Afvallen en jezelf gek maken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:04

Winged schreef:
Wauw HC, dit is een topic waarin zelfs iedereen het kan volgen ;)

Weg bij die weegschaal en om de 7 dagen meten met een meetlint. Helpt waarschijnlijk beter :)

Wat heb jij een grappig onderschrift icm dit topic (hoewel nvt op HC :+)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:05

Ik ga altijd in de ochtend (na de eerste plas :P ) op de weegschaal staan.
Nooit in de middag! Dan maak je jezelf helemaal gek omdat je dan inmiddels gegeten en gedronken hebt.

Voorheen had ik een weegschaal die iedere seconde weer wat anders aan gaf. Dan ging ik er 4 keer op staan voor een gemiddelde en zo kon ik er wel 10 keer op staan. Dat was gewoon niet gezond meer :P
En zonder de weegschaal is het me ook prima gelukt hoor! :D :D :D

Cheat days zijn trouwens niet handig. Niet alleen kun je je schuldig gaan voelen, maar je lichaam gaat het ook juist vast houden omdat je er opeens een hoeveelheid zooi in gooit die het niet meer gewend is. Gewoon helemaal niet doen werkte voor mij het beste. Op den duur vergat ik ook gewoon de smaak van al het lekkers ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 16:10

upendo schreef:
Ik heb pas een hipperdepip weegschaal aangeschaft die naast je gewicht ook allerlei andere reut meet.

Wij gewoon een nieuwe.
Die ver uit de vorige eeuw gaf steeds verrassender onzin.
De nieuwe was gelijk confronterend accuraat +:)+
Prima motivering ook.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:16

Rocamor schreef:
Wat heb jij een grappig onderschrift icm dit topic (hoewel nvt op HC :+)

_O- Nu je het zegt _O-

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:26

Wat fijn trouwens dat je nu net in dit topic zo'n prachtige reclame van Domino's krijgt, de ratten :')

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:29

Cayenne schreef:
Ik ga altijd in de ochtend (na de eerste plas :P ) op de weegschaal staan.
Nooit in de middag! Dan maak je jezelf helemaal gek omdat je dan inmiddels gegeten en gedronken hebt.

Ik doe precies het zelfde.. Soms wil ik aan het einde van de dag ook nog wel eens gaan. Maar dan gewoon om het verschil te zien met ochtend/avond en nieuwe ochtend..

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:32

Ik weeg mij 's ochtends en 's avonds voor ik naar bed ga en vergelijk het verschil. Ik woog/weeg mij op een weegschaal en op de wii (fit) Mijn ouders hadden de oude weegschaal weggedaan en de wii waarop ik me ook woog, ging stuk. Dikke paniek in huis en ik durfde tot dat er een nieuwe weegschaal in huis was niet te eten.

Wauw als ik dit zo terug lees is dit best wel ernstig eigenlijk :oo Ik was wel 5 kilo in 1 week tijd afgevallen, dus het had ergens wel geholpen :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 16:38

Zerline schreef:
Ik weeg mij 's ochtends en 's avonds voor ik naar bed ga en vergelijk het verschil. Ik woog/weeg mij op een weegschaal en op de wii (fit) Mijn ouders hadden de oude weegschaal weggedaan en de wii waarop ik me ook woog, ging stuk. Dikke paniek in huis en ik durfde tot dat er een nieuwe weegschaal in huis was niet te eten.

Wauw als ik dit zo terug lees is dit best wel ernstig eigenlijk :oo Ik was wel 5 kilo in 1 week tijd afgevallen, dus het had ergens wel geholpen :=

Elluk nadeel heb zu eiguh voordeel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:45

Zerline schreef:

Maar niet bijster gezond := Zat het er daarna niet heel snel weer aan toen je weer ging eten?
Ik sport 5 keer per week en het vloog er af. In het begin zelfs 7 keer per week. Ook niet erg gezond, maar het was ook wel echt nodig.
Toch merk ik dat ik na 3 dagen achter elkaar sporten juist meer vocht ga vasthouden. Na een rustdag is het extra vocht verdwenen.
Een teken dat je lichaam rust nodig heeft :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 24-11-15 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 16:46

Cayenne schreef:
Maar niet bijster gezond :=

Het meeste voer wat we uit de industrie geleverd krijgen ook niet.

Zerline

Re: Afvallen en jezelf gek maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:24

Het gekke, de 5 kilo is er nog steeds niet bij en ik eet nu weer hetzelfde als daarvoor. Heeft waarschijnlijk te maken met verhouding sporten:eten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 09:09

Gisteren niet gewogen, vandaag evenmin.
Tijd voor een afknijpdag :D
Ziet het er morgenochtend op de weegschaal hopelijk motiverend uit ;)

Wat betreft de weegschaal, de kleding en het oog... Dat zijn drie verschillende aspecten welke niet noodzakelijkerwijze directe relatie hebben.
Zoals al is opmerkt zorgt meer lichaamsbeweging voor spiervorming, hetgeen zowel de vorm als het gewicht 'vertekent'.

Daarbij komt dat de vorm ook met verstrijken van de tijd verandert, hoeveel je ook traint.
Hoe de kleding past is een afgeleide. Zo kan bij hetzelfde gewicht een andere pasvorm hebben; andere pasvorm, wellicht andere maat nodig hebben opdat het goed zit.

Tja en dan nog het oog. Op het oog beoordelen is zooooo subjectief. Meten is veel objectiever weten :)*

Helaas is bij mannen de keuze aan kledingvariatie zeer beperkt. Dat wordt nog verder ingekrompen door de mode. Als je wil passen IS er gewoon niets anders in de winkel dan een zeer saaie niet-variatie aan kledingstukken |(

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:26

Mi_Amore schreef:
Ik doe het wel elke dag, het houdt me scherp zodat ik niet terug ga vervallen in mijn oude eetgewoontes :)

Precies dit.
Ik ben nu op mijn streefgewicht en dat wil ik graag zo houden.

Wel schiet ik niet meteen in paniek als er wat bij is, meestal is dat er de volgende dag weer vanaf :)

Ik weeg me overigens altijd vlak voordat ik naar bed ga, dan ben ik op mijn zwaarst. Mijn streefgewicht wil ik op mijn zwaarste moment ook nog bereiken. Dan kan het voor de rest van de dag alleen maar mee vallen ;)

Door de weeks eet ik trouwens redelijk weinig, dus heb mijn cheat-days echt wel nodig!
Ik zweer bij deze methode, voor mij de enige om mijn gewicht vast te houden!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 09:44

Simbaa schreef:
Mi_Amore schreef:
Ik doe het wel elke dag, het houdt me scherp zodat ik niet terug ga vervallen in mijn oude eetgewoontes :)

Precies dit.
Ik ben nu op mijn streefgewicht en dat wil ik graag zo houden.

Geen van beiden betreft het onderwerp.
Jullie ZIJN op gewicht.
Staan dagelijks op de weegschaal om dit in de gaten te houden.

Tijdens het afvallen is het alleen maar jezelf gek maken.
Een dag iets meer zweten en hoppa, pondje meer afgevallen.
Wat anders gegeten wat er langer over doet en hoppa, pondje erbij.

Ok, ik ga naar het dorp lopen ipv met de auto.
-6 vanmorgen; lekker fris en lopen is zo dubbel energievretend *\o/*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:07

HC: Je zit wel heel erg veel in je eigen hoofd hoor. Even eruit en de weegschaal diep in de kast (laten) verstoppen. Je mag jezelf 1 keer per week wegen en laat het daar ook echt bij. Je lijkt wel een wijf momenteel ;)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:07

Tijdens het afvallen heb ik dit ook gedaan. Dat schijnt niet goed te zijn, maar ik vond het zelf fijn.
Ik zag dan dat ik van een keer een misstap niet meteen aankwam, maar dat dit met veel meer factoren te maken had, zoals zweten etc.

Voor mij werkte het dus wel, maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen niet zo gaat :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:31

Afbeelding

:D

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:44

Ik was 90 kilo en wil naar 65 kilo. Momenteel 71,3 kilo. Ik weeg me elke dag en noteer dat in een app. Ik maak me niet zo heel erg gek maar vind het wel leuk om in de app de hele lijn te zien.

Al moet ik zeggen dat ik er wel altijd rekening mee hou. Als ik iets ongezonder eet dan eet ik gelijk minder omdat ik bang ben dat ik anders de volgende ochtend ruzie met m'n weegschaal krijg.. En als ik ben aangekomen (al is het maar 0,2 kilo) dan moet ik van mezelf die dag een extra liter water drinken.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:07

Huertecilla schreef:
Mi_Amore schreef:

Geen van beiden betreft het onderwerp.
Jullie ZIJN op gewicht.
Staan dagelijks op de weegschaal om dit in de gaten te houden.

Tijdens het afvallen is het alleen maar jezelf gek maken.
Een dag iets meer zweten en hoppa, pondje meer afgevallen.
Wat anders gegeten wat er langer over doet en hoppa, pondje erbij.

Ok, ik ga naar het dorp lopen ipv met de auto.
-6 vanmorgen; lekker fris en lopen is zo dubbel energievretend *\o/*

Niet te snel conclusies trekken beste man ;)
Ik startte ooit op 160kg, de weegschaal zei vorige zaterdag 82,3 en ik ben dus bezig aan de laatste 5,3kg, dan is het voor mij wel genoeg :)

Alsnog sta ik elke dag op de weegschaal, omdat het 'terreur' in elk klein hoekje schuilt. '1 koekje kan geen kwaad, dat stukje chocolade maakt niet uit, ... '

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:23

Huertecilla schreef:
Tja en dan nog het oog. Op het oog beoordelen is zooooo subjectief. Meten is veel objectiever weten :)*

Moet je wel weten WAT je meet, aangezien je heeeeel nauwkeurig foutief kan meten :+ .

OVerigens, dank, door dit topic vanochtend toch maar even op de schaal gaan staan. ik was niet blij met wat ik zag (en wat bevestigde wat ik al vermoedde).

Dat wordt even heel streng zijn voor mezelf totaan kerst. Zo wil ik het jaar niet uit. Dus ik ben vanochtend maar vol geode moed begonnen met een half uurtje cross trainen en nu weer met bijhouden wat ik allemaal door mijn waffel prop.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 13:07

Rocamor schreef:
Huertecilla schreef:

Moet je wel weten WAT je meet, aangezien je heeeeel nauwkeurig foutief kan meten :+ .

WAT je precies meet is op zich niet relevant.
Als je het maar altijd op dezelfde manier meet. Of het een gewicht waarbij je 'goed' bent eigenlijk een kilo meer of minder is dan jouw weegschaal aangeeft is niet cruciaal.
Het is allemaal geen exacte wetenschap :D

Mijn ideaal- en/of streefgewicht is .... flexibel. Het is maar net welke tabel je hoe intepreteert. Ik heb mijn eigen mijlpaal. Die is ook net iets anders dan 10, 15 of 20 jaar geleden. Nu net als 15 jaar terug willen zijn is gewoon niet realistisch. De bespiering/huidelasticiteit/onderhuidse vetopslag etc. zijn veranderd.

Goed punt Winged.
Dat is nu net de kern van het onderwerp :)* dat het zo makkelijk is om me als een wijf gek te maken met die weegschaal :P
Ga er morgen beter niet op staan. Vrijdagmorgen dan. Of niet. De kilos nog te gaan zijn er dan toch nog niet af. Ik weet dat ik gewicht verlies, conditie verbeter etc., dat het nog even duurt en dan alleen maar een kleine verruiming van het regiem is, want het moet wel in die dan bereikte vorm blijven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 13:11

Mi_Amore schreef:
Niet te snel conclusies trekken beste man ;)
Ik startte ooit op 160kg, de weegschaal zei vorige zaterdag 82,3 en ik ben dus bezig aan de laatste 5,3kg,

Mijn hemel :wow: :wow:

Mijn excuses :j

Mijn _/-\o_

Ik heb gewoon een luxe ' probleem'pje ;)