Blaasontsteking, wie helpt mij de nacht een beetje door

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:32

cp112 schreef:
Tja t werkt nu eenmaal het beste om door te spoelen. Kan er niks aan doen.

Koffie werkt ook vochtafdrijvend, denk dat de baas dat meer kan appreciëren dan bier.

Anoniem

Re: Blaasontsteking, wie helpt mij de nacht een beetje door

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:43

Cranberry helpt mee om blaasontsteking te voorkomen maar niet om het te genezen. Zou zsm met de kuur beginnen, is het enige wat nu helpt.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:38

Wat vervelend voor je TS, ik heb ook een tijd heel veel blaasontstekingen gehad. Ik drink nu ook cranberrysap en af en toe een cranberrypil.

Altijd direct naar de huisarts gaan hoor. Ik heb het een keer niet gedaan en ik had meteen een nierbekontsteking en dat is echt geen pretje :n

Beterschap en nu hopen dat de antibiotica snel zijn werking doet. :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:22

Ayasha schreef:
cp112 schreef:
Tja t werkt nu eenmaal het beste om door te spoelen. Kan er niks aan doen.

Koffie werkt ook vochtafdrijvend, denk dat de baas dat meer kan appreciëren dan bier.

Nee koffie is juist niet goed bij blaasontsteking. En al helemaal niet voor je nieren.

Bier doet niks. Helemaal 0,0 niet. Spoelt alleen maar door en dat Is nu juist de bedoeling.

Dan liever rooibosthee

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:17

En brandnetelthee, dat is zuiverend. Heb het ook een nacht op vakantie gehad, echt heel naar. Op een gegeven moment bleef ik maar op de wc zitten, tot ik ook bloed (erbij) ging plassen. Toen ben ik met 2 koppen thee telkens tegelijk, op de bang gaan zitten en minimaal anderhalf uur ophouden. Daarna spoelde het dus echt goed door, en werd de pijn minder.. Kon toen ook eindelijk slapen, en drie uur later moest ik weer heel nodig (uiteraard, na liters thee en water..) en spoelde het weer goed door.. Gelukkig was ik er toen ook vanaf..

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:21

Ik heb 3 keer een blaasontsteking gehad, 1x een nierbekkenontsteking en toen bleek dat ik urineretentie had. Het is verschrikkelijk en als je er erg veel last van hebt kun je altijd naar de HA gaan. Ik ga bij een enkele klacht gelijk naar de HA een bekertje urine inleveren. Kan je vertellen, als het uitloopt naar nierbekken ben je niet happy..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:26

Wat zei de huisarts ? Ik drink hier altijd het vocht van het koken van lijnzaad. Theelepel honing erin voor de smaak. En dat 3 keer per dag minimaal drinken en dan ben ik er met een dag of 3 vanaf :) Beterschap

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:33

cp112 schreef:
Ayasha schreef:

Nee koffie is juist niet goed bij blaasontsteking. En al helemaal niet voor je nieren.

Bier doet niks. Helemaal 0,0 niet. Spoelt alleen maar door en dat Is nu juist de bedoeling.

Dan liever rooibosthee

Alcohol is al evemin goed voor je blaas dus dan moet je idd de 0.0% nemen.
En ik persoonlijk vind geen enkel bier te drinken dus dat heb je dan ook nog eens. :') Ik zou het ook bij thee houden denk ik. :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:37

Ik loop ook sinds twee dagen weer met blaasontsteking rond.
Bij mij helpt brandnetelthee ook heel erg goed. Gisteren twee liter thee weggewerkt, en vandaag heb ik helemaal geen last meer. Daar moet ik wel nog een paar dagen mee door gaan, anders komt het snel weer terug.
En ik drink twee glazen met de vitamine C 1000 bruistabletten, dat werkt ook goed.
Om het goed te laten werken moet je eigenlijk niet te vaak plassen. De brandnetel en vitamine C moeten een tijdje in je blaas blijven zitten zodat ze hun werk kunnen doen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:54

C1000 bruistablet, cranberry sap/tabletten en veel drinken.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:08

kiwiwitje schreef:
Wat zei de huisarts ? Ik drink hier altijd het vocht van het koken van lijnzaad. Theelepel honing erin voor de smaak. En dat 3 keer per dag minimaal drinken en dan ben ik er met een dag of 3 vanaf :) Beterschap

3 dagen blaasontsteking? :wow:

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:12

eenitraM schreef:
kiwiwitje schreef:

Hoe lang is normaal dan?
Ik heb er ruim een week mee rond gelopen voor ik naar de huisarts ging

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:17

Wat nog beter werkt dan cranberrycapsules is D-mannose. Is vele malen sterker.
Bier zou ik niet aanraden, alcohol is niet goed. Ook suiker is slecht. Water is echt het beste

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:17

D-mannose werkt bij mij helemaal niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:20

eenitraM schreef:
kiwiwitje schreef:

Ja dat spul werkt geweldig! Smaakt alleen vreselijk muf. Vandaar honing

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 23:54

Heb urine ingeleverd vanochtend vroeg en kon 11 uur bellen voor de uitslag (verlangde praktijk ivm vakantie, eigen HA test meteen bij inlevering) en kon uiteindelijk de antibiotica ophalen om half 12. Heb vandaag dus 3x geslikt ipv 4x. Was al 2 dagen wat misselijk maar nu helemaal, en daar had ze al voor gewaarschuwd dat het van de medicatie kan komen. Merk dat het iets minder is maar kijk wel op tegen de nacht :( Hopelijk valt het mee. Drink veel water en thee.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:18

Lekkere warme kruik mee naar bed wil nog weleens helpen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:34

Warme kruik Is inderdaad vaak fijn.

Zorg ook vooral dat je geen koude voeten krijgt. Dit werkt slecht op je blaas.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:42

Ik dacht eerst ben je niet zwanger:p

Maar nee dus, beterschap!

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:43

Ik had vroeger heel vaak blaas ontsteking ook echt als in de hele nacht op de wc blijven etc mijn moeder stopte me dan gelijk vol met cranberry sap en later echt mega pillen ik heb dan ook echt een gruwelijke hekel aan die smaak.. Veder deed ik altijd juist wel afleiding zoeken dus als ik eindelijk van de wc kwam liet ik altijd van te voren de tv aan en dan maar echt alleen daarop focussen dat scheelt wel dus mijn tip warm Netflix maar vast op :(:)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 03:39

Ik slik bij blaasontsteking altijd eens paracetamol epn een capsule appiwelazijn. Dat is eert zuur en vinden bacteriën niet leuk. Drogend proberen te slapen en de volgende veel drinken. Roowibosthee zou ik mee oppassen, in grote hoeveelheden kan dit een hartstilstand veroorzaken omdat dit kalium?? Onttrekt uit Joe lichaam. Wat kan leiden tot een hartstilstand.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 09:38

Weet je dat ik helemaal geen kruik meer in huis heb? Zal vandaag eens halen, kan altijd van pas komen. Verder heb ik geslapen van 00.30 tm 7.20 en 3x moeten plassen vannacht (en daarna nog even wakker gelegen door het opstaan haha) Dus deze nacht was echt al een stuk beter ! :)

Haha zanakuzies, nee niet zwanger, had ik ook niet aan gedacht zelf, had echt pijn in blaas en met plassen. Toen ik zwanger was was het heel anders

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:41

Super dat het al beter is. Ik vind het echt een van de meest irritante dingen dat je kan hebben. Je voelt je precies nergens nog op je gemak, en de pijn is inderdaad echt niet te doen snachts ><. Ik was er ook wat gevoeliger aan, en sindsdien drink ik ook vaak cranberry sap/thee

Micks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:16

Een echte aanrader is D-mannose.
Ik heb zo ontzettend vaak blaasontsteking gehad, bij het minst of geringste moest ik weer naar de dokter voor een AB-kuur. Helaas had dat vele antibiotica gebruik ook gevolgen op de rest van mijn lijf en ben ik uiteindelijk dankzij een homeopaat op dit product uitgekomen.
Inmiddels (afkloppen) ben ik al twee jaar verlost van mijn blaasontstekingen, dankzij de D-mannose.

Sterkte!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 15:08

Bedankt voor de tip maaykie heb het gelijk gegoogled :)
Ik plas gelukkig al wat minder vaak en grotere plasjes dus een teken dat het de goede kant op gaat :)

Vanochtend een ochtendje geschaatst met onze zoon van bijna 3, en ongelukkig ten val gekomen..
Ontzettend pijn aan mijn elleboog :(
Pech houd niet op dus