SandraVerl schreef:Kwa behandelingen heb ik al heel wat watertjes doorzwommen. De typische zaken zoals Paracetamol, Almogran en andere specifieke migraineblokkers en Bèta blokkers zoals Inderal Retard. Niets had echter blijvend effect.
Rot hoor - maar op zich hoort dat: dit zijn stuk voor stuk pillen die symptomen bestrijden. Dat kan een zegen zijn, maar stop je met het spul, komt het symptoom weer terug.
Citaat:De huisarts heeft nog een poging ondernomen om me op anti-depressiva te zetten (sommige helpen tegen migraine)
Er is een anti depressivum (amytriptine) dat goede diensten tegen pijn kan bewijzen, maar het beste dus als creme. En veel ad werkt via het serotonine systeem, als een mens gebrek heeft aan tryptofaan en vitamine B complex, kun je zelf moeizaam serotonine aanmaken. AD slikken kan in gunstige gevallen iemand minder gevoelig voor pijn maken, maar zelf serotonine aanmaken gaat vele malen sneller en veiliger.
Citaat:Als mijn nek echt helemaal vast zit, dan is manuele therapie het enige wat nog een beetje verlichting brengt. Ik werk nog wel full-time, maar veel heffen en tillen of een werk met mijn armen boven schouderhoogte uitvoeren geeft steeds migraine als resultaat.
Brrrr!
Zul je een beetje zuinig zijn op jezelf?
In principe zou je dit soort werk niet hoeven te doen. De Belgische regels ken ik niet en ook in nl zijn er werkgevers die de wet aan hun laars lappen, maar er zijn gewoon grenzen.
Citaat:Gelukkig heb ik nu min of meer wat gevonden dat helpt. Ik heb een zalf die warm wordt voor in mijn hals en neem Perdolan compositum, heb ik pijn in mijn aangezicht thv mijn sinussen, dan neem ik Sinutab forte. Mits goed op te letten en tijdig medicatie te nemen, lukt het me wel om te functioneren, maar ik moet wel toegeven dat ik bijna dagelijks pillen slik, dus echt goed gaat het niet.
Fijn!