schmink, acné & schoolgala...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:36

Femke_Nikita schreef:
MonaLieske schreef:
Ik ken het probleem van een lastige huid die op alles reageert (en ik ben 24 dus denk ook niet dat ik er nog overheen groei :)) ). Er zijn al veel goede tips genoemd: breng eerst een primer aan (die hebben ze ook van Grimas, maar ik weet niet of die fijn is), zorg voor goede kwaliteit schmink en zorg ervoor dat je goed spul hebt om make-up/schmink te verwijderen zodat je niet hoeft te boenen.

Verder om je huid mooi te houden tot aan het gala... Waarvoor gebruik je bepanthenzalf? Volgens mij is dat niet bedoeld voor acne? Je bedoelt niet toevallig benzoylperoxidezalf? Dat wordt wel aangeraden bij puistjes.
Wat gebruik je verder als dagelijkse gezichtsreiniger? Doe je dat ook braaf iedere ochtend en avond?
Gebruik je een exfoliant? Bij mij heeft het dagelijks gebruik van een BHA-exfoliant mijn huid veel verbeterd, terwijl ik tot twee jaar terug nog nooit van het bestaan gehoord had.
Wat is je dag-/nachtcrème?
Gebruik je de pil of andere hormonale conceptie? Bij mij werd de acne van de ene pil veel erger en van de andere juist een stuk beter. :)

Deze website onderbouwt goed welke verzorgingsproducten van goede kwaliteit zijn en welke niet: http://www.paulaschoice.com/beautypedia ... ews/brands Er wordt heel veel onzin verkondigd door cosmeticamerken helaas...

Ik heb een tikfoutje gemaakt, ik gebruik dagelijks biodermalacnecrème . Ik reinig elke avond met gel van dr. Van der Hoog en gebruik daar ook een dagcrème en scrub van. Ook slik ik de pil al een tijdje.
Maar wat doet precies zo'n exfoliant?

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga op zoek naar eem goede primer en olie om het eraf te halen. Ik zal maandag even laten weten of het een succes was ;)

Ah, dat klinkt al logischer! Ik ben er verder niet mee bekend. Ik kan in ieder geval wel benzoylperoxidezalf aanraden bij puistjes, dat is zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek. Ik heb zelf ook een tijdje dr. Van der Hoog spul gebruikt, maar voor mijn huid deed het weinig.

Bij mij werd het duidelijk erger van de pil die ik eerst gebruikte (microgynon), daarom ben ik toen in overleg met huisarts overgestapt (naar de yasmin). Als je geen verschil hebt gemaakt nadat je begon met de pil, al het voor jou waarschijnlijk niet uitmaken. :)

Exfolianten verwijderen dode huidcellen, hier meer uitleg: http://www.dr-jetskeultee.nl/productadv ... obj7777519 Ik scrub ook niet meer, want dat is best wel grof en irriteerde bij mij vaak.

Femke_Nikita

Re: schmink, acné & schoolgala...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 20:23

Het is gelukt hoor! Goede dagcrème en de schmink eraf gehaald met micelair water. Dat ging supermakkelijk! Daarna gehydrateerd met een verkoelende crème. Tot nu toe lijkt er geen schade :)