemand iets op wist... de huisarts nam me gewoon niet serieus...
altijd en eeuwig moe... kon staand in slaap vallen bij wijze van spreken... super prikkelbaar en over emotioneel... en daarbij altijd en eeuwing kramp in mijn benen... ontzettend stijf...
uiteindelijk is er toch geprikt... ook ik bloed armoede en vitamine D bijna niet eens waarneembaar in mijn bloed...
Ik zit nu al een tijd aan de vitamine en oh wat ben ik daarvan opgeknapt...
Ik slik visolie, B12, en voor de stijfheid calsium magnesium... ben echt een anders mens dan 2 jaar geleden....
Ik hoop dat je eruit gaat komen... en een oplossing vind... zo frustrerend als je lijf niet wil... en het lijkt of je er niets aan kunt doen.....
heel veel sterkte TS!!!