Longontsteking

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Longontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:08

Goedzo, gewoon even laten checken hoor! Succes vanmiddag.

Ik heb nu ook 4x longontsteking gehad, en de laatste heb ik veel te lang mee doorgelopen. Heb nog een jaar regelmatig ventolin en flixotide moeten gebruiken omdat ik gewoon zo onwijs benauwd bleef. Dat moet je echt niet hebben!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:44

He bah Mars maar de lucht is ook niet fijn voor longen nu. Die van mij protesteren flink na een week griep en nu de vuurwerk mist die er hangt. Ik hang tegen long ontsteking aan maar mag het nog even een paar dagen aankijken van huisarts. Oude tinker stond vanmorgen ook te pompen en hoesten erdoor. Arme ziel

Hopelijk is het voor jou alleen een nawee van griep en geen nieuwe longontsteking weer,

O ja dankzij dit topic moet ik me 20 januari melden in het Radboud ziekenhuis voor onderzoek. :j wie weet komt er wat uit en ben ik dadelijk misschien van die ellendige ontstekingen af (droomt verder vrees ik :') )

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:10

Oef sterkte TS!
Ik kan er -helaas- over meepraten. Ben een chronisch bronchitis patiëntje.

In alle eerlijkheid ben ik de tel kwijt hoe vaak ik een (dubbele) longontsteking heb gehad. Vroeger heel vaak. 3 of 4 keer moest ik als kind in het ziekenhuis blijven slapen. Als volwassene heb ik 5 keer een longontsteking gehad waarvan 3 keer een opname in het ziekenhuis.

De laatste keer dat ik een dubbele longontsteking heb gehad was 5 jaar geleden. ( *\o/* )

Flixotide en Ventolin zijn mijn beste vrienden :+: Oh en de sportschool! Als ik niet sport ben ik veeeeel vatbaarder (maar dat is in principe vrij logisch :+ ).

Rokers/vuurwerk/iemand die deo spuit/uitlaatgassen; HEL! Maar het went.....

Ik heb nog wel ademhalings-fysiotherapie. Ik sla ademhalingen vaak over, om te voorkomen dat ik smerige lucht binnen krijg. Maar dat is superslecht (en dagelijks heb ik de hik).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 17:59

Nou jongens, blij dat ik toch naar de HAP gegaan ben.. Blijkt mn longontsteking terug, waarschijnlijk is kuur niet afdoende geweest. Voel me goed beroerd inmiddels, ga lekker mn bed in.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:11

Bah zelfde kuur of ander type nu?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 18:41

Nee heb een andere. Arts zei dat laatste kuur wellicht niet afdoende was. Heb nu net een ander type gehad. Voel me intussen verschrikkelijk ziek... Zo maar een warmd douche en bedje in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:57

Beterschap! Toch goed dat je geweest bent

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:59

Hier op mijn 12e ook een zwaar verwaarloosde longontsteking gehad. Heel erg ziek geweest. Had opgenomen moeten worden, maar wilde dat toen niet, en arts zei toen ook dat ik wel thuis mocht omdat thuis je je meer op je gemak voelt. Ik heb toen 2 of 3 maanden thuis gezeten van school. Moest ook heel veel hoesten en daardoor slijm overgeven. Door die longontsteking heb ik nu hele zware astma. En mijn long inhoud is heel laag. Hierdoor ben ik heel gauw buiten adem.

Hoop dat je nu met de nieuwe Ab gauw opknapt ts.