zwanger of iets anders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 22:26

De eerste test was drie dagen geleden van de kruidvat. Daar kwam een verticale en een horizontale streep, geen plusje ofzo. Was de handleiding al kwijt, ging er vanuit dat die dus zo negatief was. Daarna twee keer clear blue en beide negatief. Ik ga aandelen kopen in die dingen!

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:27

Hier het zelfde advies.
Testen van het kruidvat gaven positief en die van clearblue niet.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:28

Britta31 schreef:
1 klein glaasje wijn mag je wel hoor.

Toch maar niet hoor. Juist als je pril zwanger bent en het embryo volop in ontwikkeling is alcohol echt af te raden. Zelfs al functioneert de placenta nog nauwelijks. De risico's zijn bij een wijntje erg klein, maar ik zou het persoonlijk echt laten.

Die testen van de Kruidvat hoor ik wel vaker over dat ze goed testen. En ze zijn een stuk beter betaalbaar dan de Clearblue of andere merken. Anders gewoon de bloedtest afwachten of misschien even bellen naar de huisarts wat de reden is dat ze liever twee weken wachten, misschien kan je volgende week wel laten prikken.

Jessy90

Re: zwanger of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:36

Ik ben er wel 10 gedaan voor ik een keer positief teste en in drie weken tijd het zegt dus niks. Gewoon een paar dagen wachten en dan nog een keer testen. En evt. met ochtendurine

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 22:38

Jessy90 schreef:
Ik ben er wel 10 gedaan voor ik een keer positief teste en in drie weken tijd het zegt dus niks. Gewoon een paar dagen wachten en dan nog een keer testen. En evt. met ochtendurine

Ik heb mijn vriend al drie keer laten plassen en daar kwam niets uit. Wat doe ik fout :+

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:38

denice schreef:
De eerste test was drie dagen geleden van de kruidvat. Daar kwam een verticale en een horizontale streep, geen plusje ofzo. Was de handleiding al kwijt, ging er vanuit dat die dus zo negatief was. Daarna twee keer clear blue en beide negatief. Ik ga aandelen kopen in die dingen!

Dit is een andere test van het Kruidvat dan dat de bokkers hier bedoelen.
Je hebt ook 2 voor 5 euro, kleine dingetjes met pipetjes. :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:40

Je moet zelf plassen. :+
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 11-01-16 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:40

Tja ik had ook een erg regelmatige cyclus dus bij mij betekende eerste keer overtijd ook zwanger! :)

Ik had trouwens wel innestelingsbloed dus weet niet of je wat gemerkt hebt..? En had rond die tijd ook al een eerste vreemd gevoel van 'misselijkheid': ik heb toen een heel broodje weggekieperd. Een week later begon de misselijkheid echt en testte ik positief. Op dat moment was ik slechts 4 dagen overtijd.

Ik ga voor je duimen, zou erg leuk nieuws zijn toch! :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 22:41

Britta31 schreef:
Je moet zelf plassen.

Joh :')

Haha, zag dat je later een smiley hebt toegevoegd, dacht even dat je serieus was!
Laatst bijgewerkt door denice op 11-01-16 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 22:42

Robin_S schreef:
Tja ik had ook een erg regelmatige cyclus dus bij mij betekende eerste keer overtijd ook zwanger! :)

Ik had trouwens wel innestelingsbloed dus weet niet of je wat gemerkt hebt..? En had rond die tijd ook al een eerste vreemd gevoel van 'misselijkheid': ik heb toen een heel broodje weggekieperd. Een week later begon de misselijkheid echt en testte ik positief. Op dat moment was ik slechts 4 dagen overtijd.

Ik ga voor je duimen, zou erg leuk nieuws zijn toch! :)

Ja hoor, zeker! Zo ben je ook die spannende periode voor van proberen en dat lijkt me wel wat. Maar wie weet is het loos alarm en valt het allemaal mee.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:45

Ik denk dat je sowieso te vroeg bent met testen.
ik zou over een week nog eens testen met kruidvat 2 voor 5 of action testen! (nog goedkoper en goed)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:49

Ik heb zelf 2 maal negatief getest, achteraf op toch al wel 8 weken zwangerschap. Ik was verder niet moe en misselijk, maar menstruatie bleef uit en ik viel regelmatig (bijna) flauw.
Maar toch maar aangenomen dat ik niet zwanger was en het misschien stress van de verbouwing van ons huis zou zijn. De testen waren trouwens duurdere van clear blue en het controlevenster gaf aan dat ik de test goed gedaan had.

5 weken later nog steeds geen menstruatie en het flauwvallen was er ook nog steeds. Toch nog een test gedaan en die keer een goedkope van de kruidvat en die gaf positief aan. Na een echo in die week bleek ik dus ruim 13 weken zwanger te zijn.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:08

Afwachten! En spannend zeg :)

Ik dacht het vorige maand heel eventjes voor een paar dagen :P Supergevoelige borsten, misselijk, allerlei kwaaltjes zo van een week na m'n eisprong af... Werd uiteindelijk toch gewoon ongesteld, wel een dag of 4 eerder dan gepland :+ Het menselijk lichaam is een raar ding, zullen we maar zeggen :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:22

Straks blijft je menstruatie nog uit door de stress om de test _O-

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 23:32

Ja dat denk ik ook steeds! Wat een gedoe allemaal zeg! :D

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:35

Spannend zeg, ik ben benieuwd naar de uitslagen.. duim voor je dat alles goed is, wat er ook aan de hand is, zwanger of niet, veel succes!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:48

Qua cyclus kan het zeker, als je ontlastingpatroon veranderd is (obstipatie) kan het zeker.
Als er een vruchtje aan het innestelen is, wordt je darmwerking ook vaak trager door de hormonen, met opstipatie tot gevolg.
Merk je zelf iets anders nog aan je lijf?
Gevoelige borsten of iets...?
Ziet je man/vriend iets anders aan je?
Die van mij was er na 2 weken al van overtuigd, omdat ik veranderde in mijn gezicht, meer straalde.
Vals negatief testen kan heel goed, vals positief eigenlijk niet, dus het zegt nog niks.
Succes met de onzekerheid, het is inderdaad killing :D , maar blijf ajb van de alcohol af, het is écht een misvatting dat "1 glaasje geen kwaad kan", het hoeft niet, maar het kán zeker wel kwaad! :o

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:50

Nou ben nieuwsgierig wat de uitslag uiteindelijk wordt O:)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:56

Ehm op de kruidvat testen is 2 streepjes toch echt positief hoor. Mijn kennis is ietwat gedateerd (mijn jongste is alweer 5,5) maar die test gaf toen geen plusjes maar 1 controle streep en 1 streep als je zeanger bent. Dus 1 streep en 1 leeg venstertje is negatief en in beide venstertjes een streep is positief (wel op tijd aflezen natuurlijk).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:13

denice schreef:

https://www.kruidvat.nl/zwangerschapstest

Zwanger dus

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:23

Inderdaad, bij die Kruidvat test is 2 streepjes positief :) Zou over 2 dagen nog eens testen met ochtendurine, daar zit meer van het stofje in dat je nodig hebt om positief te testen dus meer duidelijkheid.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:25

benangelique schreef:
denice schreef:

https://www.kruidvat.nl/zwangerschapstest

Zwanger dus

Jouw link heeft het over 2 verticale streepjes...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:28

Horizontale streep komt er sowieso niet op, of één streepje of twee. Het gaat dan inderdaad wel om die 2 in één verpakking, had je die TS?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:28

Vraagje:

Je schrijft dat je ongesteldheid op 5-12 was. Was dit de eerste dag van je ongesteldheid, of de laatste dag?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:30

Menstruatie zegt ook niet alles.
Ik werd gewoon 3x ongesteld en tijdsduur zegt ook niet alles.

Mijn broedsel is verwekt met rubber.... En op de dag van menstruatie..... Iig niet tijdens een eisprong.

Afwachten en doorgaan niet teveel bij nadenken