Ik merk zelf als ik veel suiker heb gehad (bv. na pannenkoeken met stroop/suiker) dat ik echt instort qua energie.
Suikervrij gaat me niet lukken (sommige dingen uit pakjes/zakjes vind ik te lekker)..
Maar minder suiker ga ik wel proberen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Bij de AH kun je alleen alle liefde en passie brood kopen, alinson, stevig volkoren, dat andere donkere brood van stevig met die zonnebloempitten, of stevig spelt brood. De rest zit allemaal dextrose of suiker in. Ik kon eerder ook zaanse snijder volkoren kopen, maar ze hebben de receptuur gewijzigd. Merkte ik pas toen ik er niet lekker van werd toen ik het gegeten had. Toen toch maar weer eens op de zak gekeken.
Firefly4 schreef:interessant topic!
Laatst was op 24kitchen Jamies Sugar Rush, ook erg interessant.
Ging dan wel over groot brittanie maar waarom zou het daar anders zijn dan hier... schrok wel van veel dingen die daarin gemeld werden...
Ik zal eens kijken of ik That Sugar film kan vinden en eens kijken.
Zelf bak ik mijn eigen brood, dus weet ik zeker dat er geen toegevoegde suikers in zitten. Kook al 2 jaar eigenlijk niets meer uit pakjes en zakjes (heel soms wel eens iets omdat ik er gewoon zin aan heb en even geen zin heb om het uitgebreid zelf te koken en na te maken), maar voor 95% zonder pakjes/zakjes eten we al.
In begin had ik ook echt afkick verschijnselen, erg hoofdpijn, chagarijnig maar voel me nu echt heerlijk en goed!
Maar merk je echt aanwijsbare voordelen? Ik hoop echt op een doorbraak. Heb vannacht weer matig geslapen, maar zit midden in een verbouwing en verhuizing dus misschien niet heel gek.
Ga dit topic ook volgen!
SusanH schreef:Ijssnuiver: in bier zit geen suiker (suiker is omgezet in alcohol), tenzij je radler, bokbier of iets als desperados drinkt. Daar is nadien nog suiker aan toegevoegd.
denice: ik eet ook stevig speltbrood