Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flettie schreef:Het kan heel goed zijn dat je met 8 weken te vroeg was. Mijn gyn zei ook dat het hartje ergens tussen de 8e en 9e week begint te kloppen. Als ik jou was zou ik deze 1.5 week afwachten en bij je volgende afspraak vragen om een interne echo ipv een 'gewone' echo.
bridgetF schreef:Wat ontzettend naar naar jullie.
De reden dat de verloskundige volgende week nog een echo doet, zou ook kunnen zijn dat de zwangerschapstermijn verkeerd is ingeschat. Ik hoop het voor jullie, als je minder ver bent, dan zou het kunnen dat het hartje nog niet klopt. Dat je bijvoorbeeld slechts 5 weken ver bent.
Ik heb zelf ook een soort van miskraam gehad, echter deze kwam niet op gang en is toen met een curettage weggehaald. Ik was toen wel wat verder, rond de 13-14 weken. Dus helaas kan ik je niet vertellen hoe een miskraam precies gaat. En kennis had er ook twee, maar die kwamen echt als een soort korte bevalling wat ze me destijds vertelde. Met baarmoeder samentrekkingen en dergelijke.
Heel veel sterkte....
Regallie schreef:bridgetF schreef:Wat ontzettend naar naar jullie.
De reden dat de verloskundige volgende week nog een echo doet, zou ook kunnen zijn dat de zwangerschapstermijn verkeerd is ingeschat. Ik hoop het voor jullie, als je minder ver bent, dan zou het kunnen dat het hartje nog niet klopt. Dat je bijvoorbeeld slechts 5 weken ver bent.
Ik heb zelf ook een soort van miskraam gehad, echter deze kwam niet op gang en is toen met een curettage weggehaald. Ik was toen wel wat verder, rond de 13-14 weken. Dus helaas kan ik je niet vertellen hoe een miskraam precies gaat. En kennis had er ook twee, maar die kwamen echt als een soort korte bevalling wat ze me destijds vertelde. Met baarmoeder samentrekkingen en dergelijke.
Heel veel sterkte....
Het vruchtje had wel de grote van 8 weken, dus het hartje zou echt al wel moeten kloppen.
Vervelend dat jij ook iets soortgelijks mee gemaakt hebt. Hoe gaat zo'n curettage precies in zijn werk? Dit is namelijk ook 1 van de 3 opties, maar het lijkt mij zelf heel erg eng..
Regallie schreef:bridgetF schreef:Wat ontzettend naar naar jullie.
Heel veel sterkte....
Het vruchtje had wel de grote van 8 weken, dus het hartje zou echt al wel moeten kloppen.
Vervelend dat jij ook iets soortgelijks mee gemaakt hebt. Hoe gaat zo'n curettage precies in zijn werk? Dit is namelijk ook 1 van de 3 opties, maar het lijkt mij zelf heel erg eng..
rienne schreef:Ik heb vorig jaar ook een miskraam gehad. Bij mij was er ook geen hartje. Ik kon kiezen of afwachten tot het zelf begon of een curretage de week erna. Ik heb voor het laatste gekozen. Ik wilde niet wachten. Heb het er lang moeilijk mee gehad omdat voor mijn gevoel mijn lichaam niet kon snappen dat het niet goed was. Heb 2 echo's gehad omdat bij de eerste echo een twijfel gevalletje kon zijn.
Na 2 maanden was ik weer zwanger en dat resultaat ligt nu te slapen. Ook deze zwangerschap had ik zoveel zorgen. Ik kon pas genieten (ondanks dagelijks overgeven en bekkeninstabiliteit) toen ik hem dagelijks voelde bewegen.
Wil je heel veel sterkte wensen en een dikke knuf