Littekens, waar hebben jullie ze en waarvan?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:15

Oef ik heb er veel.
Behoorlijk wat op mijn benen door eczeem en muggenbulten.
Op mijn gezicht een door moedervlek die is weggesneden. Was een grote kans dat ik anders huidkanker zou krijgen.
Op mijn rechter knie van een takje dat in mijn knie zat nadat ik van de fiets was gevallen.
Armen ook door insectenbeten.
Ellebogen ook van eczeem, niet zozeer echt littekens maar minder pigment door hormoonzalf.
En een onderarm door automutileren.

Area51

Re: Littekens, waar hebben jullie ze en waarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:19

1 op m'n de bovenkant van m'n hand bij m'n duim, weet niet eens hoe ik er aan kom, hij is er gewoon :+

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:20

Ik heb door de waterpokken vroeger (en het niet kunnen stoppen met krabben :') ) op mijn rug, hals en de rand van mijn voorhoofd een paar littekens.
Verder op mijn heup zitten 2 kleine littekens die er al mijn hele leven zitten, geen idee waar ze van gekomen zijn _O-
Ow en ik heb een chronische plek met wat hobbeltjes en bobbeltjes op mijn knie, omdat ik als kind er te vaak op gevallen ben :')

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:22

arm/pols; een brandwond van de pan
Heb er nog wel een paar maar die zijn allemaal weggetrokken.
Zo had ik er een op mijn bovenarm, en die leek op een berg :') lang leven katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:24

1 op mijn schouder, door een beet van een paard.
1 op mijn onderarm omdat ik klem zat tussen de muur en een koe.
1 op mijn buik omdat een koe mij aanviel in de afkalfstal en mij met haar kop klem drukte tegen de muur.

Koe was de dag erna dood, hersentumor waardoor ze op stress momenten gek werd.
Maar ik heb geluk gehad dat ik niet alleen was, anders had ze me dood gedrukt.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:25

Ellebogen, knieën en voorhoofd door verscheidene vallen. Op mijn armen een paar kleine plekjes door insectenbeten. Daarnaast heb ik over mijn rug twee striemen lopen door schoolstoelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:27

Handen en armen van mijn konijn :')

Heup van een dubbele operatie, buik idem. Nog een paar vanwege cosmetische operaties, 1 op mijn been vanwege mijn zus die een krultang liet vallen.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:28

nou ga maar even zitten... :')
litteken van ong. 4 cm van mijn duim tot aan begin hand, ik dacht als klein kind dat een wijnglas ''kneedbaar'' was :+
een stuk of 3 op mijn hoofd omdat ik als kind door een glazen deur ben heen gerend ( jaja ik was een wildebras :7 )
2 op mijn rechterknie , na een trap van een paard :o
een van +/- 20 cm op mijn linkerbeen , als kind klom ik altijd over hekken heen met prikkeldraad :+
op bijna allemaal mijn knokkels zit wel een litteken ( ben postbezorger en sommige brievenbussen gaan nogal moeilijk open :7 )
op en linker hand heb ik nog een( helend ) litteken zitten van 3 cm , een hond heeft mij gebeten toen ik post door de deur heen wilde doen :(:)
ohja en ontiegelijk veel muggenbulten die nu littekens zijn :7

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:28

Waterpok littekentje op mn voorhoofd
Een operatie litteken op mn knie van toen er glas in zat
En een litteken op mn linker duim omdat een meisje het vel er had weggekrapt en dat toch best wel veel was blijkbaar...
Verder weet ik eigenlijk niet of ik echt littekens heb, het is op mijn huid moeilijk te zien met alle sproeten ...

TwilightJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:30

grote boven rechter wenkbrauw, gemeen gevallen als kind
linkerpols, na arm breuk operatie.
paar op de duimen van de kaasschaaf
kleine in de navel, grote zijkant buik en kleine op de schaamheuvel van blindedarm operatie.
heeeeel veeeeeeel op armen en benen, gezien k niet van muggenbulten etc af kan blijven.

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:30

Voorhoofd: dat wat over is gebleven van een enorme bult na het vallen van mijn fiets. Is een beetje een raar verhaal, ben toen op mijn fiets in slaap gevallen toen ik een tunnel inreed. Enorme bult op mijn hoofd en heel veel schaafwonden waren het gevolg.
M'n pinkie: na een ongelukje op de manege. Paard was bang voor de bliksem en trok heel hard aan het halster. Gevolg: halstertouw schuurt heel hard langs mijn hand. Heb hier toen een diepe tweedegraads brandwond aan overgehouden op mijn pink + heel veel brandblaren.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:31

Rechter binnenkant van mijn elleboog
Onderrug
Knieën
Buik(in mijn navel)

Het litteken in de binnenkant van mijn rechterarm komt doordat ik hier een heftige moedervlek heb laten wegsnijden met een operatie.
Het litteken op mijn onderrug is het heftigste denk ik. Ik ben toen ik 7 was een ijsje gaan eten met mijn opa en oma bij een snackbar toen er een auto op ons in reed. Mijn opa en oma zijn uiteindelijk allebei overleden hierdoor. Ik zat toen met mijn rug naar de auto toe en ben met mijn rug op de motorkap geklapt. Zelf weet ik hier niks meer van. Het litteken is rechthoekig en best wel dik.

Ik heb heel veel littekens op mijn knieën door vallen, korstjes en open krabben.

Ik heb een heel raar litteken in mijn navel waarvan ik het bestaan niet wist tot ik een keer op een dag mijn navel bekeek en hem zag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:32

Mmm..!

Voet - paardje stampte erop, nu een vlek op mn voet.

Elleboog - vroeger als kleine meid over de gang rennen en vallen. Buikschuivend met ellebogen naar voren tegen een uitstekend iets gegleden. Omdat het op de elleboog zat kon het niet worden gehecht :P

Been, met schooluitje van de trap gevallen en daar nu een mooie streep :P

Pols - aan bakplaat gebrand :)

Voor de rest kan ik zo niets bedenken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:33

OneAndOnlyx schreef:
Rechter binnenkant van mijn elleboog
Onderrug
Knieën
Buik(in mijn navel)

Het litteken in de binnenkant van mijn rechterarm komt doordat ik hier een heftige moedervlek heb laten wegsnijden met een operatie.
Het litteken op mijn onderrug is het heftigste denk ik. Ik ben toen ik 7 was een ijsje gaan eten met mijn opa en oma bij een snackbar toen er een auto op ons in reed. Mijn opa en oma zijn uiteindelijk allebei overleden hierdoor. Ik zat toen met mijn rug naar de auto toe en ben met mijn rug op de motorkap geklapt. Zelf weet ik hier niks meer van. Het litteken is rechthoekig en best wel dik.

Ik heb heel veel littekens op mijn knieën door vallen, korstjes en open krabben.

Ik heb een heel raar litteken in mijn navel waarvan ik het bestaan niet wist tot ik een keer op een dag mijn navel bekeek en hem zag.

Heftig dat verhaal over je grootouders :(:)
*Grote knuffel*

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:41

-borstbeen lang litteken door hartoperatie toen ik 1 jaar was
- daaronder een vrij dik en lelijk litteken van het verwijderen van een tumor
- daaromheen 2 drainage ingangen littekens, ook bij beide oksels en onder mijn borsten heb ik die.
- handen en voeten van vele infusen
- schedel een litteken van naald in schedel.
- meerdere littekens van moedervlekken die ik heb laten verwijderen
- op mijn onderbeen een diep litteken van toen ik mijn been sneed aan een plank...
- bij duimnagel een van toen ik mij sneed aan de ijsschep
- onder mijn voeten tallozen littekens van het praktisch iedere dag in glas stappen ( en nog altijd geen schoenen aandoen... )
- knie van toen ik van de koets af viel
- trommelvliezen van alle oorontstekingen :')
- nog heel veel die ik vergeet.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 23:49

So, dat is niet niks

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:51

Mijn knieën zijn zeg maar verpest +:)+
Als klein meisje vaak genoeg op mn bek gegaan _O-
Ik heb idg geen modellen benen meer haha!
En op de binnenkant van mijn onderarm heb ik een klein litteken door een ontsteking van een splinter. Herinner me het s de dag van gister. Blegh.

En nog veeeeeeel meer:')

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:54

Onder mijn kin, gebeten door een hond, meer gelukkig niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:56

Een rechte op mn rug waar een moedervlek is weggehaald door HA. En een rafelige over mn ringvinger rechts. Liep iemand te helpen met folderen en toen ik een folder in de bus wilde doen hing er ineens een grote herder in mn vinger... Bloeden als een rund... Gelukkig was het twee blokken van mn HA vandaan dus daar maar binnen gewandeld om een tetanusprik en schoonmaken.

In mn nek ook nog een door hondenbeet.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:58

1op mijn bovenbeen van een scherpe steen toen ik in de rijn aan het zwemmen was.1op mijn onderarm,dankzij pony Rozijn van de manege die mij de poetsplaats oversleurde.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:59

Op mijn linkerelleboog, ik ben een keer gevallen met gym.. was helemaal niet zo heel erg, maar is wel altijd een lelijk litteken gebleven.. Niet eens gewoon een mooi litteken :+
Verder nog op mijn arm een kras van het kippenhok bij mijn verzorgpony's, en nog wat muggenbulten die ik telkens heb opengekrabt en die toen besloten hebben mij daar eeuwig aan te herinneren :')

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:03

Heftige verhalen hier :(:)

Heb zelf niks erg, alleen heel veel van wondjes openkrabben op m'n armen en benen. Een raar litteken van een hekje op vakantie waar ik in bleef hangen en die zo een kras maakte. Deed niet eens zo heel veel pijn, maar littekens gaan niet zo snel weg bij mij. Heb ook er ook eentje (niet heel klein) net boven mijn enkel, geen idee hoe ik er aan kom. Heb er ook nog een onder mn kin, dit was van de wildwaterbaan waar ik via mn buik er over heen ging. Er zaten alleen hobbels in de weg met scherpe stenen en toen haalde ik mn kin open en moest het gelijmd worden :'). Heb er ook een op mn ringvinger, die was omdat ik een keer viel en toen mn vinger heel vaag onder een deur terecht kwam oid.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:03

- Op mijn enkels allemaal littekens van muggenbulten die ik dan weer opensneed met benen scheren
- op mijn voorhoofd boven mijn rechteroog 1 van 5 centimeter (verticaal). In groep 3 mochten we buiten spelen en we renden door het keukentje naar buiten ik struikelde (volgens sommige werd ik geduwd) en knalde zo met mn voorhoofd tegen de koelkast in het keukentje aan... Gat in mn hoofd, 5 hechtingen erin en nu, 9 jaar later, zie je er gelukkig bijna niets meer van! Waarschijnlijk door mijn vader die het elke dag heeft ingesmeerd met olie.
Soms heb ik er wel last van, dan gaat het heel erg pijn doen vooral een drukkend gevoel. Mijn moeder zegt dat dat komt doordat het weer verandert. Hebben jullie dit ook en is het waar?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:04

t grootste litteken is op mijn linker bovenarm:als kind door een ruit gerend.zit nu nog een flink stuk wildvlees,maar groeit langzaam weg.(is 30 jaar geleden gebeurd)

dan op m'n rechter bovenbeen een onderhuidse bult.is doordat mijn paard me z'n hoeven wilde laten voelen :o .nu geen last meer van.

op m'n linkerhand twee operatielittekentjes.had een naald op z'n kop in mijn hand gekregen(suikerklontjes pikken,naalden die in het tafelkleed verstopt liggen).nadat de naald verwijderd was bij de ha,ontstond er een infectie.operatief is t vuil eruit gespoeld.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:14

Een litteken in mijn wenkbrauw omdat iemand mij in groep 2 tegen een bank aanduwde tijdens gym :+ en op mijn enkel omdat ik over een heg heen sprong en er in bleef hangen _O- en mijn knie zit onderde vlekken omdat ik op vakantie hard was gevallen met mijn skeelers :D