Mensen met Wagenziekte?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Minoes

Re: Mensen met Wagenziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:15

Oei lastig zeg! ik heb zelf ook last van wagenziek zijn maar niet zo erg als dat jij beschrijft.
Als ik achterin zit of aan het lezen ben wordt het bij mij wel erger.
Dus ik zou je aanraden om een plekje voorin te bemachtigen en dan niet gaan lezen of op je telefoon. maar door het raam naar buiten kijken :)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:40

Baat het niet dan schaadt het niet: het schijnt te helpen om een watje in je linkeroor te doen als je rechts bent en andersom.

En verder niet lezen, ook niet op je mobiel. En in de richting kijken waar je heen gaat, een punt in de verte nemen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 23:47

@Madeliefw, die kende ik nog niet, proberen waard natuurlijk :)
Ik lees in de bus ook niet op mijn mobiel. ik kijk naar buiten of val in slaap :P door de reispillen

Als ik mijn ogen dicht doe en val niet in slaap dan wordt ik ook erg duizelig. Het is idd niet fijn en houd mij vaak ook wel tegen om verder te reizen. maar school moet ik toch heen en enige optie is bus. trein red ik niet met de lestijden.

had laatst dat ik door haast de Primatour vergeten was, nou heb de hele reis zitten concentreren op mijn ademhaling en naar buiten kijken om mijn ontbijt maar binnen te houden (met moeite) kwam lijkbleek de klas in :P

Maar om nou altijd moe en suf in de klas te zitten is ook weer niets
Dus ga idd die gember capsules eens proberen

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:51

Ik heb het heel erg, ik focus me dan op de weg en dat helpt een beetje, of af en toe staan in de bus.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:51

Van Primatour word ik ook suf. Heb nu eigenmerk van de drogist. Helpt prima en word er niet slaperig van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:50

En als je maar een half tabletje pakt? Ik heb daar meestal al genoeg aan bij primatour, het helpt super en je krijgt maar een halve dosering binnen.

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:53

Heb er tegenwoordig niet meer zoveel last van.
Maar je moet voorin de bus gaan zitten en meekijken met het verkeer.
Als je ergens in het midden zit, moet je juist niet naar buiten kijken, je kan namelijk niet met het verkeer meekijken, dingen flitsen vaak voorbij waar je dus misselijk van wordt.
Ik gebruikte geen reispilletjes, hielp geen snars.
Als je misselijk wordt, eet dan wat. (banaan)

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:18

Kauwgom kauwen, veel water drinken (!) en er bestaan ook tabletjes zonder drowsiness als bijwerking! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:20

:oo Van kauwgom word ik juist keimisselijk :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:24

Mee leren leven vrees ik, de oplossing heb ik ook nog steeds niet gevonden := Ooit wel eens pilletjes geprobeerd voor een reis naar Zuid-Frankrijk, helaas was het alsnog 6 keer raak op de heenweg :+ Het enige wat bij mij helpt is voor je uit mee met de weg kijken, niks doen (niet lezen, op je telefoon etc), oordopjes in (muziek) en een flesje water mee zodat je een slokje kunt drinken als je het gevoel krijgt veel speeksel aan te maken :7 (voorbode van het overgeven). Dan nog voorkomt dit helaas geen misselijkheid maar het kan bij mij wel iets helpen :) Bus vind ik overigens het ergst.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:28

Ik heb al last van wagenziekte sinds ik nog maar een baby'tje was. Na 10 minuten in mijn kinderstoeltje op de achterbank had ik alles al ondergespuugd, haha. Met de jaren is het beter geworden, maar in de bus heb ik er ook altijd last van. Ik probeer altijd zoveel mogelijk links voorin te gaan zitten. En niet lezen of op mijn telefoon kijken oid. Pilletjes enzo werken bij mij helaas allemaal niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:30

In de bus tijd ging ik altijd voor in staat óf gelijk doorlopen naar achteren en zitten/staan bij een uitgang. Frisse lucht is ook fijn dan.

Cinnarizine reistabletten maken mij niet vermoeid overigens. Primatour maakte mij wel suffig en de smaak van die tabletten was al misselijkmakend :+

En verder: rijbewijs halen en een auto hebben is voor mij het effectiefste :')

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:30

Ik heb er ook last van. Vooral in de bus. Het is meestal ook erg benauwd in de bus. Lezen of naar beneden kijken gaat bij mij ook niet goed. :=

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 21:32

Wat bij mij ook nog wel eens verschil maakt is hoe de chauffeur rijdt. Laatst had ik er 1 die dacht dat die op het circuit was volgens mij.

Toen ben ik eerder uitgestapt om daarna net buiten de bus over mijn nek te gaan := dat hield ik niet meer tegen

Kauwgom maakt het ook erger bij mij.
Vervelend iets is het ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:36

Eerder uitstappen heb ik ook vaker gedaan, kon ik wel de misselijkheid eraf lopen maar handig was het niet dat ik nog een pokke stuk moest lopen haha. Alles beter dan spugen :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:49

MarlindeRooz schreef:
Ik word al misselijk in een hangmat... :')

Maar voorin zitten en niet op je telefoon kijken werkt bij mij super goed.

In de auto rijd ik gewoon zelf haha.

Hangmat heb ik ook een keer gehad...dat was er wel een op een boot.
En de walvistrip in Nieuw Zeeland zal ik ook nooit meer vergeten wat was ik ziek. F*ck de walvis breng mij terug naar wal...3 dagen heeft het geduurt %) :D

Ontopic:

Ik heb het soms in een bus vooral als ik niet naar buiten kan kijken.
Op de dierenambulance ben ik voornamelijk chauffeur om deze reden. Als ik die ene keer wel bijrijder ben (dan doe je de telefoon en vul je papieren in...dat is DE garantie om ff lekker ziek te worden) neem ik 2 pillen van het kruidvat huismerk en zorg ik dat ik wat te eten mee heb...droge crackers.
Water moet ik dan echt niet.

En het ligt eraan hoe iemand ook rijd. Achterin een auto nooit last maar afgelopen week was ik voor werk in Bangkok en daar was de taxi chauffeur het gelukt mij misselijk te krijgen.....had hem bijna het dubbele ervoor betaald want dat was in 40 jaar nog niemand gelukt {:)-:(

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:52

heb het zelf zo af en toe, maar het is vooral als ik er ook aan denk, soms kan ik al misselijk worden van de gedachten dat ik misselijk kan worden. Wat ik iniedergeval vooral niet moet doen is lezen of op mijn mobiel zitten, het wisselen van bezigheid is storend dus naar beneden kijken en weer naar de weg, opzij en weer naar de weg, als ik dat een paar keer doe ben ik zo wagenziek.
Probeer met iemand te praten of muziek te luisteren als afleiding.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:55

Hier nog 1. Verschrikkelijk en je voelt je je de hele dag lamlendig.
Voor mij werkt naar voren kijken heel goed. Niet lezen, niet op mijn telefoon kijken en niet teveel bewegen. Van pilletjes wordt ik ontzettend suf en die gebruik ik dan ook alleen als wij met de auto na Oostenrijk oid gaan en ik niet hoef te rijden. Als het even mogelijk is zit ik ook voorin dan heb ik het minste tot geen last.
In hoge auto's gaat het bij mij beter. Lage auto's is drama. Als ik achterin zit moet het zicht naar voren wel helemaal vrij zijn en moet de gene naast mij ook niet een filmpje gaan kijken.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:01

Ik ben wagenziek en ben afgelopen zaterdag naar disneyland parijs geweest. 1 reisziekte pilletje en helemaal voorin zitten werkt. Ik kan ook niet in auto's zitten die weinig tot geen ramen hebben of als iemand roekeloos rijd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:33

Wagenziek ja. Ik rij altijd zelf. In een bus heb ik er zeker last van.

Zeeziek dan weer niet....

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:41

Kan je de bustijden niet verkorten door een stuk te fietsen?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 22:57

JorisDy schreef:
.

Dit idd, heel veel mensen denken dat zodra je de auto/bus etc uit bent het wel weggaat, dat gaat het soms wel als het niet zo erg was. maar als ik echt beroerd was in de bus dan heb ik daar de hele dag nog last van.

@Paardenfan25, helaas kan dit niet omdat de haltes daarna geen veilige manier is om mijn fiets vast te zetten. En het zal niet de eerste zijn die gejat wordt daar :=
Ben wel bezig voor mijn scooterrijbewijs om de bussen van 50 minuten te ontwijken straks

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:31

Scooter inderdaad goed plan. Ik hoop dat je er overheen groeit. Mijn zus heeft er ook lang last van gehad maar met het ouder worden ging het steeds beter

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:42

o TS, zo begrijpelijk!

Ik word ook zo snel ziek.. auto, bus,boot, vliegtuig. Echt waardeloos.
Vooral omdat ik graag reis zit het me in de weg.
(zo was het walvisspotten in Ijsland onlangs een feest :+ )

Bij mij werken tegenwoordig de pilletjes wel! Vroeger deden ze dat niet.
Goed ontbijten/lunchen helpt me ook. Juist met een lege maag gebeurt het sneller.

Ik neem vaak een flesje cola mee.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:44

Eloya schreef:
JorisDy schreef:
.

Dit idd, heel veel mensen denken dat zodra je de auto/bus etc uit bent het wel weggaat, dat gaat het soms wel als het niet zo erg was. maar als ik echt beroerd was in de bus dan heb ik daar de hele dag nog last van.

"Maar je bent nu toch weer uit de auto?".

Je houdt er inderdaad superlang last van.. ik moet echt een middag bijkomen na een bootvaart.
Ooit naar New York gevlogen en in het vliegtuig al ziek, daarna een oliebol in.
Heb de eerste 2 (!!!) dagen in New York moeten missen en op bed gelegen. ;(