Wat te doen tegen erge hoofdpijn? (Door een griepje?)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Wat te doen tegen erge hoofdpijn? (Door een griepje?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:07

Misschien heb je de twee soorten door elkaar gehaald?
Geen enkele arts zal zoiets zeggen :n

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:08

Ik heb dit advies van mijn arts gekregen dus ik vind het niet netjes dat jullie zo op mij uitvallen. Jullie kennen het verhaal niet eens wat er achter zit. Had je ook netjes kunnen vragen maar goed.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:08

Shirley schreef:
Misschien heb je de twee soorten door elkaar gehaald?
Geen enkele arts zal zoiets zeggen :n

Nee. Ze zeiden dat paracitemol heel slecht voor je is.. daar ben ik zeker van. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:11

het verhaal doet er ook niet toe Yenni, jij hebt het over dat paracetamol troep genoemd word door een (huis)arts? vraag ik me af hoe bekwaam die (huis)arts is ? Paracetamol is er 1 die bij veel in combinatie aangeraden word, en ook als eerste aangeraden word plaats van iboprufen of dergelijke ivm de bijwerkingen en zwaarder op de maag. Ook in t ziekenhuis ben ik vaak zat geweest helaas, voor mijn vader moeder broer zelf en mijn zoon en nooit heeft 1 arts ook maar anders aangeraden als eerst paracetamol ?

edit: overigens ik heb een maagbloeding in t verleden gehad, als paracetamol zo troep was, en iboprufen niet, waarom mag ik dat wel paracetamol 4 keer 2 per dag en geen iboprufen? nog geen enkele mag ik...
Laatst bijgewerkt door Mioux op 29-11-15 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:12

Dan heb jij als 15 jarige helaas echt niet goed geluisterd naar je arts. OF dit advies was op jou ziektegeval op dat moment gebaseerd!! Dat kan natuurlijk maar dit is geen algemeen goed advies.

Maar het is echt niet aan een 15 jarige om zomaar medicijnadvies te gaan geven. Kijk daar alsjeblieft mee uit je weet echt niet wat je zegt en het kan harstikke gevaarlijk zijn.

(en ik heb er wel voor geleerd ben apothekersassistente)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:14

Oke prima. Ik weet wat ik heb gehoord en dat ik het goed heb gehoord. Jullie weten het blijkbaar dus ik ga.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:15

Over t algemeen geven ze paracetamol als advies, ik denk dat jij de arts verkeerd begrepen hebt of arts gaf het advies niet algemeen, maar op jouw ziektebeeld op dat moment.

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:23

Ik zou ook paracetamol aanraden, nsaid's zoals brufen kunnen besy zwaar zijn voor de maag. Als je ook verkouden bent, kan je eventueel wel je neus spoelen met bv fysiomer. Soms kan te droge lucht je hoofdpijn ook erger maken, frisse lucht binnenlaten, eventueel een bakje water op de verwarming zetten en verder goed uitzieken. Een kersenpitkussentje tegen mn hals helpt bij mij wel goed.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 15:02

Bedankt voor jullie tips!
Vannacht weer redelijk last gehad, weer paracetamol genomen en toen ging het wel weer.
Ik blijf vandaag nog even een dagje lekker binnen, en probeer veel water en groene thee te drinken.

Ik las de tip van eucalyptus, en ik heb wel tea trea oil in huis, dat dood bacteriën enzo.. Dus dat ga ik even in een brandertje doen! Thanks voor de tip!

Edit: Ook nog eucalyptus gevonden! Dus die zit nu in het brandertje :D

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:36

genja schreef:
Yenni schreef:
Van de paracitemol afblijven! Beter slik je ibrofen (schijf je het zo) want paracitemol is rotzooi. Beterschap!

Kijk toch eens uit om zomaar medicijn advies te geven op een forum!! Wat ook nog eens de grootste onzin is die er is. Vraag mij af waar je dit vandaan hebt
Paracetamol is de meest onschuldige pijnstiller die er is die je indien geen allergie en geen afwijkende leverwaarde hebt gewoon normaal mag slikken in die dosering die op de verpakking staat. Voor een volwassene meestal 2x 500mg tegelijk 1 is vaak te laag gedoseerd.
Ibuprofen is veel minder onschuldig kan niet met sommige recept geneesmiddelen samen. En bij sommige ziekte is het ook niet aan te raden. En het is slechter voor je maag. Al is dat bij kortdurend gebruik in een normale dosering en geen maagklachten in het verleden geen probleem.
Ts heb je niet ook een verstopte neus? Dan neusspray gebruiken dit kan namelijk ook hoofdpijn veroorzaken.

Ik kan niet anders dan het hiermee eens zijn (we hebben dan ook hetzelfde beroep geloof ik :D ). Ik vind het levensgevaarlijk om medicijnadvies te geven op internet als je er niet voor hebt geleerd. Zelfs al heb je dat als advies gekregen van een arts. Dat advies was voor jouw situatie, en niet altijd geschikt voor een ander.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:42

Ik heb een periode gehad dat ik heel veel paracetamol slikte (op doktersadvies) en uiteindelijk kreeg ik hoofdpijn van de paracetamol. Daarna heb ik jaren geen paracetamol geslikt en slikte ik acetylsalicylzuur (= Aspirine, echte Aspirine (is iets anders dan paracetamol)), een NSAID. Toen ik vervolgens weer een tijd geen NSAID's mocht in verband met andere medicijnen die ik slikte, had ik van een arts (weet even niet meer wat voor arts, sorry) de tip gekregen om pepermuntolie te branden als ik hoofdpijn had. Ik weet niet meer of het geholpen heeft (:}, sorry maar heb geheugenproblemen) maar misschien heb je er wat aan.
Ik googlede net even op "pepermuntolie tegen hoofdpijn" en kwam direct een onderzoek tegen waarin pepermuntolie (concentratie 10%) even effectief bleek te zijn als 1000 mg paracetamol.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:54

Yenni schreef:
Oke prima. Ik weet wat ik heb gehoord en dat ik het goed heb gehoord. Jullie weten het blijkbaar dus ik ga.

Hoop eerlijk gezegd dat je hier wel iets van mee neemt en dit advies niet zomaar blijft roepen ook bv niet tegen vriendinnen. Kan best dat het tegen jou zo gezegd is maar dit was dan niet een algemeen advies voor iedereen geschikt maar op jou situatie op dat moment .
En op jou leeftijd is het zoiezo niet heel verstandig medicijn advies te geven.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:22

Sorry hoor maar ik weet ondertussen wel dat het niet verstandig was. Dat hoeft nu niet meer gezegt te worden.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:03

Excedrin halen bij de drogist!
ik zweer erbij, heb zelf ook regelmatig last van hoofdpijn en/of migraine, maar als ik hiervan 1 capsule neem is het echt binnen no-time (10 minuutjes hoogstens) verdwenen :D
Ik haal het altijd bij de Etos, weet niet of andere drogisterijen het hebben.

http://www.dokteronline.com/excedrin/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:46

Hier ook eentje met heftige hoofdpijnaanvallen, grenzen tegen migraine. Ik zweer net zoals mijn voorganger bij Excedrin, dat is de enige pijnstiller die zo'n hoofdpijn iets onder controle kan krijgen.

Mijn succesformule is een pilletje Excedrin wegwerken met een groot glas water (echt groot, ik drink er altijd een halve liter bij), dan alle lichten uit en mijn kamer zo donker mogelijk maken, en dan gaan slapen. Geurtjes als eucalyptus en tea tree kunnen inderdaad helpen, maar in sommige gevallen wordt het er alleen maar erger van. Hoofdpijn aan de achterkant van je hoofd is doorgaans spanningshoofdpijn, en komt voornamelijk vanuit je nek. Waarschijnlijk span je dus je nekspieren (onbewust) heel erg aan. Juist dan is het fijn om even te gaan liggen, of een warm bad te nemen. Het voordeel aan spanningshoofdpijn is dat pijnstillers er tegen werken (in tegenstelling tot hoofdpijn door bijvoorbeeld een holteontsteking). Wel kan je in dit geval beter een pijnstiller nemen die fungeert als spierontspanner, bijvoorbeeld ibuprofen dus, of eventueel diclofenac of naproxen. De laatste twee zijn in sterke variant alleen op recept te krijgen, maar de lichtere versies staan gewoon bij de pijnstillers in de drogisterij. Werkt als een trein :)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 01:05

WenMLove schreef:
Excedrin halen bij de drogist!
ik zweer erbij, heb zelf ook regelmatig last van hoofdpijn en/of migraine, maar als ik hiervan 1 capsule neem is het echt binnen no-time (10 minuutjes hoogstens) verdwenen :D
Ik haal het altijd bij de Etos, weet niet of andere drogisterijen het hebben.

http://www.dokteronline.com/excedrin/

Andere drogisterijen hebben het ook, maar is gewoon hetzelfde als APC (acetylsalicylzuur, paracetamol en coffeïne) (ok scheelt 15 mg coffeïne, maar om daar nu 5 keer zo veel voor te moeten betalen := )

Overigens werkt APC inderdaad ook goed bij mijn man die regelmatig hoofdpijn heeft

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 01:13

Tijgerbalsem haalt bij mij de ergste pijn weg! Hoofdpijnen worden veroorzaakt door spierspanningen. Door tijgerbalsem op je slaap, voorhoofd en in je nek te smeren ontspannen de spieren op je hoofd waardoor het minder wordt!

Vaak de combi pijnstilling en tijgerbalsem is fantastisch!