Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leverage schreef:Doef schreef:Zou yoga wat zijn voor als je een paniekstoornis hebt? Wil ook graag wat afvallen maar weet niet of yoga daar in mee zou kunnen helpen?
Ja, ik heb dan wel geen echte paniekstoornis, maar wel een angststoornis met paniek aanvallen en het heeft mij daarin heel erg veel geholpenAls ik merk dat ik gespannen ben of angst heb probeer ik wat yoga oefeningen te doen en dan zakt het weg.
Doef schreef:Zou yoga wat zijn voor als je een paniekstoornis hebt? Wil ook graag wat afvallen maar weet niet of yoga daar in mee zou kunnen helpen?
Sleeper schreef:@Imker, het ligt ook erg aan de leraar aan die je hebt. Mijn leraren zijn niet absoluut niet zweverig. Soms is het even zoeken naar wie en welke les bij je past.
Britt schreef:Misschien een leuke tip voor mensen die willen proberen of yoga iets voor je is is de 30 day yoga challenge. Het is wel in het Engels, maar het is een hele laagdrempelige manier om in 5-15 min per dag kennis te maken met hatha yoga. Je kunt alle filmpjes ook vinden op YouTube, maar als je je aanmeld op de site krijg je iedere dag een herinneringsmailtje.
http://www.doyouyoga.com/day-1-30-day-yoga-challenge/
*edit, ik zie dat Ouwe het ook al noemde
EngeltjeS schreef:Hoi hoi!
al een aantal weken probeer ik mij te verdiepen in de wereld van Yoga.
Met als insteek, om mijzelf meer te laten "onthaasten" en rust te vinden wanneer ik vrije tijd heb.
Normaal plan ik ieder moment het liefste vol, met als uitwerking, dat ik na een vrije dag kapot ben.
Yoga lijkt mij een mooie "uitlaatklep"![]()
Ook lees ik dat Yoga en Paardrijden een goede combinatie is samen.
Nu ben ik benieuwd naar jullie![]()
Hoe lang doe je aan yoga? (of heb je gedaan?) Hoe vaak per week ben je bezig?
Hoe ervaar je het? Wat raad je aan?
Ik ben benieuwd naar de reactie's!
Freya6 schreef:Yoga is super!
Het brengt je in balans fysiek en emotioneel.
Het mooiste is als je je ook verdiept in de filosofie en achtergronden van yoga, dat wordt nog weleens vergeten bij sportscholen, terwijl dat de basis is.
Het is een levensstijl en pad.
Love it!
EngeltjeS schreef:Hoi hoi!
al een aantal weken probeer ik mij te verdiepen in de wereld van Yoga.
Met als insteek, om mijzelf meer te laten "onthaasten" en rust te vinden wanneer ik vrije tijd heb.
Normaal plan ik ieder moment het liefste vol, met als uitwerking, dat ik na een vrije dag kapot ben.
Yoga lijkt mij een mooie "uitlaatklep"![]()
Ook lees ik dat Yoga en Paardrijden een goede combinatie is samen.
Nu ben ik benieuwd naar jullie![]()
Hoe lang doe je aan yoga? (of heb je gedaan?) Hoe vaak per week ben je bezig?
Hoe ervaar je het? Wat raad je aan?
Ik ben benieuwd naar de reactie's!
Boemklatsch schreef:Ik doe ook aan yoga! Maand of 4 nu, laatste tijd op een heel laag pitje ivm lichamelijke klachten.
Yogaschool waar ik bij zit bieden onbeperkte abonnementen aan, geen vaste tijdens dus écht gaan wanneer je wil en er behoefte aan hebt. Heerlijk. Daarnaast bieden ze verschillende yogavormen aan zoals poweryoga, vikasayoga (trapje boven power), easy vinyasa flow, yin-yangyoga, yin-yoga en ademtraining. De ene dag heb ik meer zin in een echte work-out zoals power of vikasa, andere dagen juist de wat rustigere vormen zoals yin.
Ademtraining is ook een heel ding opzich, best heftig ook. Je loopt er echt mee tegen blokkades in je lichaam die los komen.
Ik heb na het overlijden van mijn moeder en daarna flinke stress/faalangst omtrent opleiding jáááren flinke problemen omtrent stress en angstaanvallen gehad, had erg veel moeite om 'uit mijn hoofd' te komen. Daarnaast flinke rugklachten gehad na verschillende vallen van paarden, en op alle vlakken ben ik in korte tijd al zoooo vooruit gegaan! Kan het alleen maar iedereen aanraden!