Obstacle Course Racing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Obstacle Course Racing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:22

U base trainingen ook meer survival denk ik :)

Smurflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 12:22

Die survival runs zien er wel echt pittig uit inderdaad! Volgens mij moet je daar ook wel een betere loper voor zijn, klopt dat Winged?

Ik heb mezelf opgegeven voor de 18 kilometer in mei. Vanavond met mijn coach een trainings en voedingsschema afspreken. Mochten jullie het interessant vinden dan hoor ik het wel, dan kan ik het wellicht delen.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:36

Ik ben zeker benieuwd naar je voedingsschema! Ik heb daar zelf eerlijk gezegd nooit op gelet buiten de avond en ochtend vantevoren :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:09

Smurflin schreef:
Die survival runs zien er wel echt pittig uit inderdaad! Volgens mij moet je daar ook wel een betere loper voor zijn, klopt dat Winged?

Ik heb mezelf opgegeven voor de 18 kilometer in mei. Vanavond met mijn coach een trainings en voedingsschema afspreken. Mochten jullie het interessant vinden dan hoor ik het wel, dan kan ik het wellicht delen.

Qua lopen is het wel fijn als je goed loopt. Maar armkracht en beenkracht zijn ook belangrijk.

Voor het beeld: https://www.youtube.com/watch?v=EJLwtbvD3_E vanaf minuut 9: dat parcours moet ik over 10 dagen afleggen. Ik vrees het ergste... :+

Smurflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 09:57

Stoer zeg! Ziet er pittig uit

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:53

Pittig, maar wel heel cool!! Leuk dat er zoveel techniek bij komt kijken!

Off-topic, wat een vreselijk onpassend harpmuziekje :')

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:32

Afbeelding

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:48

Lekker mud masters weer :D Veel plezier!
(Coldgear aan, genoeg droge spullen mee en evt een thermoskan met thee voor na afloop :) )

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:08

Dankje :)
Coldgear? Als in thermokleding? Is dat te doen als je door water moet dat tot aan je nek komt? Dat was vorig jaar met de 12 in elk geval zo :p weet niet hoe t dit jaar met de 6 zit.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:12

Niet specifiek thermo (daar zit vaak wol in en dat zuigt vol). Zoek maar eens op under armour coldgear :)

Smurflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 13:14

Pff, dat wordt afzien!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:26

@winged, thnx! Ziet er wel fijn uit. Jij toevallig ervaring ermee in de praktijk? Zuigt het echt weinig op?

Afzien wordt het sowieso :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:30

Ik heb er zeker ervaring mee en qua gewicht merk ik er niet veel van. Het is gewoon lekker warm. Zelf met Strong Viking de 19 gedaan ermee. Ik heb wel een mock die iets hoger om de nek zit. (en ook een broek, maar dat is mede voor de trainingen die ik geef. Dan is het wel lekker om wat warmers aan te hebben omdat je meer stil staat :+ )

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:50

De voorspellingen zijn niet al te best, maar mijn ervaring is wel dat als het regent je dat niet meer doorhebt als je eenmaal goed nat bent :D

Ik trek wel thermokleding aan, droogt juist snel en mocht je gaan zweten dan zorgt de thermokleding er ook voor dat dat vocht naar de buitenkant gaat en de binnenkant snel droogt, blijf je een stuk warmer :) In mijn winter hardloopbroek zit al een thermolaag dus die aan, en thermoshirt en daaroverheen nog een dun shirt. En dan maar goed doorlopen en veel warme kleding mee voor daarna, want het zal evengoed wel steenkoud worden :brr:

Ik heb overigens het thermoshirt van Craft, wel wat duurder maar fijn spul! Zit geen wol in dus :)
https://www.thermokleding.nl/craft-ther ... en-70.html

Smurflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 16:24

Ik vind het wel meevallen met de prijs anne_bento! Ik heb van Odlo, ze adviseerde me toch de light aangezien je het in die warme snel te warm krijgt als je gaat hardlopen. Deze drogen ook iets langzamer op zei de adviseur.. We gaan het meemaken zondag! Ik hoop dat de regen een beetje mee valt.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:21

Hoop ik ook ja! Ja als je eenmaal aan het lopen bent blijf je wel warm, tis jammer als je bij obstakels moet wachten door drukte en dan meteen flink afkoelt. Dat is ook de rede dat wij altijd meteen in de eerste groep meelopen smorgens, dan ben je de drukte wat voor :)
Tis voor het eerst dat ik met dit thermoshirt loop dus ik ben benieuwd of het bevalt! Zit ook nog wel te denken aan een muts, normaal doe ik dat nooit maar misschien dat het nu toch wel fijn is, of een hoofdband.. even over denken maar :)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:29

Sterkte iedereen :) en probeer ook een beetje te genieten voor zover dat gaat :D

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:18

Zeker genoten!! Vond de kou meevallen totdat je het water in moest, paasei wat was dat koud zeg!!! Maar verder was het echt weer top! Succes voor degenen die morgen gaan!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:55

Was wel koud :p

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:54

Ik kom even binnen vallen als stille meelezer :) ik wil graag meedoen aan een obstakel run met zonder tot bijna geen modder ergens in mei/juni/juli. Weet iemand nog een fijne? Liefst in zuid Nederland.
En bestaat er een site met een overzicht van alle runs? Heb er al eentje gevonden, maar heb het idee dat niet Alles er op staat.

Smurflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 10:06

Ik vond het ook heel erg gaaf! Wel ontzettend koud. Ik was samen met een vriend, maar we werden overal gewoon geholpen. Dus dat was wel fijn

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:48

Heeft iemand zich bij de harbour run ingeschreven om half twee? Zo ja, wil je dan van kaartje ruilen? Ik was net te laat met inschrijven, terwijl mijn vriendinnen wel die tijd hebben.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:34

Ik heb tot nu toe alleen de break out run staan :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:09

Ik heb er nu een aantal op mn lijstje staan:
Break out run in schaijk
Tough ten miles in oisterwijk
Rovers run in halsteren ( al is die een week na de tough dus geen idee of ik dat dan trek)
Dakar challenge in eersel

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:36

Jeej een obstacle course topic!

Ook ik ga er dit jaar voor het eerst aan geloven. In september de StrongSistersRun, eerst maar eens zien of ik die overleef :+

Misschien komt er nog eentje bij, we zoeken nog iets wat onze agenda past en niet te heftig (lang) is voor een eerste keer. Ik doe fanatiek bootcamp, maar lopen deed ik nog niet dus lange afstanden zijn mij nog te pittig.