aardinglaken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:21

Haha, die rubberen flapjes zit een ijzerdraad in, die de grond raakt en zo dus de statische elektriciteit kwijtraakt.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:22

Oh en over dat stopcontact.. Mn vader had een ijzeren pin in de grond die met dat laken verbonden was. Heb nooit een stopcontact gezien.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:23

Azmay schreef:
Yessy schreef:
Hier is in ieder geval nog een soort van over nagedacht, in tegenstelling tot de rubber flapjes onder auto's die de grond raken. Net als je -oh ja- rubber banden :')

Ik zou nooit op een laken willen slapen die aan het stopcontact vast zit, dan word ik straks nooit meer wakker..

Nou ik kan in de winter toch echt niet zonder warmtedeken, en die werkt niet op batterijen dus ook die zit in het stopcontact. Ben echt niet bang dat dat mis gaat hoor.

klopt, maar die zijn er op gemaakt om warmte te leveren..
niet alleen om energie te verplaatsen.

je steekt toch ook geen vork in een stopcontact, ongeacht of het geaard is?

die 'laken' in mijn ogen is dan alleen bestemd voor stroomverplaatsing, zonder dat er omzetting plaatsvind.. dat maakt mij ernstig wantrouwig..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:40

elenaMM77 schreef:
Azmay schreef:
Nou ik kan in de winter toch echt niet zonder warmtedeken, en die werkt niet op batterijen dus ook die zit in het stopcontact. Ben echt niet bang dat dat mis gaat hoor.

die 'laken' in mijn ogen is dan alleen bestemd voor stroomverplaatsing, zonder dat er omzetting plaatsvind.. dat maakt mij ernstig wantrouwig..

Nu haal je wel een paar dingen door elkaar.
Als je geen contact maakt met fase of nul, dan komt je laken echt niet onder spanning te staan. Je technische bezwaren haal ik zo voor je weg. In hoeverre het nut heeft, is een heel ander verhaal.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:44

nynke55 schreef:
Haha, die rubberen flapjes zit een ijzerdraad in, die de grond raakt en zo dus de statische elektriciteit kwijtraakt.

Oh kijk dat maakt het al net wat minder belachelijk, ik dacht altijd dat ze bedacht waren door iemand uit de olie industrie om het benzineverbruik te vergroten :+

Klokjes

Re: aardinglaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:59

Sizzle schreef:
Waarom zou je in vredesnaam via een stopcontact moeten aarden :')
Aarden is niets anders dan contact met (je raad het niet) de aarde.
Gewoon geen bed op rubberen pootjes kopen en je aard je te pletter.

Hahahahahaha Sorry, ik moet hier echt keihard om lachen _O-

En ook om de rest van het topic overigens :')

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:04

elenaMM77 schreef:
koop dan gewoon een goedkope electrische deken.. die dingen zijn geaard, in contact met een geaard stopcontact.. et voila, stuk goedkoper dan hypes en zelfde effect als het erop aankomt..

En ik mij maar afvragen waarom ik zo fit ben de laatste tijd *D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:09

Als iemand daarin gelooft is het toch goed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:12

Britta31 schreef:
Als iemand daarin gelooft is het toch goed.

Ik vind het jammer dat fabrikanten zo heerlijk misbruiken maken van die goedgelovigheid. Placebo effect kan een stuk goedkoper... Ipv fijn veel geld verdienen aan gebakken lucht (ik zie ze voorbij komen van 149 euro :+) . Ja de koper is er zelf ook bij uiteraard, maar toch.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:22

Ja,dat is wel zo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:42

Citaat:
"Ik vertel mijn verhaal graag aan een ieder die het maar horen wil:
Ik heb al 20 jaar MS de secundaire progressieve vorm.
Ik ben het boek Earthing gaan lezen, ik had het super snel uit en vanaf hoofdstuk 1 had ik al het idee dat dit zeker zou werken.
Daarna ben ik met mijn blote voeten op het gras gaan zitten en na 3 kwartier ben ik mijn dagelijkse rondje gaan lopen. Het viel me op dat mijn benen veel sterker waren dan anders. Dit heb ik 3 dagen achter elkaar gedaan.
Ik was overtuigd dus heb onmiddelijk een laken aangeschaft voor op bed. Na 2 dagen kon ik weer mijn been optillen zodat ik weer een trap op kon. Een wonder ik deed gelijk 3 trappen achter elkaar !!!
Ik was behoorlijk gehandicapt door mijn MS en had zelfs al een rollator en uiteindelijk ook een scoot-mobil aangeschaft.
Wonder boven wonder loop ik nu een grotere afstand met of zonder rollator en de scoot-mobil staat op slot in de schuur, die kan ik wel verkopen.
Alsof ik geen MS meer heb. . . .
Ik vertel het iedereen die het maar weten wil (of niet). Ik ben zooo gelukkig.
Ik kan me voorstellen dat dit niet direkt voor iedere MS patiënt telt, maar het is wel degelijk de moeite van het proberen waard!”

bron: http://www.earthingnederland.nl/

Dit is misbruik maken van de wanhoop van zieke mensen. Gestoord vind ik het.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:47

haleluja !

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:00

Men neme een bed, niet op rubberen pootjes op een houten vloer.
"Aard ik mij dan te pletter? "
(Vergeef me de beeldspraak, die me aan neerstorten doet denken. )
Electronisch niet, lijkt me.

Wie tienhoog in een flat woont - zoals zo velen - heeft weinig direct contact met aarde buiten dat stopcontact om.
Ik zou wel giga eisen aan de stekker stellen: wel aardecontact - geen andere pennen.

Persoonlijk doe ik andere dingen om goed te slapen en emotionele "lading" af te voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:04

Gewoon op je blote voeten buiten lopen, kijken hoe goed je aardt :) En nog gratis ook!

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:12

ikke schreef:
elenaMM77 schreef:

Als je geen contact maakt met fase of nul, dan komt je laken echt niet onder spanning te staan. Je technische bezwaren haal ik zo voor je weg. In hoeverre het nut heeft, is een heel ander verhaal.

Fase EN nul, als je maar 1 van beide aansluit dan gebeurd er nog steeds niets

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:41

Hout geleid inderdaad ook niet, lucht wel.
Ik ben nog nooit uit mijn bed gestapt waarbij ik een schok in mijn voet kreeg :+

Een flat is ook gewoon "aarde", gewoon je bed tegen de muur zetten :P
Ik heb nog nooit een flat op rubber banden gezien in iedergeval.

Speaking of which, zouden mensen in woonwagens slaapproblemen hebben?

Ik hoop dat de mensen die het serieus nemen in iedergeval geen schoenen met rubber zolen kopen.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 23:01

Bedankt voor alle reacties. Naast alle grapjes, zijn er ook mensen die serieus hun mening geven. Al snap ik dat het lachwekkend en verbazend kan zijn.
Of je hier nu wel of niet in gelooft, is geen vraag voor dit topic.

Met aarden wordt bedoeld dat je inderdaad in echt contact staat met de aarde. Dit gaat om elektroden die dan door je lichaam heen kunnen gaan.
Wie in een huis woont, in het Nederlandse klimaat 11 van de 12 maanden schoenen aan heeft, heeft bijna geen contact met de aarde. Ik ben dus zo'n geval.

Dat het laken in contact staat met het stopcontact, vind ik zelf ook best een eng idee. Al snap ik de reden dat die stopcontacten dus wel geaard zijn.

Zo'n ding aanschaffen om te proberen, zal ik niet gauw doen. Ze kosten namelijk boven de 100 euro.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:11

Electronen gaan sowieso door je heen, iedere keer als je iets of iemand aanraakt wissel je electronen uit.
Via de lucht ook trouwens, dat is ook de reden dat alles zo statisch wordt als de lucht droog is, dan heb je minder uitwisseling met je omgeving.

Vogels zijn ook geen vliegende accu's zeg maar ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:16

inochiyo schreef:
ikke schreef:

Fase EN nul, als je maar 1 van beide aansluit dan gebeurd er nog steeds niets

Ik weet niet wat voor systeem jij hebt, maar als je dat in NL doet, heb je nog steeds een serieus probleem. In het gunstigste geval doet je aardlekschakelaar z'n werk.......

Voor de rest verbaas ik me over het beeld dat veel mensen bij mijn vak hebben (zo je wil: gebrek daaraan). Het is al een vrij ongrijpbaar iets, maar als er dan ook nog allerlei halve waarheden omheen geknutseld worden, wordt het voor de vakmensen bijna lachwekkend.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:23

Neem een ijzeren staaf, elektrische tijds draadje, steek de pen in de grond, en de andere kant, waar je wil "aarden"...... Zo moet ik mijn stroom apparaat voor de stroomdraden ook aarden. Heeel goedkoop.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:24

WendyLotte schreef:
Neem een ijzeren staaf, elektrische tijds draadje, steek de pen in de grond, en de andere kant, waar je wil "aarden"...... Zo moet ik mijn stroom apparaat voor de stroomdraden ook aarden. Heeel goedkoop.

Al blijf ik het onzin vinden !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:31

Ik snap het aarden ook wel, ik heb daar ook behoefte aan.
Maar onder zo'n laken slapen is niets voor mij, vind het een eng idee dat ie aan een stopcontact vast zit.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:43

Of gewoon lekker even op de grond gaan liggen buiten. 's winters misschien iets minder fijn, maar een groot deel van het jaar kan dit best.
Betere aarding kan je niet vinden dan direct contact met de aarde.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:48

Miss_Caroo schreef:
Bedankt voor alle reacties. Naast alle grapjes, zijn er ook mensen die serieus hun mening geven. Al snap ik dat het lachwekkend en verbazend kan zijn.
Of je hier nu wel of niet in gelooft, is geen vraag voor dit topic.

Met aarden wordt bedoeld dat je inderdaad in echt contact staat met de aarde. Dit gaat om elektroden die dan door je lichaam heen kunnen gaan.
Wie in een huis woont, in het Nederlandse klimaat 11 van de 12 maanden schoenen aan heeft, heeft bijna geen contact met de aarde. Ik ben dus zo'n geval.

Dat het laken in contact staat met het stopcontact, vind ik zelf ook best een eng idee. Al snap ik de reden dat die stopcontacten dus wel geaard zijn.

Zo'n ding aanschaffen om te proberen, zal ik niet gauw doen. Ze kosten namelijk boven de 100 euro.

ik denk nog steeds dat je dan beter in huis op katoenen sokken kunt lopen of nog beter op je blote kakkies en schoenen zonder rubber zolen kunt aantrekken in plaats van jezelf op het stroomnet aan te sluiten..

de ijzeren pen de grond in, rubbertje voor auto's van op kippengaas onder je katoenen laken tegen de muur aanspijkeren zijn dan allemaal manieren om je electroden af te vloeien zonder daadwerkelijk electra te gebruiken..

denk maar eens aan de kooi van faraday... dan staat je auto gewoon op rubber banden, maar die hoef je ook niet op het stroomnet aan te sluiten om van de lading van de blikseminslag af te komen.. gewoon met het neusje tegen de boom planten..

feitelijk kun je zelfs als je gewoon wat meer bomen knuffelt met schoenen met rubber zolen aan, prima aarden..

mijn nachtrust zou ik niet gebruiken om personen te stekkeren, dat zou ik aan je auto overlaten.

in een grapje kan ook gewoon een mening verscholen liggen.. immers de mensen geven wel degelijk aan wat ze ervan vinden en hoe je ook prima kunt aarden toch?

dit hele fenomeen is voor mij gebaseerd op de aardedraad.. dit is de manier waarop de electra in je huis geaard is op de meest rechtstreekse manier, zodat het niet op andere manieren hoeft af te vloeien, bijvoorbeeld door via je tv, jouw lichaam, het raam en de muur je pand te verlaten..

dit 'aarden' van electra is in mijn opinie commercieel gekoppeld het onderbuik gevoel van mensen dat ze niet genoeg de grond aanraken.. dus dan maar via een draadje, het stopcontact naar de aarde.. bomen knuffelen aard idd beter, dat is een directere aardedraad dan s nachts te stekkeren.