Groeien na je 15 levensjaar?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Groeien na je 15 levensjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:17

Vader is rond de 1,80 en moeder rond de 1,70 , ik ben 1,77 en rond 20ste pas gestopt.

Broer was altijd ini mini en van zijn 13de tot zijn 18de is hij tot 1,95 gekomen :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:22

Sammie schreef:
Sheehan schreef:
Ik las ergens dat je nadat je je eerste menstruatie hebt gehad nog maar ongeveer 6 cm groeit. Geen idee of dit waar is :+

:+ meestal groei je helemaal niet meer na je eerste periode. Soms nog een cm'tje, anderen weer wat meer. maar standaard ongeveer 6 cm is erm.. niet waar zeg maar :Y)

Als je zoekt op groei na menstruatie/menarche dan zitten de gemiddeldes inderdaad op 6+ cm in de Nederlandse overzichten. Ik denk dat dit topic dus best representatief is met mensen die niet meer groeiden en mensen die 10 of meer cm groeiden :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:30

Ik ben na m'n eerste ongesteldheid nog best veel gegroeid hoor. Denk iets van 8-10 cm ofzo? Ben overigens langer dan allebei m'n ouders. Ik 1.80, m'n vader 1.75 en m'n moeder 1.63 geloof ik ofzo.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 00:59

XxFlossxX schreef:
Ik was net 2 maanden 11 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Ben toen nog zeker wel gegroeid maar niet veel meer, ben blijven hangen op 1.67 helaas. (Wel een paard van 1.74 ziet er niet uit :') )

Wil je nichtje model worden of iets of heeft ze geen specifieke reden dat ze 1m75 wil worden ? :)

Ja mijn nichtje heb de droom om dat te worden ja :D wel schattig zoon meisjesdroom :))

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 01:01

mischien hebben ze er voedingssupplementen voor die je eventueel zou kunnen slikken ?
Zij had ook iets over rek oefeningen maar dat lijkt mij niet echt goed voor je lichaam :')

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 01:11

love_animals schreef:
mischien hebben ze er voedingssupplementen voor die je eventueel zou kunnen slikken ?
Zij had ook iets over rek oefeningen maar dat lijkt mij niet echt goed voor je lichaam :')

:wow: Allemaal best schadelijke dingen voor 5 CM?

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 01:21

De leeftijd van je menstruatie heeft hier echt vrij weinig mee te maken. Zowel de groeispurt als de eerste menstruatie komen tot stand in de puberteit onder invloed van hormonen die er voor zorgen dat er bepaalde ontwikkelingen plaats vinden in het lichaam, de zogenaamde secundaire geslachtskenmerken.
Het ligt er maar net aan waar en welk hormoon als eerste de gewenste concentratie bereikt voordat er een ontwikkeling plaats vindt.
Als je wilt weten hoe lang je gaat worden kun je een analyse laten doen van de groeischijven van bijvoorbeeld de knieën.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 01:54

Ik ben op m'n 14e ofzo gestopt met groeien maar ben laatst ineens nog 1/2 centimeter gegroeid :') Ben 1,80 dus vind t wel prima zo :=

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 02:14

Mijn pas is afgelopen jaar nogtwee cm gegroeid en hij is 58 _O- Daar is idd behoorlijk iets misgegaan, hoe het kan weet niemand :') De doctoren staan voor een raadsel, maar ach, wel zo grappig om die gezichten te zien :))
Mijn vader is 1,92 en mijn moeder 1,68. De schoolartsen ed dachten altijd dat ik kleiner zou worden dan mijn moeder, nou kom ik hier nu al mooi even aan met mijn 1,84 :))
Persoonlijk denk ik dat dat eigenlijk gewoon bij iedereen verschilt, kijk maar naar alle reacties in dit topic tot nu toe. Ikzelf ben weer begonnen met echt groeien, en ben denk ik ondertussen al vijf centimeter gegroeid sindsdat ik ongesteld ben. Het hoeft dus echt niet aan wanneer je ongesteld bent geworden te liggen en het is eigenlijk gewoon een kwestie van afwachten ben ik bang :n Of ze moet zo'n test laten doen zoals meerderen al hebben voorgesteld in dit topic.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 02:26

Er zijn genoeg modellen die niet de 1.75 halen. Dat is eigenlijk alleen heel erg van belang op de catwalk. Dus mocht ze het niet redden, dan is er nog geen man overboord, een goede fotograaf zet je zo op de foto dat je er amper iets van ziet dat iemand klein is. Ik heb een poosje als hobby model gedaan en menig fotograaf verbaast zien kijken als ik binnen kwam, aan mijn portfolio was echt niet te zien dat ik de 1,60 nog niet haal.

Ik ben na mijn 15e zeker nog gegroeid, maar geen idee hoeveel precies. Echt opschieten deed het groeien niet, ik was echt altijd de kleinste van de klas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 01:06

Op mijn 11e eerste menstruatie gehad en daarna hoogstens 3cm gegroeid denk ik, als het niet minder is.. Had mijn groeispurt toen wel al gehad. :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 01:15

Sinds m'n 12e nog maar 2 cm gegroeid

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 01:47

Dat je (standaard) niet meer groeit na je eerste ongesteldheid is onzin. Mij is ook altijd verteld nog 6-8 cm gemiddeld.
Op mn ID staat dat ik 1,51 ben, is bijna 5 jaar terug gemaakt. Was toen 13 jaar en net een paar maanden ongesteld. Nu tik ik de 1,60 aan.
Dus zou zeker nog wel kunnen :j maar of het ook gebeurd zal de tijd zeggen.

Met jongens kan je trouwens niet vergelijken qua groeien, die krijgen hun groeispurt pas veel later

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 09:56

Yessy schreef:
Sammie schreef:
:+ meestal groei je helemaal niet meer na je eerste periode. Soms nog een cm'tje, anderen weer wat meer. maar standaard ongeveer 6 cm is erm.. niet waar zeg maar :Y)

Als je zoekt op groei na menstruatie/menarche dan zitten de gemiddeldes inderdaad op 6+ cm in de Nederlandse overzichten. Ik denk dat dit topic dus best representatief is met mensen die niet meer groeiden en mensen die 10 of meer cm groeiden :)

Dan gaat het om een gemiddelde groei en niet om dat iedere meisje nog maar ongeveer 6cm groeit :)*

En dat zal wel te maken hebben met je leeftijd. Iemand van 11 vs. iemand van 15.

laraxXxemma schreef:
Dat je (standaard) niet meer groeit na je eerste ongesteldheid is onzin.
Is gelukkig ook nergens gezegd... :Y)

Mensen moeten eens leren lezen ipv als een kip zonder kop ergens op reageren omdat een gemiddelde niet op hun van toepassing is.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:37

Hier al jaren niet meer gegroeid, misschien een cm? Ik was 12 toen ik ongesteld werd en intussen ben ik 1.58m, nog steeds zo'n beetje dezelfde lengte dus. En volgens mij heb ik nooit een groeispurt gehad? :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:32

Sammie je hebt gelijk ik had iets meer uitleg moeten typen want lijken onze statements niets met elkaar te maken te hebben :) Dit was wat ik ermee wilde zeggen: Je zegt 'meestal groei je helemaal niet meer na je eerste periode' en dat impliceert dat minimaal 50% niet meer groeit. Dan moet die andere <50% >12cm groeien gemiddeld om het gemiddelde op 6cm te houden en dat lijkt me niet realistisch.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:39

Ik ben na mijn 14e niet meer gegroeid, ik was toen 1.86m.
Maar die 5cm in de breedte is helemaal goedgekomen hoor _O-

De tijd zal het leren. Het is zó verschillend! Maar over het algemeen hebben vrouwen vroeger een groeispurt dan mannen, dus of 5 cm op 15 jarige leeftijd nog gaat lukken? Ik weet het niet, lijkt me vrij zeldzaam. Ik groeide tussen mijn 12e en 14e ruim 12cm... Maar was op mijn 14e ook echt al wel uitgegroeid.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:56

Aan mij is als kind verteld dat ik rond de 1,96 zou worden. Met een moeder van 1,86 en een vader van 2,00 m was die kans ook vrij aanwezig. Toen hormonen geslikt zodat ik ongesteld zou worden en dat mijn groei zou remmen. Denk dat groei en ongesteld zijn dus wel met elkaar in verbinding staat. Ben ongesteld geworden toen ik 1.78 was en gestopt met groeien bij 1.82 ongeveer 3 jaar later. Heeft gelukkig wel geholpen want 1.96 zag ik niet zitten en ik denk dat ik zeker de 1.90 had gehaald als ik niet met de hormonen was begonnen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:06

droversrun schreef:
Aan mij is als kind verteld dat ik rond de 1,96 zou worden. Met een moeder van 1,86 en een vader van 2,00 m was die kans ook vrij aanwezig. Toen hormonen geslikt zodat ik ongesteld zou worden en dat mijn groei zou remmen. Denk dat groei en ongesteld zijn dus wel met elkaar in verbinding staat. Ben ongesteld geworden toen ik 1.78 was en gestopt met groeien bij 1.82 ongeveer 3 jaar later. Heeft gelukkig wel geholpen want 1.96 zag ik niet zitten en ik denk dat ik zeker de 1.90 had gehaald als ik niet met de hormonen was begonnen.

Ik heb een enorm lange familie. Echt, stuk voor stuk reuzen.
M'n vader is 1.87m en m'n moeder 1.77m. Niet extreem lang dus, ik heb ook nooit een voorspelling gekregen en er is nooit iets met mij gedaan wat hormonen etc. betreft.

Ik werd op mijn 13/14e denk ik voor het eerst ongesteld, al moet ik zeggen dat ik nooit echt een regelmatige menstruatie heb gehad (ben later aan de prikpil gegaan en dan word je doorgaans niet meer ongesteld), dus of ik daardoor gestopt ben met groeien, betwijfel ik zeer sterk.

Tevens heb ik gevallen gelezen van mensen die ook erg lang zouden worden volgens de doktoren, maar waarbij dit niet in de familie zit, waarbij ook geen lange ouders aanwezig zijn en die uiteindelijk ook hormonen zijn gaan slikken. Ik vind dit daarom altijd een beetje vreemd en wazig. Hoewel ik absoluut kan begrijpen dat jij, droversrun, niet zolang wilde worden en je hebt laten behandelen. Ik vind het met zo'n lengte ook niet meer dan normaal eigenlijk. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die voorspelling van lengte en behandeling met hormonen maar een wassen neus is. :o

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 02:13

droversrun schreef:

Wow wat zou jij dan lang zijn geweest := :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 02:18

droversrun schreef:

Dit hebben ze bij een vriendin van mij ook gedaan inderdaad, daardoor was ze al op haar 8/9e ongesteld ofzo :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:06

Er is een periode geweest dat er wel heel snel naar dat soort pillen is gegrepen... Ook in situaties waarbij het zeker niet nodig was.. en erg gezond lijken die hormonen mij ook niet.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:11

Ja dan was ik inderdaad super lang geworden haha.
Gezond of niet, ik ben heel erg blij dat ik gestopt ben met groeien bij 1,82 want dit is al behoorlijk lang. Natuurlijk weet ik het nu nooit zeker of ik zonder die hormonen ook bij deze lengte gestopt was of niet, maar 1,96 was voor mij echt geen optie geweest.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:35

Sammie schreef:
Er is een periode geweest dat er wel heel snel naar dat soort pillen is gegrepen... Ook in situaties waarbij het zeker niet nodig was.. en erg gezond lijken die hormonen mij ook niet.

Nouja, de situatie van Droversrun kan ik me dan wel enigszins voorstellen.
Evenals een klasgenoot van mij waarbij de groeischijven zijn verwijderd/kapot gemaakt? Die jongen was al 2 meter en zou mogelijk 2.45m worden. Dan vind ik het logisch hoor. Maar dat is ook geen hormoonbehandeling.

Hormonen nemen is natuurlijk nooit gezond, maar aan de pil of speciale hormonen voor een groeistopbehandeling vind ik wel een behoorlijk verschil.

Ik had overigens wel willen weten hoe lang ik volgens voorspellingen zou zijn geworden en of die voorspellingen dus juist zijn. Maar die voorspelling is bij mij nooit gedaan, terwijl mijn hele familie lang is en ik altijd overal wel in voor liep.
Mijn uiteindelijke lengte past overigens wel perfect binnen mijn familie en ouders. Dus geen rare afwijkingen.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:51

Ik ben sinds mn 13 gestopt met groeien volgendsmij. Iig al een paar jaar 1.71