de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:11

Cayenne schreef:
Ga aub niet aanknoeien met KHD-arm eten. Je lichaam komt al snel tekort en je hebt koolhydraten ook nodig om goed te kunnen functioneren. Uiteindelijk komen de meeste mensen die een KHD-arm dieet volgen uiteindelijk juist aan.
Gewoon genoeg bewegen en goed op je eetpatroon letten scheelt al een hele hoop. Ik ben op die manier ruim 100 kilo kwijt geraakt en ben echt geen bovengemiddeld actief persoon. Ik heb nooit een dieet gevolgd. Iedereen (mits in staat om goed te bewegen) kan het!

Wauw knap hoor dat je zoveel op eigen kracht bent afgevallen! Heb je misschien tips voor ons? Goed op je eetpatroon letten... waar lette je dan op?

Zelf eet ik al geen sausjes zoals jus. Bij ons thuis is alles light, mager e.d. en frisdrank vervang ik door een klein beetje siroop.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:12

Tja... je moet wel wíllen hé... Als je alleen maar denkt in dit en dat kan niet... Wordt het wel erg lastig.. Er zijn in NL ook franchise sportscholen. Bijv. Fit for Free dan kun je in bijv. Groningen en in Maastricht trainen.

Of je koopt een wii, Cube of apparaat voor jezelf

loempia93 schreef:
frisdrank vervang ik door een klein beetje siroop.
Aanmaaklimonade? Kun je ook beter laten vervallen :o Is een grote suikerbom (glucose fructose etc) en de goedkope aanmaaklimo's bevatten ook aspartaam.

Water en (bepaalde) thee is toch echt het gezonds.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:18

Sammie schreef:
Tja... je moet wel wíllen hé... Als je alleen maar denkt in dit en dat kan niet... Wordt het wel erg lastig.. Er zijn in NL ook franchise sportscholen. Bijv. Fit for Free dan kun je in bijv. Groningen en in Maastricht trainen.

Of je koopt een wii, Cube of apparaat voor jezelf

Plus er zijn ook sites die thuisworkouts aanbieden, bodyrock.tv is er bijvoorbeeld één van. :j Dan kun je de oefeningen die je niet kunt gewoon weglaten en de oefeningen die je wel kunt, doen.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:18

Bij mij werkt lopen veel,en water drinken minder eten.
Emotie eter is nog lastiger dat is,ik probeer er ook van af te blijven wel last gehad van zon jojo effect maar dat probeer ik nu ,te vermijden.

Zoe_97

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 14:24

tuurlijk wil ik, maar je moet ook binnen de mogelijkheden blijven natuurlijk :) op kamers is niet goedkoop, mijn paard, hond en kat hun verzorging is net wat belangrijker dan een sportschool. Mijn moeder en oma moeten ook nog de rekeningen huis betalen :p

Ik let nu vooral op mijn voeding. Geen snacks meer tussendoor, geen 4 keer per week meer fastfood, 1.5 l water per dag. etc.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:26

Heb de boeken van "Het geheim van slanke mensen" gelezen en een app op mijn telefoon gezet om kcal mee te tellen :) ben toen 20 kilo afgevallen zonder teveel moeite :)
Nu mijn zwangerschapskilo's er weer af krijgen :) op dezelfde manier :)

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:26

Tuurlijk is aanmaaklimonade ook slecht, maar hé een hele dag alleen maar water? In de avond wil ik toch ook iets met een smaakje.

@zoe_97, groot gelijk. Bovendien is de regel 80-20, dus als je wil afvallen zul je eerst goed op je voeding moeten letten. Ik ben ook niet van plan om de rest van mijn leven 4x per week naar de sportschool te gaan. Ik kan dit nu wel doen zodat ik mijn ideale gewicht bereik, maar dan stop ik erme en kom ik alles weer bij.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:29

Ik lees ook even mee hier. Weeg nu 67 kg, al verschilt dat echt met de dag := Wil graag onder de 65 komen bij een lengte van 1.73 m. Drink alleen maar water en groene thee, soms bij het avondeten een glas limonade maar verder niet. De laatste tijd heb ik te weinig fruit gegeten, wat ik ook gelijk merk aan mn weerstand. Dus daar ga ik ook weer goed op letten.
Qua beweging rij ik 3/4 keer per week paard. Laatste tijd ook wat minder door een slechte bak, maar verhuisd naar een nieuwe stal dus hoop dat weer goed op te kunnen pakken. Hardlopen vind ik ook heerlijk, maar heb een chronische blessure aan mn scheenbenen wat t heel lastig maakt.

Hopelijk komen er nog wat tips langs, want soms weet ik zelf niet meer wat ik nog anders kan doen om nog dat kleine beetje af te vallen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:32

Voor Zoe-97 (en de rest) als je meer spieren kweekt zal je automatisch meer calorieën verbranden .Het is dus raadzaam om meer te bewegen/krachttraining te doen. Daarvoor hoef je echt niet naar de sportschool en zijn voor thuis zat oefeningen waar je niet veel of niets voor nodig hebt om uit te voeren. Als je zover bent kan je op You Tube een hoop workouts vinden. Zolang je hier (mentaal?) nog niet aan toe bent ga dan lekker door met het gezond eten ,dat is ten slotte al een stuk beter dan hoe het was! Heel veel succes en sterkte want het is met tijd en wijle best zwaar.
Als ik wil afvallen weet ik dat ik me regelmatig mentaal moet opladen: waarvoor doe ik het? hoe wil ik het voor elkaar krijgen? Is dat koekje/snoepje enz. het wel waard? denk eens aan hoe het proeft, eigenlijk helemaal niet zo lekker, mn geest is weer een loopje met me aan het nemen.Soms heb ik hele gesprekken in mn hoofd :') en lukt het me om de kelderkast deur weer dicht te doen zonder er iets uit gepakt te hebben _/-\o_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:39

loempia93 schreef:
Cayenne schreef:
Ga aub niet aanknoeien met KHD-arm eten. Je lichaam komt al snel tekort en je hebt koolhydraten ook nodig om goed te kunnen functioneren. Uiteindelijk komen de meeste mensen die een KHD-arm dieet volgen uiteindelijk juist aan.
Gewoon genoeg bewegen en goed op je eetpatroon letten scheelt al een hele hoop. Ik ben op die manier ruim 100 kilo kwijt geraakt en ben echt geen bovengemiddeld actief persoon. Ik heb nooit een dieet gevolgd. Iedereen (mits in staat om goed te bewegen) kan het!

Wauw knap hoor dat je zoveel op eigen kracht bent afgevallen! Heb je misschien tips voor ons? Goed op je eetpatroon letten... waar lette je dan op?

Zelf eet ik al geen sausjes zoals jus. Bij ons thuis is alles light, mager e.d. en frisdrank vervang ik door een klein beetje siroop.

Etiketten lezen is by far het meest belangrijke. Vaak heb je geen idee wat voor troep er in iets verwerkt zit.
Neem bijvoorbeeld ontbijtkoek of een sultana/liga. Mensen gaan er te snel vanuit dat het wel verantwoord is.
Maar dat zijn wel gigantische suikerbommen. Hetzelfde met cereals als muesli etc. Goed lezen wat er allemaal in zit.
Ik lette vooral op onverzadigde vetten en suikers :j Dat zijn de grootste dikmakers.
Je moet ze alleen niet helemaal weglaten, want je lichaam heeft het in beperkte mate wel nodig.
Wanneer je ze weg laat heb je weer kans op eetbuien omdat je lichaam erom gaat schreeuwen. Dan grijp je vaak naar de verkeerde dingen en zo blijf je in die spiraal hangen ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:52

loempia93 schreef:
Tuurlijk is aanmaaklimonade ook slecht, maar hé een hele dag alleen maar water? In de avond wil ik toch ook iets met een smaakje.
De keuze is aan jou, hoor. Maakt mij niet uit, maar als je wil afvallen vind ik het niet slim om bewust iets te gaan nemen waarvan je lichaam signalen af gaat geven dat je op zoek moet gaan naar eten/zoetigheid etc. Dan maak je het jezelf alleen maar extra moeilijk.

Ik ben zelf ook van de light naar water (maar je wil toch wel wat smaak –nee je wil gewoon die zoetigheid om die buzz in je hoofd/lijf te krijgen- dus dan maar wat aanmaak erin).. Hoewel ik druppies deed vlogen de kilo’s er in die periode aan. Dus ook dat heb ik langzaam afgebouwd en ja ik drink nu voornl. water.. Niks mis mee. Eigenlijk smaakt het prima. Je moet alleen wel even door die eerste periode heen dat je lichaam zegt hé pak eens wat zoetigs want dat kreeg ik altijd voorheen. (En weet je.. als ik nu eens light drink proef ik vooral die chemische smaak en vraag ik mij vooral af waarom drink/dronk ik dit ook alweer?)

Water dus.. of thee.. en van af en toe frisdrank (Icetea ofzo) ga je ook echt niet dood, maar zoveel suikers moet je echt proberen vermijden (zeker als je probeert af te vallen) en als aanmaaklimonade iets is is het wel suiker op suiker op suiker.. Het ingrediënt suiker heeft diverse benamingen in de voedingsindustrie.. Sucrose, fructose, glucose, Lactose, melasse, kandijsuiker, Saccharose, Sacharose, Vruchtenextract, Geconcentreerd vruchtensap, maissuiker enz. enz.. Pak even de aanmaak erbij en kijk naar de eerste paar ingrediënten. Het is echt suiker op suiker.. Complete troep en funest voor het ‘verkeer’ in je lijf.

Ik ken twee mensen die niet tegen suikers kunnen. De een zit vol (schimmel) infecties ervan, de ander is een jong kereltje dat er flinke darmklachten van krijgt. Zijn ouders hanteren de stelregel. Bevatten de eerste vier ingrediënten suiker dan komt niet in huis. Ik vind het een prima stelregel, maar je schrikt er nog van wat je allemaal moet laten staan dan.. Kun je nagaan hoeveel suiker er in onze voeding zit en welk ons lijf allemaal moet verteren. Terwijl we er eigenlijk helemaal niet eens zo goed tegen kunnen.

De meeste kennis zit in de ingrediëntenlijst.. Leer dus je voeding kennen! En mijn persoonlijke ervaring is dat je sommige dingen beter kunt afbouwen (zoals light-aspartaam en je suikers) dan in 1x stoppen (al kan dit voor anderen wel weer beter zijn). Belangrijkste is: Je moet echt bewust worden van wat je eet.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 27-11-15 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:53

Je kan altijd zelf water met een smaakje maken :)
Ik doe er wel eens wat druppels citroensap doorheen :) maar je hebt ook van die flessen waar je fruit in kan doen dat dan smaak geeft aan het water

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:58

Ik raad jullie aan eens mee te lezen in het afvallen zonder doel, is ook ontzettend cool topic.

Gezien er dingen hier besproken worden wat allemaal fabels zijn, waarvan ik eerst ook dacht dat het zo was (bijv ontbijten en na het avondeten niets meer nemen)
Het gaan om je bmr, dus wat je aal kcal binnen mag krijgen en je daar op een gezonde manier aanhouden is het belangrijkste. Dus minder eten dan je verbrand! Ik ben er ook me bezig! Goodluck!

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:03

mag ik me ook melden.
Ik ben 1.65 woog 86 kg en ondertussen nu 82.5(ben 02-11 begonnen). mijn doel is om dit jaar onder de 80 kg te komen.
en volgend jaar door te gaan tot ong. 65 kilo.
ik probeer tussendoortjes te laten staan. 's morgens ontbijten en dan lunch. rond 16 uur wel een tussendoortje en dan avond eten. ben gestopt met frisdrank drinken. Drink nu crystal clear en water. ga nu naar sportschool, probeer 3x per week te gaan.
heb wel moeite als je bijv. 1 handje van jezelf toe staat, om daar bij te houden. Ik vind het soms makkelijker om het me gewoon te ontzeggen.
Ook ik ben een emotie eter en probeer me dit zelf af te leren door streng te zijn en zinnen verzetten(niet naar eten)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:10

Ga jezelf niet uithongeren. Start smorgens met een gekookt eitje , eet 1 a 2 bananen op een dag wat yoghurt en eet verder 3 keer op een dag een goede maaltijd. Neem savonds als snack wat studentenhaver ( noten bevatten vet idd. maar wel van het goede soort! ).

Neem veel thee ( zonder suiker ) en water :) misschien met klein scheutje slimpie

Doe krachttraining in de sportschool , ja op de loopband verbrand je veel calorieën maar dit is tijdelijk. Als je grotere spieren kweekt verbruikt je lichaam vanzelf meer calorieën , grote spieren hebben veel energie nodig.

Ik ben zelf ook chubby geweest en krijg nu volop complimenten over mijn gespierde slanke lijf *\o/* en eet gewoon goed maar gezond.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:15

Fastfood is dan maar 1 keer in de week,gewoon een tip,verder veel fruit en vooral water ,drinken en ipv de auto als je die hebt,fietsen lopen,met boodschappen doen kijken wat je koopt,haal geen dingen in huis waar je dik van wordt,wat er niet is kun je ook niet op eten. :)

Ik heb nogal gespierde kuiten dat dan weer wel,voor de rest nauwelijks waar ik blij mee ben.
Mijn doel is achterwerk minderen en vooral me buik weg werken ik doe weleens buik spier oefeningen maar das ook zwaar.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:19

Ik lees mee.
Weeg 80 moeten er 10 af maar weet niet hoe. Dus hoop tips te vinden.

Nadeel. Ben schildklier patiënt.
Voor die tijd was ik slank.
Daarnaast/daardoor diverse andere klachten.
Meer beweging gaat niet.(al zit ik niet de hele dag op de bank doordat de paarden verzorgd moeten worden) Dus moet het van andere voeding hebben. daarnaast heb ik een allergie voor aspartaam.
Koemelk, soja en eieren.

Ik eet te veel brood vind ik zelf.
Ligt ook aan welke dienst ik heb.
Dus dat moet vervangen worden.

Warm eten is 3 dagen in de week van de ah box. 1 keer in de week friet. De rest koken we zelf.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 27-11-15 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:19

Ik ben een geboren kwakkelaar :+ , veel bezig/bewegen en voeding hebben me al eens geholpen om kilo's kwijt te raken.

Helaas emotie eter en stress eter en ben nu op mijn hoogte hoogte punt , probeer nu elke dag minimaal 4000 stappen te zetten en let enorm op wat ik eet. In 7 maanden ben ik weer 25 kilo aangekomen

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:22

Ook ik zou graag een kilo of 10 kwijtraken. Ben niet echt heel veel te dik, maar het lukt me ook maar niet om deze 10 kilo kwijt te raken.

Ik ben 1.73m en weeg momenteel 77kg. Zou graag in ieder geval weer onder de 70 wegen.
Ben ervan overtuigd dat je met normale voeding gewoon af kan vallen alleen vind ik het zo verdomde moeilijk om het vol te houden...

Mijn "probleem" is dat ik veel teveel snoep (voor het avondeten en daarna). Ook eet ik vrij snel waardoor ik dus niet snel het gevoel heb vol te zitten. Ik kan ook zo een hele rol koekjes of hele zak snoepjes achter elkaar opeten.

Heb het een tijdje volgehouden om dit niet meer te doen en ik viel zo bijna 4 kilo af in 2 weken... Ik at dan gewoon normaal (o: bak yoghurt met cruesli, tussendoor fruit/ sultana, m: 2/3 broodjes met kaas/ worst of iets zoets, nog een tussendoortje en a: aardappels/groenten/vlees of pasta/ nasi). Ging in deze weken ook gerust uit eten, dit maakte niet uit.

Het komt er eigenlijk op neer dat ik geen discipline heb. Na een vreetbui baal ik altijd, maar de volgende dag ben ik dat dan weer kwijt en begin ik gewoon weer opnieuw.

Hoop dat ik het nu eens vol ga houden. Zou leuk zijn om ook eens lekker in een bikini te lopen of dat leuke jurkje eens te passen..

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:25

Ik denk dat krachttraining heel belangrijk is als je kilos kwijt wil. Grotere spieren verbranden meer vet.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:26

Om vol te zitten zul je toch meer richting bananen , eitjes en noten moeten gaan. Ik snap dat een blokje kaas of chips beter smaakt.

Maar als je geen zin hebt in bovenstaande dingen heb je geen honger maar zin om te 'snaaien'.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:37

Ik doe ook mee :)
Mijn doel is 20 kilo eraf zodat ik op mijn pony kan rijden. Bij 15 kilo eraf mag ik van mezelf op zoek naar een zadel.
Dit wil ik graag in 5 maanden bereiken en doe dit voornamelijk door gezond te eten. Dat houdt voor mij in dat ik avondeten met groente eet. Brood, zuivel en fruit afwissel als ontbijt/middageten. En de grootste regel voor mezelf is: Geen ongehoorde vreetbuien, zakken chips komen hier niet meer binnen, net zoals andere ongezonde tussendoortjes. Verder drink ik 1,5 liter water op een dag en laat ik de suiker uit mijn koffie. Het voornemen is om elke dag een workout te doen van de 30 days shred van jillian nogwattes op youtube. (Maar ik woon in een studentenhuis op de eerste verdieping en denk dat je mijn gespring best goed hoort dus durf het niet voor 10 uur sochtends of na 10 uur savonds te doen.. Dus dat is lastig qua timing.)

Wat ik absoluut niet doe is alle lekkere dingen weigeren, dat houd ik niet vol en ga ik mezelf dus ook niet opleggen. Maar ik zoek ze dus niet zelf op en neem ook zeker geen tweede keer. Wat ik uit eerdere ervaringen namelijk heb onthouden is dat hoe strenger het dieet is dat ik volg hoe meer ik uit de bocht vlieg qua vreetbuien en uiteindelijk dus aankom ipv afval.

Een hele goede motivator is geld. Chips en snoep en kantenklaar maaltijden zijn namelijk erg duur tegenover een gezonde maaltijd van groente, vlees en pasta/rijst/aardappelen/brood.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:47

Eten zit vooral in je hoofd. Maar ik schrik wel dat sommige mensen hier alles willen bannen. Je mag echt wel een keer een chipje tussendoor, zolang dit maar met mate en niet structureel wordt gedaan. Een keertje 'cheaten' is echt geen ramp, het is alleen maar menselijk. Wanneer jij jezelf inprent dat jij van alles niet mag dan wil je het juist.

Wat wel een goede is: Inderdaad die ingrediëntenlijst. Leer labels lezen :)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:52

volg ff mee hier!!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:52

Ik ben ook al drie weken bezig, calorieën tellen, en ik wil soms ook 1 shake per dag vervangen voor een maaltijd.
Ik ben begonnen op 82, en nu 3 weken later zit ik al op 79,4 dus ik ben tot nu toe wel tevreden, mijn doel is om onder de 70 te komen. :)