Tips gevraagd voor gezond drinken (suikerloos)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 22:38

Robin_S schreef:
Niets zo goed als water... en het went heus wel dat er geen smaakje aan zit :)

Ik drink nu ca 0,5-0,7 liter water per dag, hier kan ik ook best van genieten, maar alleen maar water wordt voor mij een beetje te veel.
Helemaal nu ik gewend ben om de rest van de tijd toch veel suikervolle dranken te nuttigen.
Dus mocht ik dat ooit gaan proberen heb ik eerst toch even een overstap nodig plus het feit dat ik ook gewoon wel van een smaakje houd :o

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 22:40

Nachtlampje schreef:
(Prik)water met een scheut limoen of citroensap doet het hier ook er goed.

Bevroren frambozen of "bosvruchten" vind ik ook erg lekker erin. Die gooi ik er gewoon bevroren in, even roeren en je kunt zo een paar glazen vullen voordat de smaak eruit is getrokken.

Bedenk mij door jouw reactie net dat ik nog van die afsluitbare zeefjes heb liggen waar ik ook (bevroren) fruit in kan doen en dan zo in water.
Mijn moeder gebruikte die altijd voor kruiden voor in de thee.
Top idee! Bosvruchten zijn daarbij mijn lievelings fruit :D

Suliko

Re: Tips gevraagd voor gezond drinken (suikerloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:52

Ik drink zelf eigenlijk alleen maar water en thee, maar varieer graag met smaakjes!

Als je echt wilt 'afkicken' van de suiker/zoetstoffen kun je beginnen met vruchtenthee, dat is flink wat zoeter (maar nog steeds wel een beetje ongezond) dan kruidenthee. Maar je hebt ook heerlijke zoetere kruidenthee, zoals zoethout, rooibos, kaneel, anijs, munt, st. janskruid, kamille. Je kan er altijd nog honing aan toevoegen als je het toch écht zoeter wilt.

En met water kan je ook heel erg veel! Zelf voeg ik graag stukjes gember (heel gezond) of munt toe, maar je kan er ook citroen, komkommer, meloen, anijs en basilicum in doen. Of meerdere combineren.
Bevroren besjes en andere bosvruchten werken ook erg goed! Of fruit, ananas, sinaasappel, appel.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:18

Smoothie :))
Zo'n grote diepvrieszak rood fruit kopen (een kilo) dan heb je een lekker voorraadje
Banaan, appel en rood fruit, en dan een paar lepels griekse yoghurt erdoor
Veel variatie mogelijk, net wat je in huis hebt. Zijn je druiven slap geworden? Hup, in de blender met een appel en wat rood fruit. Beetje water, melk of yoghurt/kwark erdoor en klaar. Spinazie kan er ook door (wel verse natuurlijk) daar krijg je superveel energie van. Schepje brinta kan erdoor of wat chiazaad. Wees creatief

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:21

Thee, ranja, zelf geperst fruitsap. Volgens mij valt Crystal Clear ook nog wel mee. Veel meer keus is er niet.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:25

vuurneon schreef:
Teisseire siroop (ranja) 0 procent suiker en zonder aspartaam (zit stevia in)

ja, die doe ik ook! Een klein scheutje in een fles water en je hebt een lekker smaakje.
En thee, daar heb je ook eindeloos variaties in, zowel warm als koud te drinken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:27

Ik drink holy soda, lekker en niet bijzonder ongezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 00:02

Ik (heb diabetes) drink vooral chrystal clear.
Vooral drinken op terrasjes is lastig. Daar is bijna altijd cola light de enige suikervrije optie..m

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:48

Nachtlampje schreef:
Bevroren frambozen of "bosvruchten" vind ik ook erg lekker erin. Die gooi ik er gewoon bevroren in, even roeren en je kunt zo een paar glazen vullen voordat de smaak eruit is getrokken.

Dit inderdaad. Ziet er nog leuk uit in de zomer :)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:58

misschien is diksap (vaak babyafdeling van supermarkt) nog een optie, geen toegevoegde suikers en geen troep enkel wat fruitsuikers.
Of roosvice?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:00

vuurneon schreef:
Teisseire siroop (ranja) 0 procent suiker en zonder aspartaam (zit stevia in)

Ik kreeg ontzettend last van mijn nieren van Teisseire. Er zit acesulfaam K in, en dat schijnt schadelijker te zijn dan aspartaam.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar kreeg last en ben toen gaan spitten. Ik had het een paar weken gedronken (heerlijk, met citroen :D) en ongeveer anderhalve week nadat ik gestopt was had ik geen pijn in mijn rug/nieren meer...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:02

En vergeet de sucralose niet.
Link op de vorige pagina.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:06

Roosvicee multivit heeft ook 2 varianten met alleen stevia. Zijn best lekker en laag in suiker

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:19

Vjestagirl schreef:
Ik drink holy soda, lekker en niet bijzonder ongezond.

Ik ook! Erg lekker, zonder suiker, enkel gezoet met stevia

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:27

Lente schreef:
Vooral drinken op terrasjes is lastig. Daar is bijna altijd cola light de enige suikervrije optie..m

Christal Clear is ontzettend ongezond, zit aspartaam of acefulfaam K in, weet niet meer welke van de 2 maar ze zijn allebei ontzettend slecht voor je, kan je nog beter iets met suiker nemen dan dat.

Zelf drink ik ook alleen maar koffie, thee en water met heel af en toe voor de afwisseling eens een vruchtensapje of een bruistablet vitamine C :+

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:29

Ik drink zelf bijna de hele dag het volgende:
Glas met half water, half prikwater en 2 druppeltjes ranja.
Amper suiker, maar helemaal suikerloos is het dus niet. Wel erg lekker, ik ben helemaal geen zoetekauw en zo zit er toch een smaakje aan het water.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:32

Hier ook die zoektocht gehad en uiteindelijk uitgekomen op Cool Bear limonade. Voor zover ik weet is deze limonade toch een van de betere (geen aspertaam, enkel stevia).

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:33

Ik drink alleen maar thee en water met bubbels. Als je dat een week of 2 doet hoef je nooit meer drankjes met toegevoegd suiker. Dat zijn daarna gewoon suikerbommetjes :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:38

Je kan op internet heel veel recepten vinden voor infused water :)

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:59

Zelf ijsthee maken (vooral in de zomer erg lekker) door gewoon een grote kan met koud water te nemen en daar theezakjes (of losse thee in een zeef, net wat je lekker vindt) naar keuze in te hangen. Eventueel aanvullen met fruit voor extra smaak en een nachtje in de koelkast zetten. Doordat je koud water gebruikt, wordt de ijsthee niet bitter. Duurt alleen wel langer voor er smaak aan het water zit, daarom kun je dit het beste klaarzetten voor je gaat slapen zodat je de volgende dag een lekkere kan ijsthee hebt.

En verder vind ik zelf afwisselen met bubbelwater altijd wel lekker, dat is toch iets minder 'saai' als gewoon water. Eventueel een heel klein beetje siroop erbij.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:55

bruintje123 schreef:
En vergeet de sucralose niet.
Link op de vorige pagina.

Er zit volgens mij helemaal geen sucralose in Tesseire. Maar Stevia, dat is wat anders toch?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 18:15

Wat een leuke tips komen er voorbij!
Vandaag water met kiwi en banaan geprobeerd, vond dat zelf nog niet zo'n succes want ik proefde geen smaak :+
Volgende keer een andere combinatie dus maar..
Naar die producten zal ik gaan kijken als ik in de supermarkt ben, ik zal dan ook even op sucralose checken bij de tesseire.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:32

Elegante05 schreef:
Lente schreef:

Christal Clear is ontzettend ongezond, zit aspartaam of acefulfaam K in, weet niet meer welke van de 2 maar ze zijn allebei ontzettend slecht voor je, kan je nog beter iets met suiker nemen dan dat.

Euhm... Nope... :+
Misschien heb je erover heen gelezen dat ik diabetes heb?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:43

WillBokkers schreef:
Wat een leuke tips komen er voorbij!
Vandaag water met kiwi en banaan geprobeerd, vond dat zelf nog niet zo'n succes want ik proefde geen smaak :+
Volgende keer een andere combinatie dus maar..
Naar die producten zal ik gaan kijken als ik in de supermarkt ben, ik zal dan ook even op sucralose checken bij de tesseire.

Lijkt me ook niet de lekkerste combi :D
Zou eerder kijken naar bijvoorbeeld sinaasappel, citroen, limoen, aardbei, framboos.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:50

Puur water en thee aan gaan wennen, moeilijk als je suikerverslaafd bent maar na een klein poosje weet je niet beter. Mocht je ook nog caffeine houdende prik drinken dan heb je de eerste dagen wel last van hoofdpijn maar dat is zo over.