Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
harbourlight schreef:Mij tip: Ga naar een praktijk die niets ander doet dan kunstgebitten maken en plaatsen en laat het niet bij een tandarts doen.
Cayenne schreef:Ik heb implantaten met magneetjes die in mijn prothese klikken, dus een klikprotheseIk heb boven inderdaad geen tanden meer. Dit is het systeem wat ik nu heb: http://www.cpi-alkmaar.nl/implantologie_botopbouw.html Het zijn volgens mij 6 staafjes van titanium die in mijn bot zitten verwerkt.
Ik had vooral last van ontstekingen en werkelijk gigantische hoofdpijn daardoor. Ik was zo opgelucht dat alles eruit was. Heb nooit meer hoofdpijn gehad!
Fred_Kroket schreef:Er worden afdrukken gemaakt terwijl je je eigen tanden en kiezen nog hebt dan word op dat model een prothese gemaakt. Als je tanden en kiezen worden getrokken word meteen daarna de prothese geplaatst.
De dag erna maak je de prothese goed schoon en zullen de wonden slinken. De eerste drie maanden gaat dat snel waardoor de randen van je prothese in je wangen gaan "prikken" dit kan verholpen worden door er een beetje af te laten slijpen. Na 3 maanden worden er opnieuw afdrukken gemaakt voor een nieuwe pasvorm. Je kaak blijft het komende jaar slinken dus houd er rekening mee dat het niet meteen geweldig zit.
Je prothese word vergoed op 25% na uit je basisverzekering en gaat ten koste van je eigen risico. Het trekken van je tanden en kiezen komt uit je tandarts pakket. Als je dit door een kaakchirurg laat doen scheelt dit omdat je dan je tandartspraktijk behoud. Je hebt immers nog onder tanden en kiezen.
Let wel, je smaak vermogen gaat achteruit en je poedersuiker nooit meer terug. Ik zou voor een second opinion gaan bij een andere tandarts. Je prothese slijt ook veel sneller doordat je eigen onder tanden en kiezen hebt.
Een prothese op implantaten in je Boven kaak is Eem grotere ingreep, je bovenkaak bestaat uit holtes die eerst gevuld moeten worden met bot uit je heup op plasma. Dat moet 6 maanden vastgroeien en daarna implantaten plaatsen en die moeten 3 maanden vastgroeien.
Mocht he meer willen weten, stuur maar een pb! Veel sterkte!!
SummerLess schreef:Let wel op!!
Dat als je je kunstgebit laat maken en je wilt dat niet door de tandarts zelf laten doen, dat je dan zeker bent dat je bij een tandprotheticus komt. Deze mag in de mond werken. Een tandtechnicus mag dat obsoluut niet!!!!
Mama3 schreef:SummerLess schreef:Let wel op!!
Dat als je je kunstgebit laat maken en je wilt dat niet door de tandarts zelf laten doen, dat je dan zeker bent dat je bij een tandprotheticus komt. Deze mag in de mond werken. Een tandtechnicus mag dat obsoluut niet!!!!
Ik ben bij een praktijk die beide is, hij is zowel technicus als protheticus.
Mioux schreef:Ik geloof dat er 1 of 2 tandartsen hier in de praktijk zitten die ook inderdaad technicus is als protheticus, dus zou hier in principe ook mogen. maar wil uiteraard eerst overleggen met de tandarts volgende week, en ook met de verzekering kwa kosten en mogelijkheden.
Mioux schreef:Nee dat is hij niet dat eerste dan, maar hij mag wel protheses plaatsen en de voorbereidingen en na zorgen doen. Hij heeft zowat alles op tandarts en prothese gebied aan diploma's. Is geloof ik alleen de oude tandarts die bij de praktijk zit. Zijn zoon is alleen op tandarts gebied.