Erge pijn na trekken verstandskies, pijnstillers helpen niet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:11

Foute quote :)

Maar.. TS doet er verstandig aan om contact op te nemen met haar tandarts om een passend advies te krijgen. Ik hoop dat ze dat vandaag al gedaan heeft.
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 27-12-15 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:27

.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:31

Opgelost
Laatst bijgewerkt door Lithya op 27-12-15 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:32

Aangezien de verwijder-knop niet werkt...
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 27-12-15 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Re: Erge pijn na trekken verstandskies, pijnstillers helpen niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:40

Ja ik, ik heb in juli 3 (4e is er gelukkig niet) tegelijk laten trekken.
Ik heb een maand met pijn gelopen, waarvan de eerste 2 weken een hel waren.
Ik ben een paar x terug geweest, maar ze konden niets voor mij betekenen, verstandskies onder schijnt heel vaak problemen te geven.
Spoelen met een spuitje verlichtte wel een hele hoop.
En de Max aan pijnstillers.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:48

Ayasha schreef:
Dit soortpijn is meestal zenuwpijn en tegen zenuwpijn zijn maar heel weinig pijnsillers opgewassen. :)
Paracetamol en ibuprofen zijn geen pijnstillers die helpen tegen zenuwpijn, dan mag je nog de maximumdosis nemen, ze helpen niks, ze zijn wel iets ontstekingsremmend. :) Wellicht een belletje doen naar de chirurg of hij je iets kan voorschrijven dat wel helpt?

Dit! Heb een jaar lang zenuwpijn gehad (wisten niet wat het was) en zo blijf je aan de gang :( anders naar de dokter kijken of die iets sterkers heeft, en idd met het hoofd omhoog slapen. Succes en beterschap!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:16

Liselot schreef:
Ayasha schreef:
Paracetamol is max 4gr per dag. En dat is als je álleen paracetamol neemt. Dus niet icm ibuprofen.

Niet juist.
Als je zwaarder bent dan 60kg mag je 4x 1000mg paracetamol EN 3x 400mg ibu verspreid over de dag. De 3x 400mg ibu kan ook vervangen worden door 250mg naproxen of 50mg diclofenac
Onder de 60kg neem je 3x 1000mg paracetamol en 3x 400mg ibu (of naproxen/diclofenac)

Maar bij dit soort dingen is het wel wijs om gewoon even de dienstdoende tandarts te bellen. Wie weet is het wel ontstoken oid.

Uitzonderlijk is de max v ibuprofen 3200mg max 5 dagen. Dan zit je dus niet aan de max van de ibuprofen met jouw dosissen.
Hoe dan ook is mixen zonder raad van een dokter gewoon geen goed ide als je niet weet waarom het zo'n pijn doet. Als hier een dikke ontsteking op zit moet die behandeld worden. Niet genegeerd worden dankzij pijnstillers.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:47

O god ik heb precies hetzelfde met een onderste verstandskies die doorkomt en waar ik met de bovenste steeds op bijt. 13 jan wordt de bovenste getrokken. Nu durf ik de onderste niet meer te laten trekken. Sterkte. Ik zou ook contact opnemen met de kaakchirurg en die even laten kijken.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:52

Heb je geen medicijnen meekregen van de kaakchirurg? Ik heb laatst ook een verstandkies laten trekken en ook flink last gehad. Had zakjes ibuprofen 600mg en dan 3 per dag. Daarnaast slikt ik ook nog paracetamol, omdat de pijn anders ondraaglijk was. Na 5 dagen ging het veel beter.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:54

Je moet de hele dag door pijnstilling slikken. 4x per dag paracettemol 1000mg en 3x per dag ibu 600, netjes verdeeld.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 23:56

Bedankt voor alle reacties!! Door drukte (ja, er is sprake van een 3e kerstdag in mijn familie) vandaag ook de hele dag onderweg geweest.

Vlak na het plaatsen van mijn topic vanmiddag merkte ik dat, in plaats van het keurige ''dammetje'' met een rijtje hechtingen er op van de afgelopen dagen, was veranderd in een gapend gat. Helaas niet meteen in de gelegenheid om uit te spoelen (had nog een spuitje thuis liggen van spoelen voordat het getrokken werd) maar dit heb ik zojuist wel gedaan.

Op de plaats waar de kies zat zit een groot gapend gat, waar ook na 15 keer flink spoelen met het spuitje nog herkenbare etensresten uit kwamen (broccoli, walnoot) en zelfs een paar stukjes hechtdraad met het knoopje er nog in. Ik heb alleen gespoeld, niet gepulkt of wat dan ook. Het speeksel en water bleef zonder een spoortje bloed maar alles lijkt gezwollen en rood. Ik kom er niet aan met mijn vingers oid.

Zoals iemand eerder ook al noemde vond ik het meteen al vreemd dat er gehecht werd terwijl de kaakchirurg dus flink pus tegen kwam. Ik vermoed dus dat door de druk van de ontsteking de boel nu is opengeklapt. Het doet geen extra pijn en bloedt dus niet. Hopelijk wordt de pijn vannacht iets minder doordat de druk er af is, maar morgenochtend om 8:00 hang ik aan de telefoon bij mijn tandarts.

Overigens had ik een recept van de kaakchirurg voor ibuprofen, maar omdat dit bij mij geen verlichting opleverde 1x diclofenac geprobeerd. Van zowel ibu, diclo als pcm krijg ik gauw last van mijn maag, maar omdat paracetamol wel werkt heb ik het vandaag alleen daar op gedaan. De pijn verandert er niet door, het enige verschil is dat ik nu niet beroerd ben... nog even een nachtje door en dan hopelijk morgen wat verlichting.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:58

Ik vind het ook bijzonder dat je geen medicijnen mee hebt gekregen van de kaakchirurg.
Ik heb een hele gevoelige mond, heb al mijn verstandskiezen bij de kaakchirurg laten trekken omdat het allemaal niet goed zat. Heb er ook weken pijn van gehad, allebei de keren een flinke ontsteking.
Vraag om Naproxen bij de kaakchirurg of tandarts, je kan dat dan zo ophalen bij de apotheek. Dat werkte bij mij als enige wel aardig. Ik heb uiteindelijk ook met waterstofperoxide gespoeld, omdat de ontsteking bij mij niet weg ging.

En verder geduld hebben ben ik bang. Ik vond het echt een hel. :(:)
Succes!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:00

Even een maagbeschermer vragen? Heb ik ook meegekregen laatst. Hielp alleen niet hier. :+

Het is vooral belangrijk dat je het de hele dag door slikt zodat je een spiegel opbouwt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:13

Ik kreeg zakjes mee , die werkten prima paar keer per dag. Heb in 2 beurten er 3 uit en nummer 4 is er gelukkig niet , de ene keer kwam ik voor 1 eruit en de overijverige man trok gelijk 2. Paar weken pijn en spoelen en pijnstillers maar toen ging het langzaam aan veel beter

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:21

Ik heb helaas regelmatig zeer ernstige kaakontstekingen en gebruik dan ook tramadol naast antibiotica. Verder mond spoelen met chloorhexidine. Sterkte, vreselijk pijnlijk indd.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:28

jeetje wat een gedoe.
Wat bij mij tegen de pijn hielp was ijsjes eten. Dat verlichte iets, de pijn ging er niet door weg. Ik ben wel de dag erna naar de spoedtandarts gegaan en die heeft de ontsteking open gesneden en weggezogen. Daarna met de brufen bruis(speciaal voor kiespijn) en amoxicilline(antibiotica) was de pijn snel weg.
Maar god wat was ik die spoedtandarts dankbaar dat hij de ontsteking weg gezogen had.

Gelukkig kan je morgen je eigen tandarts bellen en hopelijk kan je snel terecht!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:33

Kiespijn is zoiets ingrijpends...mensen kunnen zeggen wat ze willen...voot iedereen wat anders

Als een zetpil van 1000mg en een paar flinke ibuprofen van 600 niet helpt dan moet je teruggaan!!!!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 03:48

Helaas, de pijn is niet minder geworden nu het open is -O- is echt niet te doen dit... Ben af aan het tellen naar 8u, wat is het dan een teleurstelling als je wakker wordt en het nog maar 2:30 is :(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 03:58

Je weet dat je diclofinac en ibu niet samen mag slikken? Verder kun je misschien de huisartsenpost bellen. Geen idee of zij je nu kunnen helpen

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 04:32

Eh, uiteraard? Waarom vraag je dat?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 04:35

Omdat je zegt dat je én ibu én diclofinac hebt geslikt tegen je pijn.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 08:46

Maeve schreef:
Bedankt voor alle reacties!! Door drukte (ja, er is sprake van een 3e kerstdag in mijn familie) vandaag ook de hele dag onderweg gewees.

Ik vind het niet zo raar hoor dat het nog niet zo lekker gaat. Rust nemen is belangrijk. De zwelling drukt tegen de aangezichts zenuw en dat doet zeer. Als het goed is heb je ook iets gekregen om te spoelen, want je kan de eerste dagen niet poetsen. En dat moet je na elke keer dat je wat hebt gegeten gebruiken.
Ik kan me niet voorstellen dat jij, als je bij de kaakchirurg in het ziekenhuis bent geweest, geen do's en don't lijstje hebt gekregen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:11

Hopelijk kun je vandaag heel vlot terecht voor een check en een oplossing Maeve

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 10:20

Diclofenac en ibuprofen heb ik uiteraard niet tegelijk gebruikt.

Ik heb geen spoelmiddel gekregen en moest gewoon poetsen. Ik heb netjes alles gedaan wat ik moest doen... ben nu onderweg naar het UMCG. Heb de minuten afgeteld vannacht tot het 8:00 was :-(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:27

Begrijpelijk... ik heb zelf een hele hoge pijngrens, maar als het goed zeer doet in je mond :=