Bokkers aan de nutridrink?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Iris

Re: Bokkers aan de nutridrink?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 00:43

Ik heb ze ook gehad, als je ze goed koud drinkt zijn ze goed te doen!
Chocolade was toch wel de beste smaak.. Aarbei ging ook wel en vanille was niet zo mij ding.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 00:55

Verdraag je wel goed melkproducten? Omdat je aangeeft dat je milkshake niet kan verdragen. Nutridrink is natuurlijk ook op melkbasis. (Wel lactosevrij, dus zal wel lactase aan zijn toegevoegd.) Net als de petit fourtjes uit de supermarkt, waar je lichaam overigens echt niks aan heeft.

Heb je met de diëtist ook de meest voor de hand liggende dingen besproken. Roomboter ipv margarine, volle melk (als je wel melkproducten kan verdragen) ipv halfvolle melk etc.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:18

Ik heb ze ook n tijdje gehad, de normale hield ik totaal niet binnen, juicy style ging iets beter maar meer dan n paar minislokjes hield ik ook niet binnen. Vond wel dat de juicy veel beter te doen was dan de normale.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:59

De gewone nutri's vond ik niet te drinken. De karamel en chocoladesmaak vond ik nog het beste te doen. Mits ze goed koud waren of opgewarmd.
Maaaar, er bestaat ook nutridrink crème en dat is best lekker. (Is gewoon een toetje.) Er zit in zo'n cupje echter wel maar 200kcal - het is ook maar 125ml - dus dan zou je er eentje extra moeten nemen aangezien in zo'n flesje 300kcal zitten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:06

Ik gebruik ook nutridrink om op gewicht te blijven (Crohn restverschijnselen) , ik vind de meeste smaken goed te doen, alleen vanille vind ik echt niet lekker. Vroeger lustte ik ze alleen koud, nu vind ik ze op kamertemperatuur ook niet vies meer. Fantomalt werd al genoemd als extra voedingsstof, er is ook nog Protifar, is eiwitrijk poeder, kun je overal door mengen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:07

Ik heb het eens geprobeerd toen ik amper eten weg kreeg door de Ritalin.
De compact aardbei, nou dat heb ik weggekregen maar het kwam er net zo hard weer uit, smerig spul!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:13

Joylent, daar hadden ze het gisteren op de radio nog over. Giel heeft dat geprobeerd en die vond het prima te doen.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:14

Mijn moeder vond ze niet te drinken, maar had ze wel hard nodig. Nu vond zij gewone soep altijd lekker naar binnen werken, dus hebben we de soep variant gekozen en deze mengde we met eigen gemaakte soep en zo gingen de calorieën veel makkelijker naar binnen

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:22

Ik vond de Nutridrink echt vreselijk smerig, alle varianten. Ze hebben mij toen zo'n proefpakket gestuurd met diverse soorten en merken en daar zat ook Ensure Plus Fresh bij in de smaken perzik en aardbei. Die vond ik wel goed te doen. Nutridrink had zo'n sterke bijsmaak, deze niet.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:23

Ieeewwh nutri, als ik er alleen maar aan denk moet ik al kokhalzen. Heb ze denk ik zo'n half jaar moeten drinken eerst naast sondevoeding 4 maanden en daarna nog 2 maanden naast vast voedsel. Voor mij echt geen nutri meer hoor.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:33

Nutridrink is maar 1 van de merken die drinkvoeding in het assortiment hebben he. Veel mensen noemen drinkvoeding Nutridrink, maar er zijn nog zoveel meer merken. Het merk Nutridrink staat inderdaad niet bekend als het lekkerste merk. Fresubin daarentegen is echt heel lekker. Vooral de yodrink (op yoghurtbasis). Tip om eens aan je apotheek te vragen of ze die ook kunnen leveren. Sommige apotheken hebben voorkeur voor een bepaald merk namelijk, maar er is echt meer dan alleen Nutridrink. (Ik ben bijna afgestudeerd als dietiste ;) )

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:37

Ik heb denk ik een half jaar Nutridrink gebruikt, wel de juice versie ervan.
Puur drinken zou ik niet doen, best zwaar op je maag en veel te sterk. De flesjes op melkbasis kun je bijvoorbeeld mengen met melk, vla of yoghurt. Die op sapbasis mengde ik met water of met een fruitsapje (appelsap bijv). Mijn favoriete smaken waren aardbei, appel, citroen en kers (enige niet van Nutridrink, volgens mij van Fresubin).

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:40

Ik heb het moeten drinken na mijn opname (eetstoornis) om op gewicht blijven, want als je van een lekker warm ziekenhuis gaat naar het dagelijkse leven waar je toch wat meer energie verbruikt en het er ook geen constante temperaturen zijn, scheelt dat toch wel wat. Ik geraakte zelf onder mijn opnamegewicht en die nutri's hebben me toch serieus op weg geholpen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:41

Ik zit zelf niet aan de Nutridrink, maar ik heb ze op m'n werk wel allemaal geproefd :P ik vind ze echt smerig, alleen chocolade vind ik wel te doen.. Resource toetjes vind ik wel wat lekkerder, vooral karamel :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 14:03

Ricie die smaken heb ik nog niet geprobeerd maar ik zal het laten weten als ik interesse heb, dankje!

Koffie vind ik vreselijk dus door de koffie gaat 'm niet worden.

Ik vraag me toch wel af hoe het kan dat mensen ondanks eten + nutridrink nog steeds niet aan komen. Weet iemand daar een antwoord op?

Nelleke kaas of zo kan ik wel verdragen, maar echt melk of roomijs/softijs gaat niet zo lekker. Ik zag inderdaad dat ze lactose vrij zijn, ik denk zelf dat ik niet zo veel lactose kan hebben maar weet niet of lactase hetzelfde effect heeft?
De logische dingen zijn inderdaad met de diëtiste besproken, doe ik ook allemaal. Ook brood extra dik beleggen etc.

Ik krijg de drinkvoeding nu opgestuurd via Sorgente, dus niet via mijn apotheek, ik weet ook niet of dat zo te regelen is, en of ik gebonden ben aan alleen Nutridrink daar zou ik eventueel nog naar kunnen informeren.

Heb net de Juicestyle bosvruchten geprobeerd, vind de smaak wel lekker maar de nasmaak helemaal niet. Maar tot nu toe valt het nog niet echt tegen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:20

Voor de vieze nasmaak nam ik na afloop een slok van m'n appelsap. Ik had ze echt zoveel erger verwacht. Ik ben door de nutridrink + meer gaan eten zo'n 3kg in 3 maanden aangekomen.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:47

Dat ik er niet van aankwam is niet echt duidelijk. Maar moet zeggen dat ik nu sinds een jaar ineens aan begin te komen. Ben van 39/40 kilo naar 45 gegaan in een jaar tijd. Mijn voeding is gelijk gebleven.
Ben 1.62 trouwens dus ook niet erg groot

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:21

Ts waar woon je?
Arla heeft tegewoordig een smakelijk alternatief maar nog niet overal in de verkoop...

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:03

Amaris schreef:
Joylent, daar hadden ze het gisteren op de radio nog over. Giel heeft dat geprobeerd en die vond het prima te doen.

Het smaakt naar milkshake. En ze hebben het ook op Soya basis.
Die nutri heeft altijd zo'n nare kartonachtige nasmaak vind ik.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:49

Je kunt ook kijken naar een proteïne-poeder. Bijv van sun-warrior.

Gebakjes zal ik maar laten staan..crappy oliebol voor je lijf.

Ondersteun je ook je maag, darmen, alvleesklier? Je kunt er natuurlijk alles er in inpompen maar als het ergens "lekt" is het dweilen met de kraan open.

Denk aan multi-gland en HCL van biotics, l glutamine voor de darm slijmlaag, verteringsenzymen en pro-biotica.

Daarnaast kun je ook van allergie/intoleranties afvallen.

Strikt geen gluten en geen melkproducten en geen rundvlees bijv zou je kunnen proberen.
Denkt de diëtiste ook deze kant uit?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:03

Klopt Hannanas, ik was 8kg in amper 2 weken tijd door voedselallergieën (omdat ik simpelweg niet kón eten van de pijn en misselijkheid).
Voedselallergieën komen bijvoorbeeld ook vaak voor bij mensen met hooikoorts.
Nu na ruim een jaar ben ik wel weer 4/5kg aangekomen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 12:37

Ik woon in omgeving Breda.

Hannanas wat jij zegt over HCL etc klinkt mij als abracadabra in de oren, ik heb er nog nooit van gehoord :D
Om eerlijk te zijn ben ik er niet zo'n fan van om allerlei verschillende dingen tegelijk te doen, dan weet ik uiteindelijk alsnog niet of ik aankom door nutridrink of door mogelijke andere dingen.

Mijn diëtiste dacht niet deze kant uit en daar ben ik ook gestopt omdat ik niet het gevoel had dat dit iets uithaalde en ik hiervan niets vergoed kreeg en dus een te duur project werd voor mij.

Nu moet ik zeggen dat ondergewicht niet vreemd is bij mijn vaders kant in de familie, hij heeft ook al heel zijn leven ondergewicht dus ik denk dat het ook aanleg is. Verder is het bij mij wat complexer omdat ik kamp met een emetofobie.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:47

Ik heb ze een poos gedronken omdat ik van nature al licht ben maar na een heftige periode en veel stress de kilo s eraf vlogen. Ik dronk er twee per dag naast mijn eten. Ik merkte toen ik stopte dat mn lijf gewend was aan meer binnen krijgen en kon dus daarna meer eten. Vanaf laagste punt tot nu zit er bijna 7 kilo extra aan. Ik doe er wel krachttraining bij dus het is ook deels spieren.