Snorlex schreef:Ik heb op Curaçao gewoond en ook paardgereden.
Het is gruwelijk duur, maar er worden zeker paarden gehouden. Voornamelijk paso fino's zijn populair. Vaak gereden door de mannen.
Overigens werden er ook "gewone" dressuurwedstrijden georganiseerd.
Je reed dan op de locatie waar je paard ook gestald stond. Op pad met de trailer zag je eigenlijk niet.
Ook in Ecuador wordt paardgereden maar daar dienen paarden voornamelijk als "pakezel" of vervoersmiddel.
In niet-westerse landen is (lijkt) de paardensport minder populair. Vooral de dressuur.
Zuid Amerika, daar is ook paardencultuur. En veel. Er zijn daar veedrijverspaarden, en er worden speciale sporten mee bedreven. Ze hebben er ook nationale rassen zoals de paso fino, de azteca, etc. Voortkomend uit de Iberische paarden die Columbus meebracht, vermengd met de inlandse paarden zoals de mustangs.
Nu moet ik zeggen dat ik sowieso weinig zuid Amerikanen ben tegen gekomen in mijn leven.
Maar over de nederlandse antillen gesproken dus, er wordt volgens jou wél gereden, en dan vooral door de mannen. Maar hier zie je ze niet rijden.
FeeY schreef:Hi,
Waar basseer jij jou gedachte op?
De Antillen, ken ik wel degelijk stallen en mensen die rijden, en je kunt daar zeker wel paarden houden. Ook paarden passen zich aan, aan het klimaat. Paarden zijn niet alleen gemaakt voor ons westerse klimaat of dergelijke.
Dat het in de Nederlandse cultuur nog niet veel voorkomt, kan ik begrijpen dat je dat denkt. Maar in het land van herkomst. Denk aan mensen met Marokkaanse komaf, wordt genoeg gereden. Spanjaarden, Portugezen, turken, grieken etc. En als we het over islamitische landen hebben, denk eens aan de verenigde emiraten, genoeg paarden vertrekken/worden verkocht die kant op.
Tevens ken ik er genoeg, vergeet je niet dat Alloctonen ook alle mensen uit alle landen van de wereld zijn.
Dus ook duitsers, belgen, franzen, spanjaarden etc.
Ik zie jou nu vooral conclussies trekken over mensen met een "niet westers uiterlijk" en eigenlijk stoort me dat nog het meeste.
Altijd dat onderscheid....
Oke, dus er wordt in die landen van herkomst wél gereden. Maar ik ben ze hier nagenoeg nooit tegen gekomen.
Jammer dat jij dit negatief uitlegt trouwens. Ik trek namelijk geen conclusies, zoals jij het stelt. Ik stel vragen. Ik vraag waarom. Ik ben alleen maar nieuwsgierig. Vind het raar dat jij dat zo negatief vindt.