Broer was altijd ini mini en van zijn 13de tot zijn 18de is hij tot 1,95 gekomen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sammie schreef:Sheehan schreef:Ik las ergens dat je nadat je je eerste menstruatie hebt gehad nog maar ongeveer 6 cm groeit. Geen idee of dit waar ismeestal groei je helemaal niet meer na je eerste periode. Soms nog een cm'tje, anderen weer wat meer. maar standaard ongeveer 6 cm is erm.. niet waar zeg maar
XxFlossxX schreef:Ik was net 2 maanden 11 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Ben toen nog zeker wel gegroeid maar niet veel meer, ben blijven hangen op 1.67 helaas. (Wel een paard van 1.74 ziet er niet uit)
Wil je nichtje model worden of iets of heeft ze geen specifieke reden dat ze 1m75 wil worden ?
Yessy schreef:Sammie schreef:meestal groei je helemaal niet meer na je eerste periode. Soms nog een cm'tje, anderen weer wat meer. maar standaard ongeveer 6 cm is erm.. niet waar zeg maar
Als je zoekt op groei na menstruatie/menarche dan zitten de gemiddeldes inderdaad op 6+ cm in de Nederlandse overzichten. Ik denk dat dit topic dus best representatief is met mensen die niet meer groeiden en mensen die 10 of meer cm groeiden
laraxXxemma schreef:Is gelukkig ook nergens gezegd...Dat je (standaard) niet meer groeit na je eerste ongesteldheid is onzin.
droversrun schreef:Aan mij is als kind verteld dat ik rond de 1,96 zou worden. Met een moeder van 1,86 en een vader van 2,00 m was die kans ook vrij aanwezig. Toen hormonen geslikt zodat ik ongesteld zou worden en dat mijn groei zou remmen. Denk dat groei en ongesteld zijn dus wel met elkaar in verbinding staat. Ben ongesteld geworden toen ik 1.78 was en gestopt met groeien bij 1.82 ongeveer 3 jaar later. Heeft gelukkig wel geholpen want 1.96 zag ik niet zitten en ik denk dat ik zeker de 1.90 had gehaald als ik niet met de hormonen was begonnen.
droversrun schreef:Aan mij is als kind verteld dat ik rond de 1,96 zou worden. Met een moeder van 1,86 en een vader van 2,00 m was die kans ook vrij aanwezig. Toen hormonen geslikt zodat ik ongesteld zou worden en dat mijn groei zou remmen. Denk dat groei en ongesteld zijn dus wel met elkaar in verbinding staat. Ben ongesteld geworden toen ik 1.78 was en gestopt met groeien bij 1.82 ongeveer 3 jaar later. Heeft gelukkig wel geholpen want 1.96 zag ik niet zitten en ik denk dat ik zeker de 1.90 had gehaald als ik niet met de hormonen was begonnen.
Sammie schreef:Er is een periode geweest dat er wel heel snel naar dat soort pillen is gegrepen... Ook in situaties waarbij het zeker niet nodig was.. en erg gezond lijken die hormonen mij ook niet.