ziek en stoppen met roken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: ziek en stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:45

Nog 3 weken en ik ben een jaar gestopt. Ik heb pillen van de ha gebruikt. Geen afkickverschijnselen gehad wel heel sjago geweest en heel veel aangekomen haha.

Je kunt het ts!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:51

Weet niet hoe lang je gerookt heb....maar 3 moeilijke dagen zou erg mee vallen.
Ben bang dat je het nog wel langer moeilijk hebt.
Maar.... de ontwenningsverschijnselen zijn het ergste denk ik, Als je die maar vast gehad hebt....

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 10:25

Ik zeg niet dat de andere dagen makkelijk zijn, maar wat ik begreep zijn de 2e dag en de 3e dag over het algemeen de moeilijkste. En tuurlijk is het daarna niet makkelijk maar het moeilijkste heb je dan wel gehad.
Vandaag dubbel zo duizelig haha, voel me net aangeschoten. Verder heb ik wat last van hele lichte hoofdpijn, maar dat kan ook komen door te weinig koffie of de griep. Zo toch maar eens een bakje koffie gaan proberen. Ik hoop dat het gevoel van aangeschoten zijn snel verdwijnt, want dat vindt ik echt heel naar. Iemand ervaring daarmee en hoelang heb jij daar last van gehad?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:36

Als je een echte goede griep hebt heb je toch geen behoefte aan een sigaret? Je vergroot nu alles uit terwijl je klachten hoogstwaarschijnlijk komen omdat je ziek bent. In ieder geval succes! Ik ben een ex roker maar ook 1 x gestopt. Na paar dagen is alle nicotine uit je lijf en als je dan weer begint met roken komt dat puur omdat je geest niet sterk genoeg is. Met die gedachten is het mij gelukt te stoppen. Ik ben namelijk veel sterker dan mijn hoofd die zeurt om een sigaret.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 11:02

Nou sleeper, ik kan je vertellen, al had ik keelontsteking en astmatische bronchitis, die peuk die moest! Wat ik ook mankeerde ik bleef stug doorroken met minimaal 10 sigaretten per dag als ik ziek was en als ik niet ziek was gemiddeld 20 a 25 per dag.
Wanneer ben je lichamelijk van je verslaving af? Dat is namelijk ook hetgeen waar ik op wacht. Dat ik dan kan zeggen, zo nu ben je erdoor, alles wat nu is, is psychisch

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:06

Na twee dagen is de nicotine uit je lichaam...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:13

Ik had het juist makkelijk, zeker de eerste week, ik begon het pas na een week of 2-3 echt moeilijk te krijgen en daarna na een maand of drie nog een keer.
Dus let daarop, en blijf sterk. :-)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:08

Ts ik vind je knap! Nog steeds niet gerookt! Nu gewoon zo doorgaan. :D

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 14:43

Kom erachter dat ik steeds ongemerkt op m'n tong aan het sabbelen ben? Alsof ik op een snoepje zuig zeg maar haha. Zal de gewoonte van het trekken aan een sigaret wel zijn. Voel me nog steeds duizelig en heb hoofdpijn. Verder gaat het stoppen redelijk makkelijk tot nog toe.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 21:40

Vanwege de zuig neigingen maar even keelpastilles gehaald. Eten blijft gelukkig binnen sinds eind vd middag wat inhoud dat ik steeds aan het eten ben om het roken te compenseren. Dus vandaar maar even keelsnoepjes gehaald.
Ik merk wel dat het nu makkelijker is als vanmorgen en ik heb ook het idee dat de afkick verschijnselen aardig weg zijn. Ben niet meer duizelig. Wel nog wat raar in m'n hoofd maar dat heeft met de koorts te maken denk ik.
Ik heb wel last van kriebel hoest.

Zijn er nog mensen die met mij mee gaan stoppen of die onlangs gestopt zijn?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:57

Ik ben alweer een hele aantal jaren van het roken af. Nodig iedere dag blij dat ik toen de keuze heb gemaakt én volgehouden.
Dat is de eerste weken wel lastig, en ook daarna komen nog wel moeilijke momenten. Vooral als in je omgeving anderen roken.
Maar aan jou de keus!
Wat je wint: gezondheid, adem, uithoudingsvermogen, je stinkt niet meer naar rook, beter voor je tanden, beter reukvermogen, geld, etc.etc.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:17

Ik rook nu 14 weken en 3 dagen niet meer. En ja het was eerst moeilijk. Maar ben er trots op dat ik nog altijd rookvrij ben.
Gewoon doen is het motto. Neem je kans en probeer het vol te houden.
Je gaat zo trots op jezelf zijn als het lukt!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:33

Houd vol, als je 2 dagen lukt lukt dag 3 ook.

Wie is sterker jij of de sigaret. Houd dat voor ogen en zoek afleiding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:36

Ik ben nu 15 maanden gestopt. Na 26 jaar gerookt te hebben en verschillende stoppogingen gedaan te hebben.
Maar ben er zo blij mee!
Ik was er ook echt klaar mee.
Ondanks dat ik er best nog wel eens aan denk wil ik die vieze stokkies echt niet meer :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 09:57

En op naar dag 3 *\o/*
Dit is m'n langste stoppogingen ooit!
De andere x dat gestopt was kwam op dag 3 meteen smorgens een sigaret. Heb nu al yoghurt op en koffie en zit nu aan een ricola zuigsnoepje.
Voor zover ik in kan schatten zijn mijn afkick verschijnselen weg nu en heb ik alleen nog met het mentale te maken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:06

Wat mij bij een vorige stoppoging heel erg hielp was mezelf elke keer als ik zin had afvragen waaróm ik nu wilde roken. Zo merkte ik dat t gewoon onzinnig was. Ben jaren gestopt geweest. Gewoon van de ene op de andere dag gestopt.
Vorig jaar helaas weer begonnen. En nu sinds een maand weer gestopt. En deze keer was het gelukkig een stuk makkelijker.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:38

Ik merk vandaag wel dat m'n psychische gedeelte het over wil nemen. Ik heb heel veel zin in een peuk momenteel. Wel bedenk ik me dan, is het zo erg dat ik niet zonder kan? Ik voel geen afkick verschijnselen, ik wordt er benauwd en moet hoesten als ik er 1 opsteekt. Zonder peuk is het leven ook nog leuk (was bang dat zonder peuk niks meer leuk zou zijn) en dat helpt me dan allemaal wel om niet overstag te gaan, maar denk elke paar minuten wel aan een peuk, dus makkelijk is het vandaag niet.
Vannacht zelfs wakker geworden met de gedachte: zo, nu eerst eens een peuk. Toen dacht ik, hoe komt het dat ik er nu zooooooo graag 1 wil, want heb er nooit behoefte aan snachts... Toen dacht ik ohh k×t ik ben gestopt! Was wel ff schrikken zo diep als de verslaving blijk aar zit. Dat ik nu echt wakker werd van trek in een peuk. Maar we blijven volhouden. Als ik nu weer begin, red ik het nooit, dus doorbijten maar

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:36

Thats the spirit!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:35

Heel goed!
Mentaal is het echt het zwaarst, als je dat kan volhouden dan komt de rest vanzelf.
En niet denken 1 sigaretje kan geen kwaad, want daar ben ik de eerste 2 keer het schip mee ingegaan.
Roken is eigenlijk helemaal niet leuk.
Andere hebben er last van, tis eigenlijk heel vies, slecht voor je en denken dat je het nodig hebt?? Nee , niet rokers hebben het toch ook niet nodig?
Succes :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 16:29

Het gaat alweer beter als vanmorgen. Nog steeds wel 'zin' momenten, maar ik doe het lekker niet. Wel weer het idee dat ik wat licht in m hoofd ben...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 10:08

En op naar dag 4 alweer!!
Vannacht wel weer wakker geweest maar toen geen zin in een peuk. Toen ik later weer in slaap viel wel gedroomd dat ik er 1 opstak. Ik nam 1 trekje, kreeg spijt en heb de hele peuk weggegooid. Toen ik daarna nog eens wakker werd, wist ik wel dat ik er echt nooit meer 1 op zou steken, wat wat dat een k#t gevoel in die droom haha. En de ontwenningsverschijnselen die je voor niks dus hebt doorstaan op 't moment dat je er weer 1 op zou steken. Nouja m'n droom is iig niet voor niks geweest

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:23

Je bent goed bezig hoor! Ik ben iets meer dan twee jaar geleden gestopt met roken.
In het begin was het wel even doorbijten. En na een dag of 100 krijg je ook nog een dip.
Daar hoor je heel veel mensen over, dus dan kun je alvast voorbereiden!

Wat ik erg fijn vond en veel aan had, was het lezen van andersmans verhalen en belevenissen.
Dit deed ik voornamelijk via stoprokenblog.nl, echt een aanrader +:)+
Daar lees je bijvoorbeeld ook dat die dromen bij iedereen voorkomen..
Heeft er voor mij zeker voor gezorgd dat ik sterker stond in het stoppen met roken!

En verder veel succes, you can do it! *\o/*

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:30

Heeel veel succes meid! Je kan dit!

(Ps over die app, je kan de meldingen wel uitschakelen. Als je een samsung hebt via app info. Lijkt me namelijk wel een hele goede motivatie om te zien hoeveel je berijkt hebt (op momenten dat je kiest om het te zien) en ook te zien dat dat elke dag weer meer wordt!)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 11:10

Musli, bedankt voor je tip, daar ga ik eens naar kijken.
LaraxXxemma, ik ga eens kijken of ik erachter kom hoe ik dat uit kan schakelen. Dank je wel!

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:19

Ik was je topic uit het oog verloren, maar wou je graag nog even aanmoedigen!
Je bent goed bezig! Jij bent inderdaad sterker dan dat nicotine monster (heb je al bewezen) en mentaal kom je er ook!