Wie helpt mij om koffie te leren drinken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:35

Ik snap het wel hoor. Hier is het vaak als afsluiter van een etentje dat de meest exotische koffiesoorten op tafel komen. Zit ik dan met mn bakkie gekleurd water. Al die namen klinken gewoon zo heerlijk! En net als bij de Starbucks.. Iedereen een verrassende combinatie, kom ik aan met mijn (veel te dure want hij is alles behalve bijzonder) chocolademelk. Dan vind ik het weleens jammer dat ik geen koffie lust.

Maar dat is dan ook wel het enige, verder hoef ik het echt niet te lusten :').

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:36

SusanH schreef:
Rije schreef:
Ik vind het ook afgrijselijk en vertik het om het te 'leren' drinken. Het is geen eerste levensbehoefte en kan prima vervangen worden door allerhande andere dranken.

'Ideaal' zeg je? Voor wat? Als het je om de cafeïne gaat kun je ook voor die ene keer Red Bull drinken, hoewel dat ook verre van gezond is. Een andere 'ideale' reden kan ik echt niet verzinnen. :n

Tenzij je ergens bent waar ze alleen koffie en bier hebben (echt waar!) :+ en ik vergat steeds zelf drinken mee te nemen. Dan wil je van pure ellende na een tijdje toch wel aan de koffie. Lust het nu wel, maar heb het liefst koffie met melk.

Neem aan dat ze overal water hebben. Dus het is niet dat je uit hoeft te drogen als je zelf wat vergeet mee te nemen.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:36

Ik heb het leren drinken toen ik 15 was ofzo door het eerst met suiker te drinken. Al snel lustte ik het ook gewoon zwart :) .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:37

Water vind ik echt niet lekker, en na een hele avond wil je echt wel iets met een ander smaakje als water :j

Herlinde98

Haha ik snap je idee.
Alhoewel ik toch aanbeveel helemaal geen koffie te leren drinken aangezien het niet bepaald gezond is hier toch mijn idee..
Beginnen met cappuccino ( of latte machiato / koffie verkeert ofzoiets..) met een overdosis suiker en eventueel wat extra melk.
Daarna overgaan naar gewone (slappe) koffie met overdosis melk en suiker en dat afbouwen tot koffie met normale dosis melk en suiker.

vuurneon

Het ruikt wel lekker als je het zet, thee ruik je niet. Maar nee, t blijft vies. Koffie ijs vind ik wel lekker.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:38

amado7 schreef:
Is het echt zo raar? :+ Lijkt wel alsof iedereen het gek vind dat ik koffie wil leren drinken.

Misschien als ik het lust dat ik dan wel een half jaar geen koffie drink. Maar ik vind het gewoon een voordeel als je het lust.

Ik vind het apart ja. :) En dat terwijl ik mijn dag niet begin zonder een kop koffie. Maar ik dronk van jongsaf dolgraag koffie. Smeekte elke zondag of ik asjeblieeeffft een kopje kreeg.

Herlinde; met mate heeft koffie zelfs gezondheidsvoordelen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-01-16 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:38

An sich snap ik het wel, maar als je het echt niet lekker vindt zou ik op een bepaald moment wel denken 'laat maar'. Het is niet groente die je moet leren eten :)

@Herlinde: hoe kom je erbij dat koffie niet bepaald gezond is? Het is helemaal niet zo ongezond als vaak wordt gedacht. Een paar kopjes per dag is helemaal prima. Google maar op "Koffie gezond". Natuurlijk moet je het wel met mate drinken, maar dat geldt voor alles.
Laatst bijgewerkt door Century op 04-01-16 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:39

vuurneon schreef:
Het ruikt wel lekker als je het zet, thee ruik je niet. Maar nee, t blijft vies. Koffie ijs vind ik wel lekker.

Ik kan juist echt genieten van de geuren die vrijkomen bij verse thee hoor :j.
Van vers gezette koffie ga ik liever een blokje met de hond extra lopen :=

noor14

Re: Wie helpt mij om koffie te leren drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:41

Ik snap wel dat je het handig vindt.
Zelf lust ik geen koffie maar ook geen thee haha.
Dus bij de koffiepauze is het altijd maar water of chocomel.
Ik zou het al fijn vinden als ik thee zou lusten, maar helaas... Na meerdere pogingen toch opgegeven.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:41

SusanH schreef:
Water vind ik echt niet lekker, en na een hele avond wil je echt wel iets met een ander smaakje als water :j

Ieder z'n ding maar van koffie smaak moet ik kokhalzen dus ik zou het mezelf niet willen aanleren.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:43

Ik ben 32 en drink het ook nog maar 2 jaar.
Ik had zoooooveel overgewerkt een periode dat ik het nodig had om op te kikkeren, elke dag 2, en zo geschiedde...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:43

Koffie met melk en suiker? Niet zo gek dat het niet lekker is ;)

Maar zonder gekheid, er zijn vele soorten koffie, en de ene is ook echt de andere niet, net als bij thee.
De ene koffie vind ik wel lekker en de andere is net bruin slootwater.
Vooral de automaten die vaak in kantines staan daar verschilt de kwaliteit en smaak nog weleens van.

Ik houd wel van een sterke espresso, liefst van vers gemalen bonen (dat geeft nog een beetje extra).

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:44

Ik ben echt stapelgek op koffie! Ik vind het heerlijk en het ruikt ook zo lekker! Ik fiets dagelijks langs de fabriek van Douwe Egberts, van die geur wordt ik helemaal gelukkig! Suiker in de koffie vind ik niet lekker, dan lust ik het niet meer. Ik drink het het liefste met melk.

Thee lust ik niet, terwijl ik het graag zou willen drinken. Heb het vaker geprobeerd wanneer er ergens geen koffie was (of speciaal voor mij een pot zouden moeten zetten), maar ik krijg het gewoon niet naar binnen en een hele droge mond als ik het drink (beetje het effect van droge wijn zegmaar). Ik vind het wel lekker ruiken. Ik hoop dat ik misschien iets van de tips voor leren koffie drinken kan proberen voor het leren thee drinken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:45

Tuurlijk is het gezellig om koffie te lusten. Als je uit eten bent geweest, of als t koud is buiten (chocomelk is zwaar!).

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:45

Twee jaar geleden had ik hetzelfde als jij TS. Werkte in de agrarisch sector dus dan is het erg makkelijk als je bij klanten komt en gewoon ja kan zeggen op een kopje koffie. Daarbij heb ik echt een hekel aan fruitthee en laten de meeste mensen nou fruitthee in huis hebben.

Dus, doel voor 2013 was om koffie te leren drinken. Ik ben begonnen met cappuccino met veel melk en suiker. Langzamerhand steeds minder melk erin, zoveel melk werd ook minder lekker, en minder suiker. Op dit moment heb ik mijn mok naast me staan met daarin koffie met een klein beetje melk en suiker. Als ik van huis ben drink ik het het liefst heet en zwart, thuis gaat een cappuccino er af en toe ook wel in.

Ik snap je probleem en kan je geruststellen: het is mogelijk hoor! Gewoon doorzetten. Niet denken: "vanaf nu ga ik leren koffie drinken", maar gewoon "ik drink koffie en het is lekker". Punt ;)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:50

amado7 schreef:
Is het echt zo raar? :+ Lijkt wel alsof iedereen het gek vind dat ik koffie wil leren drinken.

Misschien als ik het lust dat ik dan wel een half jaar geen koffie drink. Maar ik vind het gewoon een voordeel als je het lust.

Waarschijnlijk vind je het een voordeel omdat overal waar je komt alléén maar koffie aangeboden wordt. Ik lust wel koffie, maar ben er niet kapot van. Ik doe er zoetjes in en melk en dan is het wel aardig. Maar ik heb veel liever een glas met een appelsap of zo of jus d´orange. Maar je krijgt alleen maar koffie.

Ik vraag me af waarom? Koffie is zo overschat!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:52

Ik lust het ook niet en heb ook geen behoefte om het te leren drinken. Ik heb er bijna nooit last van, maar dat ligt wel een beetje aan de kringen waarin je verkeert. Hoe traditioneler en hoe meer mannen, des te meer kans dat thee een moeilijk verhaal gaat worden.

Eén keertje heb ik er last van gehad toen ik bij een boerenzoon thuis was en die vroeg of ik koffie wilde. Toen ik vroeg of het ook thee mocht zijn keek hij mij moeilijk aan en vroeg of fris ook goed was. Ik weet zeker dat er wel thee in huis was maar dat hij gewoon niet wist hoe het werkte met dat water koken enzo. _O-

Ik lust ook geen cola en daar loop ik eigenlijk vaker tegenaan.

Maar verder ben ik helemaal niet moeilijk hoor... O:)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:52

Koffie <3
Kan prima functioneren zonder maar een lekker bakkie is vaak echt even het verwenmomentje van de dag :)
Maar, wat voor koffie heb je inderdaad geprobeerd? Want senseo of koffie uit de automaten bij ons op de campus zijn écht een ander verhaal dan thuis of bij een koffiebarretje :')
Probeer het ook eens zo heet mogelijk te drinken. Zodra koffie afkoelt vind ik het bitterder worden. Dus gelijk gaan nippen en niet eerst 10min laten afkoelen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:54

Waarom koffie?
Snel
Safe
Simpel
Goedkoop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:03

Ach, ik kan prima snappen waarom je het graag wil leren drinken. Het heeft inderdaad wat voordelen (alertheid, metabolisme) en een bakje koffie meedoen klinkt nou eenmaal wat gezelliger dan een glaasje water. :+ Ik zou zelf juist aanraden om er geen suiker in te gooien! Dat verpest de koffie smaak... gigantisch. Gewoon steeds kleine slokjes, alles went behalve een vent!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:07

Duur grapje, maar heerlijk zoet: latte macchiato caramel van Dolce Gusto.

Probeer anders iets met melk erin, cappuccino, latte macchiato. zoiets. Ik lust ook geen 'gewone' koffie, maar dat wel.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:08

Ik ga mezelf nu maar eens verwennen met écht lekkere koffie.
Wiener melange met wat slagroom erop! Tjonge... dat is echt lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:09

amado7 schreef:

Wat is dan precies het voordeel van koffie lusten? Ik drink nooit koffie en ik mis er ook niks aan.

Ik ken mensen die niet kunnen functioneren zonder koffie. Nouja: dat zeggen ze. Als de dag niet begint met koffie, dan zijn ze helemaal van de leg. Dat lijkt me pas lastig.

Ben blij dat ik prima zonder koffie kan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:11

Ziezo! Heb ook nog wat kaneel gestrooid over de slagroom.
Life is sweet!

Natuurlijk moet je zo niet elke dag koffie drinken, en zeker niet meerdere keren want dan wordt je moddervet.