Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
C_arola schreef:Maar ik zou ook zeker wel mee eten ongeacht of ik het lekker zou vinden. Alleen zijn sommige mensen (vooral tegenwoordig) erg snel geneigd om per persoon erg grote porties klaar te maken en daar zou ik dan niet blij mee zijn omdat ik diegene ben die het dan ook volgens de etiquette op moet eten terwijl ik dan al vol zit.
Ook dit wisselt uiteraard per persoon, waar de een minder eet, eet de ander juist weer meer maar dat kun je opvangen door de personen zelf te laten kiezen hoe groot ze hun portie willen hebben.
Anouk1605 schreef:Haha wat ingewikkeld met die calorieen.daar kijk ik niet naar. Kijk puur naar suikers en vetten en zorg dat eiwitten colidraten enz in balans zijn en mijn hoeveelheden niet te groot. Dus dat calorieverhaal snap ik sowieso niet
Miiej schreef:Als ik eerlijk mag zijn vind ik dit echt obsessief, nergens vet in, 20+ kaas etc.
Normale kaas is prima en gezond in normale porties, echt alsjeblieft geniet ook van wat je eet. Ga niet compenseren en dingen verbannen/vermijden. Eet gewoon alles is normale porties.
Zoals je post nu ook klinkt in mijn oren, is morgen compenseren weinig eten en veel sporten.
Pas alsjeblieft op voordat dit je hele dag in beslag
Siesjuh schreef:Ik snap je helemaal! Ik ben net 10 weken geleden bevallen en aan het lijnen om weer in model te komen. Gelukkig ben ik alweer bijna op mijn oude gewicht (was ook niet zoveel aangekomen), maar de kerstdagen zijn dus niet echt praktisch. Niet dat wij buitensporig eten, kerst is voor ons geen vreetfestijn, maar je probeert er wel wat van te maken, waardoor er toch wat calorierijkere zaken op tafel komen...en vanavond gaan we uit eten.
Ik los dit op door deze dagen toch te gaan sporten, smiddags flink te compenseren en savonds gewoon lekker te genieten. Vanaf zondag is alles weer normaal en hebben we alleen nog oudjaar, waarbij ik de oliebollen echt niet kan laten staan...ik ga er vanuit dat ik op deze manier in ieder geval niet aan kom
Zorg dat je een goed plan hebt en compenseer. En laat het dan los, want iets extra's eten en er dan ook niet van kunnen genieten is gewoon zonde
Natsuki schreef:Uit ervaring kan ik je zeggen dat het snel uit de hand loopt, en wat ik lees lijkt heel erg op wat ik minder dan een jaar geleden ook dacht.
Uiteindelijk is het bij mij uit de hand gelopen. En nogmaals, dat wens ik niemand toe. Ik wil hiermee alleen maar mijn bezorgdheid uiten, want de dingen die je schrijft zijn zo herkenbaar, en dat je het gewichtsverlies linkt aan 'gezien worden'Meid, jij wordt gezien om wie je bent, gewicht of uiterlijk verandert daar niks aan. Het komt nu misschien meer tot uiting omdat je waarschijnlijk beter in je vel zit. Maar geloof me, als deze gedachten aanhouden en je zo doorgaat, dan is er de kans dat je opeens weer steeds minder goed in je vel gaat zitten, en dan wordt je ook niet gezien.