vraagje voor de mama's onder ons

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madeliefw

Re: vraagje voor de mama's onder ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 01:15

Hier ook ervaring met baby, vermoedelijke rs, ziekenhuisopname. Ik ben toen gestopt met de weinige hapjes die ze toen al kreeg en weer op volledige flesvoeding over gegaan. Niet verdund zoals hierboven genoemd wordt want dan krijgen ze nog minder voedingsstoffen. Als ze niet drinkt snel contact opnemen met huisarts/ziekenhuis. Want uitdroging is erg gevaarlijk en kan snel optreden bij baby's.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 01:30

Heeft je kindje het benauwd of keelpijn ga een poosje in de badkamer zitten, naast de douche (dus niet eronder) en zet deze goed heet aan. Door de stoom krijgt je kindje meer lucht. Werkt echt.

Probeer qua voeding en drinken eiwit rijke dingen : slagroom, chocomel of die drankjes van de apotheek.
Appelmoes koud is misschien ook wel lekker.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 01:54

Hier 1 gupje die niks anders wel drinken dan haar flesvoeding. Echter begin ik nu met sapjes. Bij haar geef ik dat via een 12 cc spuitje. Ze vindt dat reuze interessant. En krijgt toch vocht binnen.

Werkt heel makkelijk.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:50

Ik zou ook appelsap aanbieden. (desnoods aangelegd met water) op die manier krijgen ze ook nog wat zout binnen. Ors is er heel geschikt voor, maar er zit een aparte smaak aan. Je zou het wel kunnen mengen met iets wat hij wel wil drinken/eten. Verder gewoon om de 2 uur wat aanbieden in kleine hoeveelheden. Heel vervelend want je moet ze dan dus ook wakker maken. (je kunt ook kijken of ie slapend wil drinken) En wat ook al gezegd is de plasluiers in de gaten houden. Ze moeten er een x aantal hebben op een dag. Je kunt ook gaan bijhouden wat hij eet/drinkt en plast en poept. Op die manier heb je een overzicht en kun je optellen wat ie in totaal binnen krijgt. Heel veel beterschap en bij twijfel gewoon de arts bellen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:06

Er zijn ook ORS met smaakje. Mijn dochter vond ze heel erg lekker. ZL dan weer niet.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 20:06

Allemaal bedankt voor de super tips! Ik heb yoghurt gaan halen en deze koud geven lukt! Eet hij graag op! Ook ben ik fruitsap voor baby's gaan halen. De melk lukt niet. Wil hij echt niet meer. Water drinkt hij wel voldoende. Vandaag heeft hij terug zijn groentenpap en fruitpap terug gegeten. Mijn ventje voelt zich duidelijk beter. Hij lacht weer en stilaan krijgt hij kleur! :#
Zo veel tips krijgen gaf ook steun waarvoor dank!!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:27

Fijn om te horen, gelukkig ben je ondanks alles zelf rustig gebleven.

Beterschap