Kleur vullingen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Welke kleur vulling heb jij?

Zilverkleurig
4 (6%)
Wit
61 (93%)

Totaal aantal stemmen: 65

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:21

TerraHowrse schreef:
Sorry, ik ben 15 en heb er serieus echt al een stuk of 5, maar ik heb dan ook een probleem gebit, en ernstig fluoridetekort, dus bij niet iedereen ontstaat het door slecht poetsen oid :)

Fluoride is ook lang niet altijd de oplossing.
Ik zou zeggen: stap naar een goede natuur arts - ergens in jouw stofwisseling gaan er dingen mis.
Bij een gezond mens is het vullen van een klein gaatje in feite overbodig: het emaille kan zichzelf herstellen (en wat eenmaal is weggeboord en gevuld herstelt nooit meer). Dus wst is er precies aan de hand dat dit bij jou niet gebeurt....?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:38

Janneke2 schreef:
TerraHowrse schreef:
Sorry, ik ben 15 en heb er serieus echt al een stuk of 5, maar ik heb dan ook een probleem gebit, en ernstig fluoridetekort, dus bij niet iedereen ontstaat het door slecht poetsen oid :)

Fluoride is ook lang niet altijd de oplossing.
Ik zou zeggen: stap naar een goede natuur arts - ergens in jouw stofwisseling gaan er dingen mis.
Bij een gezond mens is het vullen van een klein gaatje in feite overbodig: het emaille kan zichzelf herstellen (en wat eenmaal is weggeboord en gevuld herstelt nooit meer). Dus wst is er precies aan de hand dat dit bij jou niet gebeurt....?

Owh, oke :) zal er eens naar kijken <3

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 19:04

Taartje schreef:
Wat leuk om je zo weer even tegen te komen Madeliefw!

Ik heb helaas ook veel zilveren vullingen (uit de tijd dat ik nog liters cola dronk...) maar vraag nu altijd standaard om witte (al heb ik nu eigenlijk vrijwel nooit meer een gaatje).
Wil de zilveren laten verwijderen maar dan wel op een veilige manier.
maar het blijkt nog enorm lastig te zijn om een tandarts te vinden die dat hier in de buurt kan en wil doen....

Hey taartje ja nog steeds op bokt hoor af en toe! mijn vriend is trouwens niet van plan ze te laten vervangen, maar ik had zoiets van als je nu vanaf nu alleen witte doet wordt het iig niet erger! Maar niet dus..