Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Azmay schreef:Yessy schreef:Hier is in ieder geval nog een soort van over nagedacht, in tegenstelling tot de rubber flapjes onder auto's die de grond raken. Net als je -oh ja- rubber banden![]()
Ik zou nooit op een laken willen slapen die aan het stopcontact vast zit, dan word ik straks nooit meer wakker..
Nou ik kan in de winter toch echt niet zonder warmtedeken, en die werkt niet op batterijen dus ook die zit in het stopcontact. Ben echt niet bang dat dat mis gaat hoor.
elenaMM77 schreef:Azmay schreef:Nou ik kan in de winter toch echt niet zonder warmtedeken, en die werkt niet op batterijen dus ook die zit in het stopcontact. Ben echt niet bang dat dat mis gaat hoor.
klopt, maar die zijn er op gemaakt om warmte te leveren..
niet alleen om energie te verplaatsen.
je steekt toch ook geen vork in een stopcontact, ongeacht of het geaard is?
die 'laken' in mijn ogen is dan alleen bestemd voor stroomverplaatsing, zonder dat er omzetting plaatsvind.. dat maakt mij ernstig wantrouwig..
Sizzle schreef:Waarom zou je in vredesnaam via een stopcontact moeten aarden![]()
Aarden is niets anders dan contact met (je raad het niet) de aarde.
Gewoon geen bed op rubberen pootjes kopen en je aard je te pletter.
Britta31 schreef:Als iemand daarin gelooft is het toch goed.
Citaat:"Ik vertel mijn verhaal graag aan een ieder die het maar horen wil:
Ik heb al 20 jaar MS de secundaire progressieve vorm.
Ik ben het boek Earthing gaan lezen, ik had het super snel uit en vanaf hoofdstuk 1 had ik al het idee dat dit zeker zou werken.
Daarna ben ik met mijn blote voeten op het gras gaan zitten en na 3 kwartier ben ik mijn dagelijkse rondje gaan lopen. Het viel me op dat mijn benen veel sterker waren dan anders. Dit heb ik 3 dagen achter elkaar gedaan.
Ik was overtuigd dus heb onmiddelijk een laken aangeschaft voor op bed. Na 2 dagen kon ik weer mijn been optillen zodat ik weer een trap op kon. Een wonder ik deed gelijk 3 trappen achter elkaar !!!
Ik was behoorlijk gehandicapt door mijn MS en had zelfs al een rollator en uiteindelijk ook een scoot-mobil aangeschaft.
Wonder boven wonder loop ik nu een grotere afstand met of zonder rollator en de scoot-mobil staat op slot in de schuur, die kan ik wel verkopen.
Alsof ik geen MS meer heb. . . .
Ik vertel het iedereen die het maar weten wil (of niet). Ik ben zooo gelukkig.
Ik kan me voorstellen dat dit niet direkt voor iedere MS patiënt telt, maar het is wel degelijk de moeite van het proberen waard!”
ikke schreef:elenaMM77 schreef:
klopt, maar die zijn er op gemaakt om warmte te leveren..
niet alleen om energie te verplaatsen.
je steekt toch ook geen vork in een stopcontact, ongeacht of het geaard is?
die 'laken' in mijn ogen is dan alleen bestemd voor stroomverplaatsing, zonder dat er omzetting plaatsvind.. dat maakt mij ernstig wantrouwig..
Nu haal je wel een paar dingen door elkaar.
Als je geen contact maakt met fase of nul, dan komt je laken echt niet onder spanning te staan. Je technische bezwaren haal ik zo voor je weg. In hoeverre het nut heeft, is een heel ander verhaal.
inochiyo schreef:ikke schreef:Nu haal je wel een paar dingen door elkaar.
Als je geen contact maakt met fase of nul, dan komt je laken echt niet onder spanning te staan. Je technische bezwaren haal ik zo voor je weg. In hoeverre het nut heeft, is een heel ander verhaal.
Fase EN nul, als je maar 1 van beide aansluit dan gebeurd er nog steeds niets
Miss_Caroo schreef:Bedankt voor alle reacties. Naast alle grapjes, zijn er ook mensen die serieus hun mening geven. Al snap ik dat het lachwekkend en verbazend kan zijn.
Of je hier nu wel of niet in gelooft, is geen vraag voor dit topic.
Met aarden wordt bedoeld dat je inderdaad in echt contact staat met de aarde. Dit gaat om elektroden die dan door je lichaam heen kunnen gaan.
Wie in een huis woont, in het Nederlandse klimaat 11 van de 12 maanden schoenen aan heeft, heeft bijna geen contact met de aarde. Ik ben dus zo'n geval.
Dat het laken in contact staat met het stopcontact, vind ik zelf ook best een eng idee. Al snap ik de reden dat die stopcontacten dus wel geaard zijn.
Zo'n ding aanschaffen om te proberen, zal ik niet gauw doen. Ze kosten namelijk boven de 100 euro.