Vieze smaak in mond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Re: Vieze smaak in mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 10:26

Nee, als ik al zwanger zou kunnen zijn, dan zou ik nu ongeveer uitgerekend moeten zijn, hahahaha.

Nee, nog steeds geen pijnboompitjes gehad. Krengen zijn me veelste duur! :')

Ik ga morgen gewoon naar de dokter voor een.. euh.. drankje ofzo. Zalf zullen ze wel niet hebben :+

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 13:23

Nou, ik heb een heeeeeel ranzig drankje gekregen :') hopen dat dat gaat helpen...

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:31

Andere tandpasta? Wanneer heb je voor het laatst een nieuwe tandenborstel in gebruik genomen?

Verder zou ik het ook even niet weten :P

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:35

Drink je koffie?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 13:40

Koffie? Nee, krijg je rood haar van :Y)

Tandpasta is altijd anders bij ons, maar net wat er in de aanbieding heeft of wat de action heeft liggen. Maar nu al een tijdje dezelfde. Prodent geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:46

Als je er met de huisarts niet uit komt, zou ik toch ook zeker de Mondhygiënist/tandarts even proberen.
Die weten vaak meer over tong specifieke problemen en mogelijke achterliggende oorzaken.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 13:57

Oef, tandarts. Daar ga ik voorlopig nog maar even niet over nadenken. Dit drankje moet genoeg zijn voor minstens 5 dagen. Toevallig heb ik volgende week donderdag een controle bij de KNO arts, dus mocht het dan nog niet over zijn, had de HA gezegd dat ik ook nog wel met hem kon overleggen. Of er misschien niet toch een ontsteking zit. Mijn lymfeklieren waren wel gevoelig. Dus eerst ff dit volhouden :Y)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:25

magicmist schreef:
Meest waarschijnlijke lijkt mij maagzuur. Anders evt schimmelinfectie op de tong?

Of een infectie in je voorhoofd / kaak holtes of neus dan kan het ook zo ranzig smaken.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:40

Als ik last heb van vieze smaak, of toen er een airbag in mijn gezicht was afgegaan en maanden een vieze smaak had, was koffie echt fijn. Dat overstemd bijna iedere smaak, dus dan was ik er voor een halve dag vanaf.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 19:22

Vroeg de dokter inderdaad ook nog, of ik niet verkouden ben (geweest), maar nee. In ieder geval niet dat ik weet. Toen mijn amandelen zijn verwijderd, zijn mijn neusschelpen ook weer weggebrand en ik heb geen moment weer gedacht dat ik een verstopte neus had. Wel af en toe nog, dat ik bloed nies, maar dat is normaal en er zullen vast nog een hoop korstjes zitten. Maar de vorige keer dat dat gebeurd is was het qua bloed veel erger, maar heb ik geen seconde een vieze smaak gehad.

Ik houd het nu eerst toch nog op een schimmel/ gist. Dus met 5 dagen moet het beter gaan :D

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 08:43

Ts, hoe gaat het nu?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 08:54

Leffroi schreef:
Nee, nog steeds geen pijnboompitjes gehad. Krengen zijn me veelste duur! :')

Leuk weetje:
Die dingen zijn zo duur omdat ze nog altijd gepeld moeten worden met de hand, er bestaan nog geen machines die ze heel uit hun jasje kan krijgen.

Hopelijk ben je snel van die vieze smaak af.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:39

Een slechte smaak kan ook ontstaan door gebrek aan zink. Meestal krijg je daardoor een metaalachtige smaak in je mond.

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:51

Zwanger :))

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:54

Ik denk ook aan maagzuur, daar kun je ook een hele vieze smaak van in je mond krijgen. Je zou bij de drogist omeprazol 10mg kunnen halen en dat kunnen slikken om te zien of de smaak dan wegtrekt? Is gewoon vrij verkrijgbaar.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 19:11

Nog altijd een erg vieze, bittere smaak. Afgelopen donderdag bij de KNO-arts geweest en nog aals gevraagd, hij zag geen reden voor een schimmel of gist, dus dat drankje ben ik ook mee gestopt. Hij dacht zelf toch aan een virus, die zo'n 4 tot 6 weken kan aanhouden. Dus we wachten nog maar even af -O-

Maagzuur denk ik niet echt aan. Als ik daar kast van heb, heb ik daar altijd goed last van, maar nog nooit een vieze smaak gehad daarbij.

En zwanger... Nee, dan zouden er al ergens kaboutertjes aan het werk geweest moeten zijn :+

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:51

Leffroi schreef:
Nog altijd een erg vieze, bittere smaak. Afgelopen donderdag bij de KNO-arts geweest en nog aals gevraagd, hij zag geen reden voor een schimmel of gist, dus dat drankje ben ik ook mee gestopt. Hij dacht zelf toch aan een virus, die zo'n 4 tot 6 weken kan aanhouden. Dus we wachten nog maar even af -O-

Maagzuur denk ik niet echt aan. Als ik daar kast van heb, heb ik daar altijd goed last van, maar nog nooit een vieze smaak gehad daarbij.

En zwanger... Nee, dan zouden er al ergens kaboutertjes aan het werk geweest moeten zijn :+

...beeld denker....

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:56

Heb je ooit gehoord van amandelsteentjes / tonsil stones? Ja, deze kunnen ook voortkomen als je amandelen geknipt zijn, er blijven altijd plooitjes achter

Ik heb er zelf ook veel last van (gehad) nu bestrijd ik ze met een wattenstaafje en een spuit :p
Google maar eens

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 15:24

jorika1986 schreef:
Leffroi schreef:

http://...beeld denker....

:')

Die tonsilstones idd bekend mee, had ik voorheen heel veel last van. Maar ook daarbij nog nooit zo'n vieze smaak in mijn mond gehad.

Moet nu wel zeggen, dat als ik op sta de smaak eigenlijk weg is, maar zodra ik iets eet en dan met name iets zoets, de smaak weer 'terug' komt, of meer op valt. Misschien dat het nu wel gewoon langzaam afzwakt. Ik houd het nog eerst op de virus, want op zich klinkt dat wel logisch. Volgens de arts kwam dat wel vaker voor, alleen niet pas zolang nadien. Maarja, ben altijd al een apart geval geweest, dus ik kijk hier ook maar niet zo raar van op.

Vervelend is het alleen wel. Al het eten smaakt gewoon anders hahaha

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:12

Wildgirl schreef:
Frensie schreef:
Ik heb bijna 9 maanden lang een vieze smaak in mijn mond gehad. Was direct voorbij na mijn bevalling haha. Maar je bent aan de pil dus dat zal het niet zijn.

Ik wou net zeggen...2 vriendinnen van mij die zwanger zijn hebben ook constant een metaalachtige,vieze smaak in hun mond... :')

Heb ik ook gehad. Echt vreselijk..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 11:50

En we blijven bezig :') Begint onderhand heel erg vervelend te worden en steeds bitterder. Sinds 3/4 dagen is er nu ook een wittige laag verschenen achterop mijn tong, dus nu vermoed ik wek een schimmel. Zo even kijken of dat drankje nog goed is en dan daar maar mee beginnen en zsm naar de dokter voor wat nieuws *\o/*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:14

Ben je nu al eens bij de tandarts geweest?

Lijkt me toch de meest logische actie als je iets hebt in je mond.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:09

Arme jij, heb je nog wel een beetje van de kerst kunnen genieten qua eten?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:18

Voor problemen in de mond is de tandarts toch echt de aangewezen persoon, gewoon een afspraak maken en gaan.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:25

Hmm wanneer ik last heb van zo'n vies amandelsteenpropje werkt het ook zo, wordt erger als ik gegeten heb. Misschien ergens achterin je keel of ergens achter een plooitje oid?

Enige tip die ik hier (volgens mij) nog niet gelezen heb is dagelijks spoelen met mondspoeling zonder alcohol. Dit helpt tegen allerlei bacteriën dus ook tegen eventuele amandelsteentjes of andere nare bacteriën achterop je tong.